İlk Bakım için Bilgi İhtiyacı

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan selim
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
1,5 yıl sonra araçta bir sorun çıkarsa ve bu rakam bir kaç bin tl çıkarsa o zaman ne yapacaksın ? 20,000 bakımda yağ + yağ filtresi + hava ve polen filtresi değişir. Sadece bunların parça rakamı 200 tl civarındadır. 80 - 100 tl işçilik alırlar + kdv ve ıvır zıvır ile 400 tl civarında tutar gibime geliyor. Mazot filtresi sanırım 2 bakımda bir değişiyordu,her seferinde değişiyorsa 70-80tl o tutar etti max.500 tl. 600 rakamı biraz fazla emniyetli söylemişler sanki.
 
Taştan olsun yetkili servis olsun.Farklı marka bir aracımda garantisi bittiği halde düzenli olarak ,bakımları vs. cam sileceklerine varana kadar yetkili serviste yapıldığından dolayı 4 yaşında iyi niyet garantisinden motor bloğu değişmişti.
 
Neden böyle bir düşünceye herkes sahip ? Ne kitapta ne servisinde nede şimdiye kadar aldığım 7 tane sıfır araçta böyle bir işlem duymadım vede yaptırmadım. Araçta kullanılan yağın ömrü 30,000 yada 2 yıldır.Ama ülkemizde milletimiz servislere para vermeye ve onlarda bunu almaya bayıldıkları için böyle bir kanı oluşmuş. 1 yıl 20,000 demiş reno en azından bunu uygulamaya çalışın 5,000 km.de yağ değiştirmek sokağa atılan bir paradır. Buna gerek kalmayalı neredeyse 30 yıl oluyor.

Sayın İhtiyar bu düşünce yada sağdan soldan duyma değil.

Ben otomotiv mezunuyum (MYO) az biraz işin mekaniğine ve pratiğine aşinalığım var.Bu açıdan detaya girmek gerekirse talaşlı imalat teknolojisi ne kadar gelişirse gelişsin özellikle seri imalat ürünlerde parçaların bir alışma süreci söz konusu (kitapçıkta ilk 1000 km en yüksek viteste ve 130 Km'yi geçmeyin der) Bu alışma esnasında;

1:Motor parçalarının imalat esnasında ve daha sonra aşınma/alışma sırasında parçaları yağa karışır.Bu parçalar motor yağı ile beraber yağlama kanallarında dolaşarak diğer yüzeylere istenmeyen hasar verirler.Özellikle ilk km'lerde bu biraz yoğundur.O yüzden erken değiştirilmesi tavsiye edilir.

2.Sabit devir motor parçalarının yataklarında belli bir noktaya yük binmesi demektir.Eğer buna dikkat edilmez ise yataklarda belirli noktalarda oyulmalar oluşur.

3:Motorun parçalarının aşırı ısınması alışma aşamasında yıpranmasına neden olur.

Motor yağı insanın kanı gibidir.Ne kadar temiz olursa o kadar işlevini iyi yapar.

Sokağa atılan para meselesi ise uzun vadede daha çok parayı servise ve tamirciye dökmekten kurtarır.Siz 7 tane araç alıp muhtemelen sattınız.Normal şartlarda düzgün kullanımla 10 sene sonra %90 kondisyonda çıkması gereken motorlar adam gibi rodaj ve bakımda detaya özenilmediği için bildiğimiz dökülüyorlar.(örneğin ben daha yılı geçtiği halde fren sıvılarını değiştiren görmedim.Halbu ki fren hidroliği zamanında değişmez ise fren sistemine zarar verir)

Siz uzun vade aracı elinizde tutmazsanız bunu göremezsiniz zaten.Bura da asıl olan motoru uzun vadede korumaktır.En azından bu sayede bir sürü paranın hem tüketici olan bizlerin çıkması engellenir hemde dışarıya para akıtmayız.

Tabi bunun ötesinde beni uzun vade ilgilendirmez de diye bilirsiniz.Oda sizin bileceğiniz iş.

Selamlarımla.
 
Araç üreticileri bu konuda 5,000 km.de değiştirin diye tavsiye etmiyorsa ben değiştirmedim ve değiştirmem diyorum. Alıştırma süreci sırasında erken değiştirlmesi tavsiye edilen bir dökümana hiç bir yerde yazılı olarak rastlamadım.Motor yağı,Otomatik Şanzıman yağı ve özelliklede hidrolik fren yağınıda hangi sürelerde değişmesi konusundada araç üreticilerinin tavsiyelerini çok dikkatli bir şekilde yerine getirmeyide bilen bir tükeciyim. Bu değişimide o motorun üreticisi ne demiş ise o şekilde yapmayı doğru buluyorum. 1,5 Dci ile ilgili ilk 5,000 km.de yağın değişmesini tavsiye eden renault tarafından yayınlanmış bir döküman varsa bizede iletirseniz bende gider değiştirenlerin safına katılırım.

Saygılarımla...
 
Araç üreticileri bu konuda 5,000 km.de değiştirin diye tavsiye etmiyorsa ben değiştirmedim ve değiştirmem diyorum. Alıştırma süreci sırasında erken değiştirlmesi tavsiye edilen bir dökümana hiç bir yerde yazılı olarak rastlamadım.Motor yağı,Otomatik Şanzıman yağı ve özelliklede hidrolik fren yağınıda hangi sürelerde değişmesi konusundada araç üreticilerinin tavsiyelerini çok dikkatli bir şekilde yerine getirmeyide bilen bir tükeciyim. Bu değişimide o motorun üreticisi ne demiş ise o şekilde yapmayı doğru buluyorum. 1,5 Dci ile ilgili ilk 5,000 km.de yağın değişmesini tavsiye eden renault tarafından yayınlanmış bir döküman varsa bizede iletirseniz bende gider değiştirenlerin safına katılırım.

Saygılarımla...

Erken değiştirme adı üzerinde tavsiye.Firmalar ise tavsiye yayınlamazlar onlar mücbir koşulları koyarlar dökümanlara.İkisi farklı şeylerdir.

Bunun ötesinde uyup uymamak size kalmış.Ben sadece "niye herkes bunu söylüyor" sorunuza cevaben işin mantığını yazdım bilebildiğim kadarı ile.Tabi mantıklı bulursunuz bulmazsınız ona bir şey diyemem.

selamlarımla.
 
dediklerinizde haklıydınız ve dediğiniz gibi yapıp ilk bakımı serviste yaptırdım. %20 indirim var dediler tutar 491 tl. Bunuda sizinle paylaşmak istedim
 
dediklerinizde haklıydınız ve dediğiniz gibi yapıp ilk bakımı serviste yaptırdım. %20 indirim var dediler tutar 491 tl. Bunuda sizinle paylaşmak istedim

:çak En doğru kararı vermişsiniz.Fiyat olarakta öyle çok uçuk bir fiyat değilmiş.
 
Nisan ayının başlarında bende aracımı 20bin bakımına soktum. Maltepe Güven Altan'da 450 tl olarak gerçekleştirdim. Nisan 15 den sonra kampanyanın sona ereceğini söylüyorlardı.
 
abi 4 aylık araba ama her iki ayda bir yağ değişimine girince çok ağır gelecek bana

dizel araclar böyle oluyor malesef benzinde km daha yüksek bu konuda. ama benim benzin aracım 16binde idi sonraki 40binde idi

daha 4 aylık aracınız 20 yi yaptırın muhtemlen 60 bin 2ci bakım veya 1 yıl olacaktır.

vakit varsa kampanya da bekleye bilirsiniz 1-2 bin km ye bakmazlar
 
Geri
Üst