Fluence 1.5dci Egzoz emisyon ve vites kutusu hatası, turbo çalışmaması

fluence06

Kayıtlı Üye
06-Ankara
Katılım
24 Kas 2024
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Merhaba Arkadaşlar,

2012 model 1.5 dci edc fluence aracım var. 253 bin km de ve bildiğim kadarıyla bakımları düzenli yapılmış. Aracın eski sahibi, birkaç kez EDC hatası aldığını ( vites kutusunu kontrol ediniz) belirtmişti. Ben aldığımdan beri yalnızca bir kere yaşamıştım onda da yoğun trafikte kaldığım için pek sorun etmedim. Uzun zamandır göstermiyordu. Geçtiğimiz günlerde yolda giderken vitesi manuel konumda kullanırken 3 ten 2 ye atmak istediğim anda aracın kendi 2 ye atması dolayısıyla ben 2 den 1 e atmış oldum. O an servis ışığı yaktı egzoz emisyon uyarısı verdi, akabinde vites kutusunu kontrol ediniz uyarısı verdi. Araç gitmeye devam etti ancak turbo çalışmıyor/gaz yemiyor gibi gitti. Gaza ne kadar basarsam basayım o tepkiyi vermedi. Düz yolda 30-40 saniye içinde 70 km hıza kadar ulaştı. Aracı cihaza bağladık, kavrama hatası gösterdi. Ustam EDC Beyin değişecek kavramaya yanlış bilgi veriyor dedi. Başka bir usta kavrama değişecek beyin yansa hiç çalışmazdı dedi. Henüz bir işlem yapmadım. Evim ile iş yerim arası yaklaşık 20 dk yol sürüyor (15-22km rotaya göre) . aracımı çalıştırdığımda standart servis ışığı ve egzoz emisyon hatası ekranda oluyor ama vites kutusu ne hikmetse tam 18 dk sonra hata veriyor ve araba bahsettiğim gibi turboyu bırakıyor kendi halinde gitmeye çalışıyor. Ustaların farklı düşünceleri kafamı karıştırdı ve iki çözüm yolu da çok maliyetli. Karşılaşan var mıdır? Yardım edebilir misiniz?
 
Şanzıman revizyonu kavrama değişimi yapıldımı daha önce,
 
Bu yaşadığınız kavrama, gibi
EDC ustasına götürmelisiniz, İstanbul'da yaşıyorsanız Kenan oto var mesela yada Avrupa yakasında onur oto var EDC uzmanları
 
Bu yaşadığınız kavrama, gibi
EDC ustasına götürmelisiniz, İstanbul'da yaşıyorsanız Kenan oto var mesela yada Avrupa yakasında onur oto var EDC uzmanları
Üstad dediğiniz çok mantıklı ama anlamadığım nokta şu, kavrama olsa ilk dakikalarda da aynısını yapması gerekmez mi? Neden standart olarak 20 dk sonra yaşıyorum bu sorunu sizce? Beynin kavramaya hatalı bilgi vermesi söz konusu olur mu? Yoksa kavrama belirli süre bu şekilde devam edip hatayı anladığında korumaya alıyor gibi bir durum mu söz konusu sizce
 
Benimde eski aracımda (2011 Megane 3 EDC DCI) başıma geldiği için biraz bilgi sahibiyim.
-Beyin 2014 modele kadar ilk nesin ve sıkıntılı kararsız çalışır kesin arıza verir ne zaman vereceği belli olmuyor yolda bırakıyor. Göstergede gördüğün arızası da "şanzıman hareret" ise kesin beyin.

-kavramayı etkileyen çok faktör var. Kavrama arızasında araba yolma kalmaz yürür ama yürüdükçe arızası masrafı artar. Arıza nedenleri ile ilgili Aklıma gelenler;
*prizdirek keçedinden (en çok yaşanan sıkıntıdır) kavramaya yağ kaçırması bunun sonucunda kavrama yağlanması sonucu yanması
*Prizdirek keçesinden gelen Yağdan dolayı EDC şanzıman çatallarının zamanla sıkışması ve bunun sonucu kavramayı yakması

*Volant tırnaklarının zamanla yıpranıp kırılması ve küçük parçaların kavramayı yada çatalları sıkıştırması (bu arızada çok oluyor) bunun sonucu kavrama yanması yada çatalların sıkışması

Kavramadaki arıza mekanik olduğundan arıza tespitinde farklı arızalar gösterir, sökmeden anlaşılmaz.

Şanzımanlar güzel dayanıklı 400 bin km ömürlü yapılmış ama Türkiye'de yoğun şehir içi kullanımda sürücününde dikkatsiz kullanımından kaynaklanan nedenlerden dolayı erken arıza veriyor. Bence yapmanız gereken komple revizyon bence . bu km de keçeler, rulmanlar, arıza vermediyse bile sizin yaptıracağınız lokal tamirden sonra arıza yapma ihtimali yüksek
 
Son düzenleme:
Benimde eski aracımda (2011 Megane 3 EDC DCI) başıma geldiği için biraz bilgi sahibiyim.
-Beyin 2014 modele kadar ilk nesin ve sıkıntılı kararsız çalışır kesin arıza verir ne zaman vereceği belli olmuyor yolda bırakıyor. Göstergede gördüğün arızası da "şanzıman hareret" ise kesin beyin.

-kavramayı etkileyen çok faktör var. Kavrama arızasında araba yolma kalmaz yürür ama yürüdükçe arızası masrafı artar. Arıza nedenleri ile ilgili Aklıma gelenler;
*prizdirek keçedinden (en çok yaşanan sıkıntıdır) kavramaya yağ kaçırması bunun sonucunda kavrama yağlanması sonucu yanması
*Prizdirek keçesinden gelen Yağdan dolayı EDC şanzıman çatallarının zamanla sıkışması ve bunun sonucu kavramayı yakması

*Volant tırnaklarının zamanla yıpranıp kırılması ve küçük parçaların kavramayı yada çatalları sıkıştırması (bu arızada çok oluyor) bunun sonucu kavrama yanması yada çatalların sıkışması

Kavramadaki arıza mekanik olduğundan arıza tespitinde farklı arızalar gösterir, sökmeden anlaşılmaz.

Şanzımanlar güzel dayanıklı 400 bin km ömürlü yapılmış ama Türkiye'de yoğun şehir içi kullanımda sürücününde dikkatsiz kullanımından kaynaklanan nedenlerden dolayı erken arıza veriyor. Bence yapmanız gereken komple revizyon bence . bu km de keçeler, rulmanlar, arıza vermediyse bile sizin yaptıracağınız lokal tamirden sonra arıza yapma ihtimali yüksek
Geçtiğimiz günlerde arabayı park edip durduğumda yanık kokusu ve kaputtan çıkan duman görmüştüm, görünürde herhangi bir şey yoktu. Sonra yağ sızdırdığını farkedip ustaya götürdüm, aks keçesinden sızan şanzıman yağının sıcak zemine damladığından duman çıkardığını farkettik, aks keçesi ve şanzıman yağı değişti, yaklaşık bu olaydan 20 bin km önce de aynı sorunu vermiş olduğunu önceki sahibinin bakım defterinden anladım zira aks keçesi yeni değişmişti. O zamanlardan kalma şanzımanda herhangi bir sorun olmuş olabilir belki… Şanzıman revizyonu veya doğabilecek masraf için tahmininiz var mıdır? Ankarada bildiğiniz veya tavsiye edebileceğiniz bir usta var mıdır?
 
Geri
Üst