- Katılım
- 23 Kas 2018
- Mesajlar
- 31
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
o fiyatlara clip çin malı ve kalitesi düşük şuan 2000 tl ve o bile çin malı servislerde olan orj fransız renault clip onun yerini tutarmı bilmem bilginiz olsun
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Abi istersen burdan sor diğer arkadaşlar da okuyup faydalanırBu güzel bilgilendirme için çok teşekkürler, gayet güzel ve çok açıklayıcı olmuş. Bazı konularda bilgi almak için size nasıl ulaşabiliriz acaba, benim sormak istediğim birkaç soru olacak
Onur abi bu problem sanki bana dpf gibi geldi diğer marka araçlarda bunun için bir temizleme sıvısı var edblue bigibi vaya dpf sıvısı gibi fakat 1.5 euro4 motorda bu tarz bir uygulama yerine daha fazla mazot enjeksiyonu ile temizlik yapmayı hedef alan bir sistem var yazılımsal olarak tabi bunun belli başlı uygulama parametreleri var mesela motor su sıcaklığı 75 derece olacak eksoz sonda sıcaklığı 350 derece olacak gibi bu şartlar sağlandığı anda araç kedi kendine dpf jenerasyonu yapar araç bunu yapar iken sizde aracı manuel moda alıp deviri 2500 3000 aralığında tutmanız gerekir bi şekilde 10 15 dk yol gidildiği zaman araç bu işlemi kendi kendine yapar bunun yapılmadığı durumlarda dpf tıkanır eksoz gazlarının dışarıya atılması zorlaşır buda egr üzerinde bir baskıya ve bunun beraberinde kurumlaşmaya sebep olur bu da çeşitli enjeksiyon ve egr hatalarına sebep olur bunu akabinde de tıkanan partikül filtresinden eksoz gazi atımı güç olacağından araç turbo türbini üzerinde bir baskı olusagi düşüncesine giderek motorda hasar riski yazısını uyarı ekranında verir şimdi gelelim çözüm yollarımızaMerhabalar
aracim 2012 fluence edc euro 5 110 hp busİneess paket 130bİn kmde,
aracimda bellİ araliklarla uzun zamandir egzoz emİsnyon kontrol ettİrİnİz ve enjeksİyon kontrol ettİrİnİz uyari aliyorum, fakat bu uyarilari aldiĞimda aracimda hİç bİr problem olmuyor. Aracimin gİdİŞİ çekİŞİ yakit tüketİmİ çok memnunum. Sİyah duman beyaz duman sabah geç çaliŞma gİbİ bİr problemlerİde yok. Akü yenİ varta 75lİk.
Uzun yolda İse motor hasar rİsk uyarisi aliyorum onuda stop edİp çaliŞtirinca düzelİyor. Sankİ aracimda bİ temassizlik bİ beyİn problemİ gİbİ bİr durum var çünkü bu hatalari aldiĞim halde arabamda hİç bİr Şekİlde problem olmuyor 4-5aydir bunu araŞtirmasini yapiyorum yakit sİstemİ yada sankİ bİ temassizlik arizasi gİbİ bİr durum olduĞunu varsayiyorum bİr kaç ustaya gİttİĞİmde clİp cİhazi İle baktiĞimizda bu ariza kodlarini verİyor ve bunun bİr çok nedenİ olabİldİĞİnİ bana ne kadar masraf çikartir kisminda İse somut bİŞey söylenmİyor ve bende çok bİr meblaĞ çikar dİye kİmseye güvenİyorum, würth enjektör temİzleyİcİsİde kullandim fakat bİ faydasini göremedİm arizalar araliklar İle devam edİyor. Bana bu konuda nasil yardimci olabİlİrsİnİz?
