- Katılım
- 10 Eki 2010
- Mesajlar
- 4,000
- Tepkime puanı
- 419
- Puanları
- 83
- Yaş
- 48
Uzun süredir aklımda olan hava filtresi modifiyemi tamamladım sonunda twiyi ilk aldığım günden beri aklımdaydı, hem hava filtresinin yeri ilginç geldi bana, motorun tam üstünde - en ısınan noktada, bir de o uzun yolda soğuk hava bile ısınıyor.. ayrıca gaza basıp elinizi farın arkasındaki hortumun üstüne koyarsanız vakum etkisinin gerekenden az olduğunu göreceksiniz, en azından benimki için öyleydi.
Kullandığım parçaları ve nereden aldıklarımı yazayım önce, daha sonra beğenen olursa aynısını yapabilecek, bütün parçaları netten sipariş ettim çünkü tanıdık parçacım var, ama burada kullandıklarımızı aksesuarcı ve hortumculardan almanız gerekiyor, ramazan günü sanayiyle uğraşmak istemedim, zaten hepsiburada araba parçaları için kargo ücreti talep etmiyor.
* Hava filtresi - JSV 3000 (40 lira)
Filtre, Filtreler, AutoCet, Purflex, Fil, Kn, Fuji, Modacar
* Hortum - 55X66 mm UZUNLUK 250X250 mm (15 lira)
80057 55X66 mm UZUNLUK 250X250 mm OTO ERDOĞAN - GÖBELS PROFİL **** OTO ERDOGAN OTO YEDEK PARÇA SAN. VE TİC. LTD. ŞTİ.
* Filtre Temizlik Kiti ( Yağlama için aldım) JSV Temizlik kiti (30 lira)
Hepsiburada.com : Jsv Performans Hava Filtresi Bakım Seti | Oto Aksesuar
* Filtre ucuna takılan hortum - JSV (30 lira)
Hepsiburada.com : Jsv Esnek Boru 77 MM/1 M | Oto Aksesuar
* Sıvı Conta - (hortumların üstüne sürmek için) - 10 lira
* 1 Adet 1 inç rakor (krank havalandırması borusu için)
Toplamda 125-130 lira gibi bir fiyata geldi. Fiyat daha aşağı çekilebilir eğer tanıdık aksesuarcı varsa..
Önemli Uyarı : El işçiliğine dikkat edin. Kesip biçerken dirsekte unutacağınız her kırıntı daha sonra kelebek boğazından motorunuza kaçacak. Filtreyi güzel yağlayın, toz tutması açısından önemli.
Filtremiz budur;
Açık hava filtresi, ama sıcaktan korunması için dışında nikelajlı hissi veren ABS plastik var.
Bu da iç kısmı;
Şimdi, her ne kadar güzel bir filtre olsa da, yaptığım koku ve dokunma testleri sonrasında filtrenin yağlanmadığını, ya da yeterince yağlanmadığını gördüm. O yüzden temizlik kitini sipariş ettim, içerisinde hem temizleme solüsyonu hem de filtre yağı var. Filtreye yağ sürdüğümüz şişe K&N şişesi kadar güzel değil, yağı sürmek biraz zaman alıyor. Bu arada, filtrenin kullanma kılavuzunda özellikler WD40 ile yağlamayın yazmışlar sanırım WD40 fırtınası bütün dünyada esiyor
Filtremiz için özel üretilmiş 77mm hortumumuz, bu da JSV racing üretimi. Çok hoşuma gitti, twide fazla hareket imkanı sunmasa da, normal araçlarda tampona port açıp filtre-port arasında kullanabilirsiniz bunu. Esnekliği güzel;
Krank havalandırmamız için rakorumuz da hazır;
Ben sıvı soğutma işiyle ilgilendiğimden elimde hazır rakor vardı. Eğer dışarıdan alacaksanız karaköyde mevcut, 1 parmaklık alın.
Her ne kadar önce Simota 60-77mm adaptör alsam da, baktım ki 90'lık dirsek filtreye tam olarak uydu, o yüzden adaptöre gerek kalmadı. Filtre ile dirsek hortumlarının üstüne sıvı conta sürdüm kaçak olmasın diye;
Olay bundan ibarettir Artık contamız kuruduktan sonra montaja geçebiliriz.
