- Katılım
- 17 Kas 2016
- Mesajlar
- 61
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 34
C segmentin en güçlü temsilcilerini bir araya getirdik. Bir köşe de Fransız Megane, diğer köşe de Japon Civic! Sizce hangisi?

Her iki temsilci de satış rakamları ve markalarını üstlenme konusunda başarılı modellerdir. Sizin tercihiniz hangisi?
Honda Civic ve Renault Megane Karoser Yapıları

Aslında en zor kısmı da burası. Her iki model de markalarının oldukça yeni grafikleri üzerinden şekillendirildiler. Megane’ın özgün C stil farları, günümüz Led farlı arabalarının şekillerinden oldukça uzak. Renault gerçek manada Megane 4’lerin her konuda sorunsuzluğu için uğraş vermiş. Keza yeni Honda Civic’de duruş bakımından Megane’den aşağı kalır yanı yok.
Ancak demeden geçemeyeceğim; bu iki aracında önceki kasa yapılarına döndüğümüzde Civic’in açık ara önde olacağını düşünüyorum. Özellikle Megane 2 ile aynı döneme denk gelen Civic’in kasa karşılaştırmalarını yaparsak, Honda cephesinin daha alınası olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Zaten 8. nesil Civic‘lere yapılan modifikasyonlardan çok net anlaşılabilir!
Megane’ler bence toparlanmayı 3. kasa tipiyle yaptı. O tarihlerde özgün yapılar ortaya çıkartılmış, Renault’un kabuk değiştirme zamanına denk gelmişti. O yüzden 3 nesillerin makyajlanmasından sonra ilgi halen ilk çıkış versiyonlarınaydı.
Başa dönecek olursak, her iki temsilcinin de kendine has oturaklı kasa yapıları var. Tabi son zamanların FC5 Civic göçük sorunu bir hayli can sıkıcı olmuştu. Ve bu sorun gün geçtikçe de büyüyor.
Honda Civic ve Renault Megane Donanımları

Civic ve Megane, son nesillerinde oldukça teknolojik paketler eşliğinde sunuldu. Aslında Renault’un geçmişten gelen teknolojik yatkınlığı 1. jenerasyon Megane’lara kadar gidiyor. Bir önceki karşılaştırmamız olan Impreza ve EVO içinde söylediğimiz; Japon modeller bazı incik boncuk dediğimiz ama gerekli olan konfor özelliklerine sonradan sahip olmuşlardır.
Odak nokta mekanik ve elektronik aksamların sorunsuz çalışması olduğu için konfor hep ikinci planda kalıyordu. Renault’ta ise Laguna ve Safrane’den gelen digital alışkanlıkları, Megane için her zaman kullanılmıştır.
C segmentin bu güzel otomobillerin güvenlik ve konfor düzeyleri oldukça geliştirildi. Üst sınıf özelliklerinde ilerleyen modeller genişlik ve oturma alanı konularında cüretkar.
Honda Civic ve Renault Megane Motor Üniteleri
Renault, Megane’larda 1. neslinden beri dizel ve benzinli motoru birlikte sunmuştur. Honda tarafında dizel ünite oldukça geç geldi. Hatta dizel motora bu sene sahip oldu. Honda’nın da Toyota gibi yakıt kalite düzeyleri konusunda endişeleri vardı.
1.9L’den teknolojik 1.5 DCI‘lara geçen Renault, harika bir ivme yakalayarak yeni nesil dizel ünitesini her daim geliştirdi. Oluşan torklar ve güçler orta düzeyde tatmin etmeye yetiyordu.
Civic’de sürekli benzinli ünite üzerinden satışları yapıldı. Aslında elektriğe dönülen bir dönemde neden şimdi dizel diye de insanın sorası geliyor!
Ancak şu bir gerçek ki Honda gibi bir markanın bozulmayan bir benzin ünitesi var. Parçaların kalitesi, uzun ömürlü oluşu Honda’nın motor konusundaki öncü yapısını ortaya koyuyordu.
Karşılaştırmasını yaptığımız modeller için yine şu daha üstün veya bu daha kalitesiz gibi görüş bildirmeyeceğim. Buna siz karar vereceksiniz. Her iki marka model de sınıfında birincilik için yarışıyor. Yarış konusunu satış olarak algılamayalım. Yoksa şu anda Türkiye’de en çok satışı gerçekleşen otomobil Megane! Eğer ki ufak bir yorum yapacak olursam; Megane’nin servis ve parça konusunda daha avantajlı olduğunu düşünüyorum.
Renault’un motor ve teknolojik aksam konusunda olağan üstü değişimler yapmadan ilerlemesi, gelecek versiyonlarında daha rahat anlaşılmasını sağladı. Honda’nın sakin giden yapısı, rakibine göre dar olan servis ağına sahip. Peki seçim yapacak olsanız Civic mi derdiniz yoksa Megane mi?
Alıntı

