- Katılım
- 15 Eki 2017
- Mesajlar
- 321
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Merhabalar herkese
Genel itibari ile otobanda kullandığım Hız sabitleyiciyi bu tip rahat yollarda 100km/h sabitliyorum. Bu tip yerlerde bilirsiniz ki yollar çok düzgün ancak ara ara yokuş çıkışları ve inişleri mevcuttur. Örneğin İstanbul - Edirne arası kullandığım 100km/h sabitleyicide tüketim 4.2lt ye denk geldi. ve neredeyse hiç bir zaman sabitleyiciyi iptal etme ihtiyacım olmadı.
Bu otoban yollarında bulunan yokuşlarda hızı sürekli 100km/h da tuttulsa bile için kimi söylencelere göre daha fazla yakıt yakacağı yönünde fikirler var. Ayak gazı ile (normal kullanımda) birçok yolda kontrolü şoför sağlayacağı için yakıt sarfiyatını düşüreceği söyleniyor. Yani kısacası sabitleyici çok rahat bir olay olmasına rağmen normal kullanıma göre daha fazla yakıt tükettiği söyleniyor.
Bu konuda fikri ve tespiti olan var mıdır?
Genel itibari ile otobanda kullandığım Hız sabitleyiciyi bu tip rahat yollarda 100km/h sabitliyorum. Bu tip yerlerde bilirsiniz ki yollar çok düzgün ancak ara ara yokuş çıkışları ve inişleri mevcuttur. Örneğin İstanbul - Edirne arası kullandığım 100km/h sabitleyicide tüketim 4.2lt ye denk geldi. ve neredeyse hiç bir zaman sabitleyiciyi iptal etme ihtiyacım olmadı.
Bu otoban yollarında bulunan yokuşlarda hızı sürekli 100km/h da tuttulsa bile için kimi söylencelere göre daha fazla yakıt yakacağı yönünde fikirler var. Ayak gazı ile (normal kullanımda) birçok yolda kontrolü şoför sağlayacağı için yakıt sarfiyatını düşüreceği söyleniyor. Yani kısacası sabitleyici çok rahat bir olay olmasına rağmen normal kullanıma göre daha fazla yakıt tükettiği söyleniyor.
Bu konuda fikri ve tespiti olan var mıdır?