Montajı tek başıma yaptığımdan fazla resim yok, ama zorlanmayacaksınız bence. Sırasıyla filtre kutusu-kelebek boğazı arasındaki boruya bağlı krank havalandırma hortumunu çıkarın, sonra boruyu çıkarın, daha sonra farın arkasına uzanan filtre hortumunu çıkarın. Hazır sökmüşken kelebek boğazına bakın temiz mi diye, temiz değilse temizleyin. Daha sonra uygun ölçülerde kestiğiniz 90'lık dirseği kelebek boğazına takıp kelepçe ile sıkın.
Filtrenin ucundaki siyah hortumu, en fazla soğuk hava çekebileceğiniz yere yönlendirin. Şirin twiciklerin en büyük zaafını görüyoruz burada; kaputun altında rahat hareket etmemize imkan tanıyacak kadar yer yok. Ben, eski hava hortumunun takıldığı plastik parçayı keserek çıkardım, böylece yeni hortumu farın arkasına doğru yönlendirebildim. Fazla içeri giremiyorsunuz, kanister hortumları ve far ayar vidasına takılıyor hortum. Ama yine de soğuk hava alıyor buradan.
Şu da yandan kesit, kaputu biraz zorladı kapatırken, zamanla alışırlar herhalde..
Montaj bitmiştir, hayırlı olsun <bigrin
Gelelim ilk izlenimlerime. Açıkçası bir fark bekliyordum, ama beklediğimden çok daha iyi alt devir tepkisi aldım. Mesela 17-16 km altında 2 vites boğulurken, şimdi 9km hızda motor sarsılmadan yürüyor araba. aynı şekilde 22 km civarında 3. viteste oldukça atak. Gaz tepkisi nasıl arttı anlatamam.. Yüksek devir performansıyla pek ilgilenmiyorum açıkçası, ama tüm devir bantlarında bir güzelleşme söz konusu. Ses beklemeyin bu filtreden, benim araba eskisinden de sessiz oldu diyebilirim Yakıt artışı beklemiyorum, özellikle düşük devirler bu kadar güzel olduktan sonra bir miktar düşebilir bile.
ALINTIDIR, Bilâl Arkadaşımıza Teşekkürler..
Kullandığım parçaları ve nereden aldıklarımı yazayım önce, daha sonra beğenen olursa aynısını yapabilecek, bütün parçaları netten sipariş ettim çünkü tanıdık parçacım var, ama burada kullandıklarımızı aksesuarcı ve hortumculardan almanız gerekiyor, ramazan günü sanayiyle uğraşmak istemedim, zaten hepsiburada araba parçaları için kargo ücreti talep etmiyor.
* Hava filtresi - JSV 3000 (40 lira)
Filtre, Filtreler, AutoCet, Purflex, Fil, Kn, Fuji, Modacar
* Hortum - 55X66 mm UZUNLUK 250X250 mm (15 lira)
80057 55X66 mm UZUNLUK 250X250 mm OTO ERDOĞAN - GÖBELS PROFİL **** OTO ERDOGAN OTO YEDEK PARÇA SAN. VE TİC. LTD. ŞTİ.
* Filtre Temizlik Kiti ( Yağlama için aldım) JSV Temizlik kiti (30 lira)
Hepsiburada.com : Jsv Performans Hava Filtresi Bakım Seti | Oto Aksesuar
* Filtre ucuna takılan hortum - JSV (30 lira)
Hepsiburada.com : Jsv Esnek Boru 77 MM/1 M | Oto Aksesuar
* Sıvı Conta - (hortumların üstüne sürmek için) - 10 lira
* 1 Adet 1 inç rakor (krank havalandırması borusu için)
Toplamda 125-130 lira gibi bir fiyata geldi. Fiyat daha aşağı çekilebilir eğer tanıdık aksesuarcı varsa..