Her iki temsilci de satış rakamları ve markalarını üstlenme konusunda başarılı modellerdir. Sizin tercihiniz hangisi?
Honda Civic ve Renault Megane Karoser Yapıları

Aslında en zor kısmı da burası. Her iki model de markalarının oldukça yeni grafikleri üzerinden şekillendirildiler. Megane’ın özgün C stil farları, günümüz Led farlı arabalarının şekillerinden oldukça uzak. Renault gerçek manada Megane 4’lerin her konuda sorunsuzluğu için uğraş vermiş. Keza yeni Honda Civic’de duruş bakımından Megane’den aşağı kalır yanı yok.
Ancak demeden geçemeyeceğim; bu iki aracında önceki kasa yapılarına döndüğümüzde Civic’in açık ara önde olacağını düşünüyorum. Özellikle Megane 2 ile aynı döneme denk gelen Civic’in kasa karşılaştırmalarını yaparsak, Honda cephesinin daha alınası olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Zaten 8. nesil Civic‘lere yapılan modifikasyonlardan çok net anlaşılabilir!
Megane’ler bence toparlanmayı 3. kasa tipiyle yaptı. O tarihlerde özgün yapılar ortaya çıkartılmış, Renault’un kabuk değiştirme zamanına denk gelmişti. O yüzden 3 nesillerin makyajlanmasından sonra ilgi halen ilk çıkış versiyonlarınaydı.
Başa dönecek olursak, her iki temsilcinin de kendine has oturaklı kasa yapıları var. Tabi son zamanların FC5 Civic göçük sorunu bir hayli can sıkıcı olmuştu. Ve bu sorun gün geçtikçe de büyüyor.
Honda Civic ve Renault Megane Donanımları

Civic ve Megane, son nesillerinde oldukça teknolojik paketler eşliğinde sunuldu. Aslında Renault’un geçmişten gelen teknolojik yatkınlığı 1. jenerasyon Megane’lara kadar gidiyor. Bir önceki karşılaştırmamız olan Impreza ve EVO içinde söylediğimiz; Japon modeller bazı incik boncuk dediğimiz ama gerekli olan konfor özelliklerine sonradan sahip olmuşlardır.
Odak nokta mekanik ve elektronik aksamların sorunsuz çalışması olduğu için konfor hep ikinci planda kalıyordu. Renault’ta ise Laguna ve Safrane’den gelen digital alışkanlıkları, Megane için her zaman kullanılmıştır.
C segmentin bu güzel otomobillerin güvenlik ve konfor düzeyleri oldukça geliştirildi. Üst sınıf özelliklerinde ilerleyen modeller genişlik ve oturma alanı konularında cüretkar.
Honda Civic ve Renault Megane Motor Üniteleri

1.9L’den teknolojik 1.5 DCI‘lara geçen Renault, harika bir ivme yakalayarak yeni nesil dizel ünitesini her daim geliştirdi. Oluşan torklar ve güçler orta düzeyde tatmin etmeye yetiyordu.
Civic’de sürekli benzinli ünite üzerinden satışları yapıldı. Aslında elektriğe dönülen bir dönemde neden şimdi dizel diye de insanın sorası geliyor!
Ancak şu bir gerçek ki Honda gibi bir markanın bozulmayan bir benzin ünitesi var. Parçaların kalitesi, uzun ömürlü oluşu Honda’nın motor konusundaki öncü yapısını ortaya koyuyordu.
Karşılaştırmasını yaptığımız modeller için yine şu daha üstün veya bu daha kalitesiz gibi görüş bildirmeyeceğim. Buna siz karar vereceksiniz. Her iki marka model de sınıfında birincilik için yarışıyor. Yarış konusunu satış olarak algılamayalım. Yoksa şu anda Türkiye’de en çok satışı gerçekleşen otomobil Megane! Eğer ki ufak bir yorum yapacak olursam; Megane’nin servis ve parça konusunda daha avantajlı olduğunu düşünüyorum.
Renault’un motor ve teknolojik aksam konusunda olağan üstü değişimler yapmadan ilerlemesi, gelecek versiyonlarında daha rahat anlaşılmasını sağladı. Honda’nın sakin giden yapısı, rakibine göre dar olan servis ağına sahip. Peki seçim yapacak olsanız Civic mi derdiniz yoksa Megane mi?
Alıntı