Gaz pedalına basınca düzelen rölanti

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Omark87
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Omark87

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
25 Ara 2015
Mesajlar
34
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhaba arkadaşlar Megane1 1999 2.0 aracımız var benzer konuların açılmasının üzerine yılar geçmiş ama rolanti problemleri bitmiyor.
Araba soğukken çalıştıktan kısa sonra stop ediyordu. Lpg'ciye gittim herhangi bir problem olmadığını söylediler. Motor ustası da bilemedi. Arabadan soğumuştum bir arkadaşın tavsiyesi üzerine Çorum'a Meşhur bi Lpg'ciye gittim ve araba soğukken deneyince LPG Regülatörün basıncı ayarlayamadığını söylediler regülatörü değiştirdik, yazılım attık. Motor soğukken stop etme sona erdi çok şükür.
Yukarıdaki sorunlar devam ederken birde motor sıcakken ışıklarda durduğumda, rölantideyken devir 1500-2000 gibi takılı kalıyordu gaz pedalina dokunduğumda normal seviyeye 800 civarına gelip düzeliyordu. Gaz pedalına basmassam düzelmiyor takılı kalıyordu. 90 km hızla giderken boşa aldığımda rölantide normal devirde duruyor. Bu sorunlar için rölanti ve gaz kelebeğini temizledik. Rolanti motorunu , buji kablosunu, ısı sensörü, gaz telini ve enson hava sensörünü değiştirdik hiçbir işe yaramadı. Forumda okuduklarımdan sonra egzos manifoltun , rölanti motorunun ve Gaz kelebeğinin contalarını değiştirsek dedim ustama , sorunların bundan kaynaklanmadığını söyledi ve değiştiremedim :) Ustamın dediği: sorunun gaz kelebeğine işaret ettiği ama ondan da kaynaklanmamış olabilir diyor:(
Bu arada arabanın çekişinde, yakıtında herhangi bir problem yok.
Evet arkadaşlar şehir içinde rolanti iken kendiliğinden 1500 devirde takılı kalıyor, gaz pedalına dokununca düzeliyor, sorun sizce ne olabilir?
Yorum ve tavsiyelerinizi bekliyorum.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Her şeyi denemişsin, bence rölanti motorunu sök kolay yerde ve basit bir işlem. balata spreyi ile temizle
sıvı conta ile yerine montajını yap. yalnız burda önemli olan adaptasyon. ondan sonra bi dene bakalım.
bir diğeride, elektrikçi arkadaşın bana söylediği rölanti motorunun soketinde bulunan şaseye, başka bir yerden sağlam şase çekmek..
 
Genelde boyle takili kalma rolanti motorundan olabiliyor.rolanti motorunun fisini cekince boyle sapitiyordu arac.
 
Rolanti motorunu temizledik ve sagemfrans rolanti motorunu aldık taktık da sıvı conta sürmedik- adaptasyon yapmadık. Arabayı motora bağlayınca herhangi bir arıza çıkmamiş. Adaptasyon nasıl yapılıyor acaba? Denemek lazım :)
 
Tellibgaz kelebeklerinde adaptasyon yok elektronik yani gaz telsiz kelebek sistemlerinde var diye biliyorum.yeni rolanti motoru takilip arac calistirilinca zaten arac kendi kendine rolantiyi yukseltip azaltip ayar yapiyor olmasi lazim.
 
1932489.JPG
Rolanti motoru bu arkadaşlar. Adaptasyon gerekmiyor mu? Peki gaz kelebeğini temizledik ona da adaptasyon gerekiyor mu?
 
Dedigim gibi benim bildigim gerekmiyor.fisini cekip arabayi cakistirin bakalim.
 
Çalıştırıyoruz da sorun devam ediyor :(

Benzer problem yaşayan, tecrube eden arkadaşların yorumlarını bekliyoruz
 
Son düzenleme:
Adaptasyon 1.6 16v olanlarda şöyle kontağı açıyorsunuz kontak açıkken rolanti motoru fişini çekiyorsunuz sonra kontağı kapatıp fişi takıyorsunu. Ondan sonra kontağı açıp 10 sn bekliyorsunuz sonra kapatıyorsunuz 10 sn bekliyorsunuz bu işlemi 4 -5 kes tekrar ediyorsunuz. Bu arada sadece ilk seçerde fiş çekiliyor diğer 10 saniye beklemeli aç kapalarda fişle oynamıyorsunuz.
 
İlk fırsatta deneyim bakalım ne olacak ? Artık kabullendim :pislik İnşallah işe yarar.
 
Geri
Üst