- Katılım
- 3 Tem 2015
- Mesajlar
- 4,375
- Tepkime puanı
- 6
- Puanları
- 0
- Yaş
- 42
Arkadaşlar resimde gördüğünüz parça direksiyonun arkasındaki kontak etrafını saran sert parça. Uzun uğraşlar sonucu ve uzun zamandır maruz kaldığım ve siperlerin değişimine kadar giden ama bir turlu kesilmeyen fikirli sesinin kaynağının bu olduğunu saptadım ve hemen ise giriştim. Öncelikle bu parçayı direksiyonun arka tarafından iki adet tors vida tutuyor. Tors kaç bilemiyorum fakat 20 liraya nalburdan temin edilebilir. Bu iki vida sokuldukten sonra vida deliklerinin olduğu kısımda iki adet tırnak var biraz ileri geri yaparak tırnaklar kurtuluyor kalan kısımlar yine geçmeli ufak kuvvetle yerlerinden çıkıyor. Bu parça sokuldukten sonra parça üzerindeki geçmeli tırnak olan kısımlara ya patteks gibi hamur yapışkan ya da sünger yapışkan uygulamakta fayda var sesi büyük oranda kesiyor. Bu parçanın altında bir de karşılığı var fakat ben onu sökemedim radyo Kuman’da mekanizmasının da sökülmesi gerekiyor ki ona cesaret edemedim. O parçasında sökülmesi ve yalıtılmasi gerekiyor çünkü asıl ses o parçanın içeride kalan kısmının ayak kalorifer üfleme borusuna ve direksiyon demirine vurmasından ses kaynaklanıyor. Onu da muhtemelen serviste hallettirecegim. Umarım size de faydası dokunur.
Aldığımdan beri bu araca uyguladığım yalıtım ile bir araba daha yapardım herhalde.
Vakit bulduğumda kapı pandizotlarini tamamen sökerek bunlara da ayni uygulamayı yapacağım çünkü Arnavut kaldırımı ve özellikle Kasım’a geçişlerinde bu parçaların kapı sacına temasi ve esnemesi ile de trim sesleri oluşuyor. Bu kısımları da hallettikten sonra yine on konsolda bulunan klima çıkışları ve altındaki plastik çıta tırnaklarını da izole ederek Nirvana’ya ulaşmayı hedefliyorum [emoji23][emoji23]
On konsolda ortada yer alan klima mazgallari ( 4 lu flasor ve kilit tusunun oldugu parca ) ve altindaki iki citanin da yalitimini hallettim.
Bu parcalarin sokumu oldukca kolay elle bile cikartilabilir. Ozellikle uzun iki cita kolay cikiyor fakat sag klima mazgalinin altindan uzanip klima ve teyp cevresini saran parcayi cikartirken sag klima mazgalinin oldugu taraftan ufak ufak kastirarak cikartilmasi gerekiyor. Bu parca kontaga kadar uzanan cizgi beraberinde klima kumandalari ve teyp etrafini dolastigindan tek parca halinda ve tum tirnaklar serbest kaldiktan sonra cakmak soketinim cikartilmasi gerekiyor. Ben bu parcalara nalburda satilan yapiskanli sungerlerden uyguladim. Flasorun oldugu parcada rahat geliyor fakat cerceve etrafindaki centikler cok hassas bi kac tanesini kirdim sokerken dikkatli olun siz genis sekilde kastirarak cikartin yine tirnaklardan kurtulunca flasor ve kilit fisini cikartin. Bu cerceveyi soktukten sonra klima yonlendirme parcalari serbest bi sekilde duruyor rahatca cikiyor. Bu parcalar da alindiktan sonra havanin gectigi genis ufleme kanalallari var ki bunlari da sokun. Bu parcalar iceride serbest duruyor yine fakat yuva dar oldugundan cikartmak biraz zaehmetli.
Bu parcalarin yerine oturtulmasi da cok rahat
Ozellikle uzun iki cita kolay oturuyor. Asil sikinti havalandirma mazgallari. Bu mazgallar flasor citasina gecmeli. Ufleme kanallarinin icine yonlendirme kanallarini oturtup onun uzerine de flasor citasini tirnaklarindan oturtun. Daha sonra flasorun cisini takmakta rahat oluyor ve parca yerine daha siki oturuyor. Bu parcalari disarida birlestirdikten sonra tek sefer de yerine oturtun tirnaklar hemen oturuyor zaten.
Aldığımdan beri bu araca uyguladığım yalıtım ile bir araba daha yapardım herhalde.
Vakit bulduğumda kapı pandizotlarini tamamen sökerek bunlara da ayni uygulamayı yapacağım çünkü Arnavut kaldırımı ve özellikle Kasım’a geçişlerinde bu parçaların kapı sacına temasi ve esnemesi ile de trim sesleri oluşuyor. Bu kısımları da hallettikten sonra yine on konsolda bulunan klima çıkışları ve altındaki plastik çıta tırnaklarını da izole ederek Nirvana’ya ulaşmayı hedefliyorum [emoji23][emoji23]
On konsolda ortada yer alan klima mazgallari ( 4 lu flasor ve kilit tusunun oldugu parca ) ve altindaki iki citanin da yalitimini hallettim.
Bu parcalarin sokumu oldukca kolay elle bile cikartilabilir. Ozellikle uzun iki cita kolay cikiyor fakat sag klima mazgalinin altindan uzanip klima ve teyp cevresini saran parcayi cikartirken sag klima mazgalinin oldugu taraftan ufak ufak kastirarak cikartilmasi gerekiyor. Bu parca kontaga kadar uzanan cizgi beraberinde klima kumandalari ve teyp etrafini dolastigindan tek parca halinda ve tum tirnaklar serbest kaldiktan sonra cakmak soketinim cikartilmasi gerekiyor. Ben bu parcalara nalburda satilan yapiskanli sungerlerden uyguladim. Flasorun oldugu parcada rahat geliyor fakat cerceve etrafindaki centikler cok hassas bi kac tanesini kirdim sokerken dikkatli olun siz genis sekilde kastirarak cikartin yine tirnaklardan kurtulunca flasor ve kilit fisini cikartin. Bu cerceveyi soktukten sonra klima yonlendirme parcalari serbest bi sekilde duruyor rahatca cikiyor. Bu parcalar da alindiktan sonra havanin gectigi genis ufleme kanalallari var ki bunlari da sokun. Bu parcalar iceride serbest duruyor yine fakat yuva dar oldugundan cikartmak biraz zaehmetli.
Bu parcalarin yerine oturtulmasi da cok rahat
Ozellikle uzun iki cita kolay oturuyor. Asil sikinti havalandirma mazgallari. Bu mazgallar flasor citasina gecmeli. Ufleme kanallarinin icine yonlendirme kanallarini oturtup onun uzerine de flasor citasini tirnaklarindan oturtun. Daha sonra flasorun cisini takmakta rahat oluyor ve parca yerine daha siki oturuyor. Bu parcalari disarida birlestirdikten sonra tek sefer de yerine oturtun tirnaklar hemen oturuyor zaten.
Son düzenleme: