Araç çalışmaz iken, fren pedalını bir kaç kez basıldığı durumda fren pedalının sertleşmesi normal bir durumdur. Eğer sertleşmiyor ise sistemde problem aranmalıdır.
Araç çalıştığında fren pedalı normale dönüyorsa sistem basıncı sağlıklı çalışıyordur denebilir.
Fren pedalı sertleşse dahi (hareket esnasında) fren sisteminin aktif olduğu ve yeterli pedal basıncı le fren sisteminin çalışabileceği unutulmamalıdır.
Benzinli motorlarda içten yanmalı motor çalışma mantığı gereği emme manifoldu vakumu, fren servo için kullanılır. Dizel motorlarda ise böyle bir vakum olmadığından fren servo için yardımcı donanımlar kullanılır.
Fren hidrolik sıvısı değişiminde, gerek değiştirme yöntemi (kaliperlerden, doğru aks sırası ile, hava yaptırmadan), gerek kullanılan hidrolik sıvısı özellikleri de (sınıfı, dot uyumu, üretim tarihi) önemlidir.
Kullanım sırasında fren pedalında esneme belli oranda olabilir. Bu, normalden fazla hissediliyor ise, fren hidroliği ne
Açıklamanız için öncelikle teşekkür ederim. Ancak araç çalışmıyorken fren pedalına basılmadan, araca biner binmez ve araç çalıştırmadan önce bu frenin en tepede ve sert oluşu benim asıl problemim. bununla ilgili bir görüşünüz var mı?