önelikle bu açiklamalarindan ötürü ilgi alakandan ötürü çok teşekkür ederim. şöyle ki aracimin dpf si tikali değil, clip cihazinda doluluk orani %8 olarak görünüyor ve inanamayip egzozsuyada gösterdiğimde içini açip kamera ile baktiğimizda herhangi bir tikaniklik yok, ve yukarida anlattiklarini uzun yola çiktiğimda sürekli yaparim 1-2 ay araliklarla 1000km olarak uzun yol yaptiğimdan ötürüde dpf tikanikliliği meydana gelmedi, egr temizliği yaptirdim onda da bir sikinti yok egr üstündeki vanada gayet güzel açip kapaniyor ve biz bunu taktik takiğimiz zaman sürekli hata verdi araci akşam stop ettim sabah çaliştirdim 16 gün boyunca hata vermedi 16 günün sonunda 1.30 saatlik bi trafiğe girdiğimde tekrar hatayi verdi. Egr temizletmenin pek faydali olmayacağini (çünkü içinde elektronikler var ve belli bir süre sonra bu parçanin balata gibi özelliğini kaybedip) değiştirmek gerektiğini pek çok kişiden duydum, birde egr iptali yapip sorunun düzeleceğini söyleyenller var fakat pek iptal ettirmek taraftari değilim. Yakitimi shell-vpower dizel haricinde kesinlikle kullanmiyorum. Ben şöyle bişey düşünüyorum varsayim tabiki sadece bence aracimda bir temassizlik soket müşür sensör gibi bir sorun var yada gerçekten egr sifirini alip takilinca düzelecek. Pek çok yere gitmeme rağmende hiç emin konuşan bir ustaya denk gelmedim, evet senin sorunun şu bunu değiştirirsek yada şöyle yaparsak sorunun ortadan kalkacaktir diyeni duymadim.onur abi bu problem sanki bana dpf gibi geldi diğer marka araçlarda bunun için bir temizleme sıvısı var edblue bigibi vaya dpf sıvısı gibi fakat 1.5 euro4 motorda bu tarz bir uygulama yerine daha fazla mazot enjeksiyonu ile temizlik yapmayı hedef alan bir sistem var yazılımsal olarak tabi bunun belli başlı uygulama parametreleri var mesela motor su sıcaklığı 75 derece olacak eksoz sonda sıcaklığı 350 derece olacak gibi bu şartlar sağlandığı anda araç kedi kendine dpf jenerasyonu yapar araç bunu yapar iken sizde aracı manuel moda alıp deviri 2500 3000 aralığında tutmanız gerekir bi şekilde 10 15 dk yol gidildiği zaman araç bu işlemi kendi kendine yapar bunun yapılmadığı durumlarda dpf tıkanır eksoz gazlarının dışarıya atılması zorlaşır buda egr üzerinde bir baskıya ve bunun beraberinde kurumlaşmaya sebep olur bu da çeşitli enjeksiyon ve egr hatalarına sebep olur bunu akabinde de tıkanan partikül filtresinden eksoz gazi atımı güç olacağından araç turbo türbini üzerinde bir baskı olusagi düşüncesine giderek motorda hasar riski yazısını uyarı ekranında verir şimdi gelelim çözüm yollarımıza
würth marka enjektör temizleyicisi yerine yine würth marka bir dpf temizleyicisi alıp üzerinde yazan kullanım talimatlarina uyun ama siz daha önce enjektör temizleyicisi kullandığınız için önce bu sıvının karışmış olduğu yakıtın tamamen bittiğinden emin olun sonra bu dpf temizleyiciyi alıp bir depoya yakın yeni aldığınız mazotun içerisine karıştırın mazot alırken kükürt oranı en düşük yakıtı almaya özen gösterin ülkemizde bu opet ve shell istasyonları ilk sıralardadır sürekli aynı istasyondan yakıt almaya da özen gösterin bu arızanın sebebi yakit da olabilir ki kesinlik le yakından alakalı bir konu bazı istasyonlar bazen hileye baş vurmuş olabilirler bu da bu probleme yol açar bazen de depolarını temizleme maliyetinden kaçarlar bu da böle hatalara sebep olur neyse sıvıyı aldınız diyelim yakıtı da aldınız aracı normal sıcaklık seviyesine kadar otomatik viteste ısıtın sonra uzun ve trafiği az bir rota belirleyin rotaya ulaştınız da acı manuel moda alın hız kurallarına uyacak şekilde trafiği tehlikeye sokmadan 4 vaya 5 viteste 2500 3000 aralığında 15 dk boyunca yol yapın sonra bu işlemi 1 kez daha tekrarlayın sonra normal sürüşünüze geri dönün 10 dk boyuncada böyle kullanın yani otomatik modda herzaman nasıl ise öyle ışlem bitmiş tir
bu aynı olayı araç yerinde duruyor iken de yapıla bilir burda da mutlaka bir clip cihazı veya benzeri bir cihaz gerekir zorunlu jenerasyondur ismi dpf yükü 350gr ve üzeri durumlarda yerinde jenerasyon yapmaya bilir araç ama altındaki gramajlarda sorunsuz bu işlemi yapar
diyelim ki bunlardan herhangi birini yaptınız ve arıza devam ediyor bunlar şimdiye kadar pek maliyetli bir olay değildi harcadınız para 50 tl civarı idi bundan sonra biraz daha maliyet yükselecek bir eksoz cuya gidilip partikül filitresi temizliği yapan olması şart partikül filtresi yerinden sökülecek ve temizlenecek sonra bir tamirciye gidilip egr vanası sökülüp konrol edilecek birşeyi yok ise temizlenip yerine takılacak sonra aynı tamirci yerinde zorunlu bir jenerasyon yapacak jenerasyon sorunsuz tamamlanır ise problem yok muhtemelen arızanız giderildi
tabi tüm bunlar sadece bir öngörü aracı mutlaka yerinde incelemek ve çeşitli parametreleri gözden geçirmek gerekir doğru tehşis ve tanı bu gibi durumlarda çok önemli gittiğiniz veya sorduğunuz bikac usta aynı yönde bir çözüm önerisi sunuyor ise denemekte fayda var diye düşünüyorum zira dpf in sıfır fiyatı şu günler de 5bin tl civarında en azından kendiniz bir dpf temizleyicisi kullanın sonucu bizim ile paylaşın derim
sm-a510f cihazımdan tapatalk kullanılarak gönderildi