Fluence edc şanzuman yaği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan ceshme
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ceshme

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
30 Tem 2018
Mesajlar
44
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Merhaba Arkadaşlar;
15.12.2018 cumartesi 2014 fluence 1.5 dci EDC otomobilimin şazuman yağını değiştirdim. öncelikle size şanzumandan çıkan yağın ve koyulan yağın rengine dikkat etmenizi rica edeceğim. Esas olarakta şanzuman yağının kutusunun fotoğrafını koyuyorum ki ben internette hiçbir yerde bulamadım benim gibi arayan arkadaşlara yardımcı olsun bulabilsin . daha sonrada bu konu ile ilgili nacizane öğrendiklerimi paylaşacağım.
saygılarımla

#fleunceedcyag #fleunceedcsanzumanyagi #edcyag #edcyagfiyati
@fleunceedcyag @fleunceedcsanzumanyagi @edcyag @edcyagfiyati

- BİRİNCİ RESMİN DİBİNDE YER ALAN ŞANZUMANDAN ÇIKAN ŞİMSİYAH YAĞ.
- İKİNCİ RESİMDE KUTUDAN DÖKÜLEN YAĞ SARI RENKTE BERRAK
- ÜÇÜNCÜ RESİMDE KOYULAN YAĞIN KUTUSU 1.8 LT OLUP LİTRESİ 95 TLDİR . İZMİR SERVİSLERİNDE SÖZ KONUSU YAĞIN LİTRESİNE 200 TL FİYAT SÖYLENMEKTEDİR İŞÇİLİK HARİÇ
ATTACH]
pbo1nr.jpg
[/URL][/IMG]
jg2ZgL.jpg
[/URL][/IMG]
 
Son düzenleme:
Merhaba Arkadaşlar;
15.12.2018 cumartesi 2014 fluence 1.5 dci EDC otomobilimin şazuman yağını değiştirdim. öncelikle size şanzumandan çıkan yağın ve koyulan yağın rengine dikkat etmenizi rica edeceğim. Esas olarakta şanzuman yağının kutusunun fotoğrafını koyuyorum ki ben internette hiçbir yerde bulamadım benim gibi arayan arkadaşlara yardımcı olsun bulabilsin . daha sonrada bu konu ile ilgili nacizane öğrendiklerimi paylaşacağım.
saygılarımla
- BİRİNCİ RESMİN DİBİNDE YER ALAN ŞANZUMANDAN ÇIKAN ŞİMSİYAH YAĞ.
- İKİNCİ RESİMDE KUTUDAN DÖKÜLEN YAĞ SARI RENKTE BERRAK
- ÜÇÜNCÜ RESİMDE KOYULAN YAĞIN KUTUSU 1.8 LT OLUP LİTRESİ 95 TLDİR . İZMİR SERVİSLERİNDE SÖZ KONUSU YAĞIN LİTRESİNE 200 TL FİYAT SÖYLENMEKTEDİR İŞÇİLİK HARİÇ
JZ41QJ.jpg
[/URL][/IMG]
pbo1nr.jpg
[/URL][/IMG]
jg2ZgL.jpg
[/URL][/IMG]
Devamını bekliyoruz

MI 5s Plus cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Tekrar merhaba; 102 000 km de edc şanzıman yağını ve termostat ını 270 tl parça ( 95 tl yağ x 2 + 100 tl termostat ) ve 200 tl işçilik olmak üzere değiştirdim. motor sıcaklığı tek çizgiden normal orttalama değerine döndü ve motor sesi %15-20 oranında düştü ve yakıt tüketimi 0.3 - 0,5 oranında düştü. vites geçişleri hissedilir oranda yumuşadı ve şıkır şıkır devam ediyor .
EDC şanzuman yağı sol ön tekerin orda aynı kartel tapası gibi bir vida üzerinden boşaltılıyor ve yine sol ön tekeri sökmek üzere hemen karşınıza çıkan vidanın sökülmesi marifetiyle gayet basit bir şekil de dolduruluyor. bu konuda becerikli arkadaşlar eski yağı doğaya bırakmadan uygun şekil de toplamak üzere kolayca değiştirebilir. (ustaya fazla ayak bağı olmamak üzere fotoğraflayamadım kusura bakmayın )
 
Son düzenleme:
Hayırlı olsun gözlemlerinizi de bekliyoruz
 
Yağ ömürlüktür diyen servislere de kapak olsun. Yağın rengine baksanıza katrana dönüşmüş.
 
Daha gelişmiş versiyonu olan DSG de yağ değişim aralığı 60bin km'dir.

EDC yi 50bin de bir değiştiririm bende. Servis ne derse desin.
 
Arkadaşlar paylaşımlarınız için teşekkür ederim. Ben de bir kaç şey eklemek isterim.