Önemli Uyarı : El işçiliğine dikkat edin. Kesip biçerken dirsekte unutacağınız her kırıntı daha sonra kelebek boğazından motorunuza kaçacak. Filtreyi güzel yağlayın, toz tutması açısından önemli.
Filtremiz budur;
Açık hava filtresi, ama sıcaktan korunması için dışında nikelajlı hissi veren ABS plastik var.
Bu da iç kısmı;
Şimdi, her ne kadar güzel bir filtre olsa da, yaptığım koku ve dokunma testleri sonrasında filtrenin yağlanmadığını, ya da yeterince yağlanmadığını gördüm. O yüzden temizlik kitini sipariş ettim, içerisinde hem temizleme solüsyonu hem de filtre yağı var. Filtreye yağ sürdüğümüz şişe K&N şişesi kadar güzel değil, yağı sürmek biraz zaman alıyor. Bu arada, filtrenin kullanma kılavuzunda özellikler WD40 ile yağlamayın yazmışlar sanırım WD40 fırtınası bütün dünyada esiyor
Filtremiz için özel üretilmiş 77mm hortumumuz, bu da JSV racing üretimi. Çok hoşuma gitti, twide fazla hareket imkanı sunmasa da, normal araçlarda tampona port açıp filtre-port arasında kullanabilirsiniz bunu. Esnekliği güzel;
Krank havalandırmamız için rakorumuz da hazır;
Ben sıvı soğutma işiyle ilgilendiğimden elimde hazır rakor vardı. Eğer dışarıdan alacaksanız karaköyde mevcut, 1 parmaklık alın.
Her ne kadar önce Simota 60-77mm adaptör alsam da, baktım ki 90'lık dirsek filtreye tam olarak uydu, o yüzden adaptöre gerek kalmadı. Filtre ile dirsek hortumlarının üstüne sıvı conta sürdüm kaçak olmasın diye;
Olay bundan ibarettir Artık contamız kuruduktan sonra montaja geçebiliriz.
Montajı tek başıma yaptığımdan fazla resim yok, ama zorlanmayacaksınız bence. Sırasıyla filtre kutusu-kelebek boğazı arasındaki boruya bağlı krank havalandırma hortumunu çıkarın, sonra boruyu çıkarın, daha sonra farın arkasına uzanan filtre hortumunu çıkarın. Hazır sökmüşken kelebek boğazına bakın temiz mi diye, temiz değilse temizleyin. Daha sonra uygun ölçülerde kestiğiniz 90'lık dirseği kelebek boğazına takıp kelepçe ile sıkın.
Filtrenin ucundaki siyah hortumu, en fazla soğuk hava çekebileceğiniz yere yönlendirin. Şirin twiciklerin en büyük zaafını görüyoruz burada; kaputun altında rahat hareket etmemize imkan tanıyacak kadar yer yok. Ben, eski hava hortumunun takıldığı plastik parçayı keserek çıkardım, böylece yeni hortumu farın arkasına doğru yönlendirebildim. Fazla içeri giremiyorsunuz, kanister hortumları ve far ayar vidasına takılıyor hortum. Ama yine de soğuk hava alıyor buradan.
Şu da yandan kesit, kaputu biraz zorladı kapatırken, zamanla alışırlar herhalde..
Montaj bitmiştir, hayırlı olsun <bigrin
Gelelim ilk izlenimlerime. Açıkçası bir fark bekliyordum, ama beklediğimden çok daha iyi alt devir tepkisi aldım. Mesela 17-16 km altında 2 vites boğulurken, şimdi 9km hızda motor sarsılmadan yürüyor araba. aynı şekilde 22 km civarında 3. viteste oldukça atak. Gaz tepkisi nasıl arttı anlatamam.. Yüksek devir performansıyla pek ilgilenmiyorum açıkçası, ama tüm devir bantlarında bir güzelleşme söz konusu. Ses beklemeyin bu filtreden, benim araba eskisinden de sessiz oldu diyebilirim Yakıt artışı beklemiyorum, özellikle düşük devirler bu kadar güzel olduktan sonra bir miktar düşebilir bile.
ALINTIDIR, Bilâl Arkadaşımıza Teşekkürler..