İlk olarak İster şanzıman olsun İster motor olsun yağın koyulduğu yerin bir önemi yok sanzimandan veya motordan altını çizerek söylüyorum çıkan yağın simsiyah veya katran gibi olmasi gerekir. Eger kullanılan yağ aractan bu halde çıkıyorsa yağ işlevini yerine getirmiştir. Eger aractan çıkan yağ berrak diye nitelendirecegimiz sekilde veya seffafimsi bir halde çıkıyorsa o yağı bir daha aracınıza koymayin derim. Yağ yapısı gereği çalıştığı ortamda yer alan toz kurum partikül ne varsa uzerine ceker bir anlamda motor veya sanzimanin iç yapısını da temizler fakat öyle pırıl pırıl temizlik değil bahsettigim olay. Bu sebeple aracın mutlak suretle değişen yağının aractan simsiyah çıkması önemlidir. Eger açık renk çıkıyorsa o yağda sorun vardır.

Diger bir husus şanzıman olayi. Bu olaydan sıklıkla muzdarip olmuş servislerle kanka olmuş biri olarak şunu net olarak söyleyeyim ki benim aracım 120.000 de ve servis baskı değişmeyeceği surece şanzıman müdahale ettirme diyor ki bende ayni kanıdayım. Bu fikir görecelidir elbet ama Eger bu sanzimanin yağı belirli aralikla değişmesi gerekiyorsa servis bunu emin olun size sormaz bile yapar. Bu konuda hem Musteri Hizmetleri ile hemde servisler ile yaptığım görüşmelerde her seferinde ısrarla şanzıman yağı değişimi istiyorum desem de bana her seferinde biz tavsiye etmiyoruz baskı bitene kadar kullanın dediler. Yani açıkcası servisin 200 liralık yağ maliyetinden kaçacağını da sanmıyorum olası ileri derece sorunlarda bu olay başlarına patlar. Dolayısı ile böylesi bir riskin altına girmek istemezler. Servis ibaresinde şanzıman yağı su km de değişecek deniyorsa mutlaka denir fakat bizim şehir efsanelerine bir yenisini eklediğimiz bu yağ değişim olayi acayip bir hal aldı. Bir yandan servis sadece baskı değişimi sırasında yapılır diyor diger yandan sanayi ustaları abı su de değiştir diyor. Bir yanda Renault bir yanda sanayi.

Valla arkadaşlar seçim sizin elbet ama ben servis şartnamesine uyun derim.

Bu yazdıklarımla herhangi bir söylemi çürütmek değildir amacim tamamen kendi gözlemim ve servis şartnamesidir kaynaklar.

Keyifli forumlar.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Hayırlı olsun gözlemlerinizi de bekliyoruz

Merhaba ;
öncelikle yağ değişimi sonrası geçişler çok daha keyifli ve yumuşak daha rahat kavradığını söyleyebilirim.
Ayrıca yağ değişimi yapan ustam şöyle bir tavsiye de bulundu; bunların son 30-40 vites değişimi baz alıp ona göre aralıkları tekrar ayarladığı aracı gün içinde sürekli trafikte yavaş yada benim gibi yüklenmeden sakin kullanımlarda kavrama aralıklarının değiştiği aracı 2-3 dk 1500 - 2500 devirde vites attırarak tekrar senkron olmasını sağladığı ve normale döndüğünü ilk kalkışlarda araç 1 ve R de beklediği için yavaş kalkışlarda 2 ye geçmede geciktiği kararsız kaldığı gene 1500- 2500 arası kalkışa müteakip daha hızlı davrandığını ve bu kararsızlığı yapmadığı aktardı.
bu kısa sürede tavsiyeleri söylendiği şekilde denediğimde hemen bir çok şeyin kendi açımdan düzeldiğini gözlemledim.

saygılarımla...
 
Benim araç manuel. 62k km de bende vites daha rahat geçsin diye şanzıman yağını değiştirmek istediğimde servis değişmiyor dedi. Yani renk olayına bakarsak dizel araçlarda da hemen yağ kararıyor.Burada yağın kıvamı, yapısı önemli gibi. Aslın da atrifriz ölçümü gibi bir şey olması lazım yağın durumunu gösteren.
Bu noktada servisin tatmin edici ve mantıklı cevapları yok maalesef.Baskı değişirse yağ değişir diyorlar ama baskı ile ne alakası var anlamıyorum. Sonuçta baskı balata kuru bir sistem yağ ile ilişkisi yok. Tamam baskı değişince değişir diyelim ama atıyorum birisi 80.000 de biter birisi 140.000 binde mesela, yine bir enteresanlık. 40.000 km ciddi bir fark değil mi.
Şanzıman yağını ömürlük filan diyorlar bir araba atıyorum 1 milyon km yapmış geçmiş 20-25 yıl buda mı ömürlük oluyor. Bu yağlar gerçekten böyle mi üretiliyor.
@er.tansel dediği gibi servis bunu para ile yapacak sonuçta para kazanmak niye istemesin. Aslında her şeyi değiştirme merakları var ama bu şanzıman yağına gelince olmaz da olmaz diyorlar. Silah zoruyla filan yaparlar heralde :) Yukarıda soruları sorunca net cevap verebilirler ise o zaman bizimde aklımızdaki soru işaretleri kalmış olur.
 
Yağ değişimi olmazsa servislerin daha fazla para kazanabileceği seçeneği de var unutmayın. Yağ değişimi 500tl kazandırır ise edc arızası 5000tl kazandırır..

Sent from my SM-N910C using Tapatalk
 
Geri
Üst