Farklı Bir Xenon Arızası için Yardım!

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan muzarix
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

muzarix

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
18 Ocak 2012
Mesajlar
65
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar Merhaba,
Forumu epey bir inceledim bu sorunun aynısından göremediğim için yeni bir konuyla fikirlerinize başvurmam gerekiyor. Şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim. Aracım 2004 Megane 2 Dynamique+Executive+Techno'dur. Araçta D2S Xenon Kit var (Otomatik Far Ayarlı). Eskişehir-Tekirdağ seyahatimin dönüş yolunda sağ farımın yanmadığını farkettim. Neyse ki xenon sislerim sayesinde problemsiz bir şekilde geldim. Gerçi yolda birkaç selektör aldım, o arkadaşlar da inşallah haklarını helal ederler. (Not: Erikli'de Karaincirli sahiline giderken yolun çok bozuk olduğu bir yerden geçmek zorunda kaldım. Tahmini olarak problemin burada gerçekleştiği varsayımlar arasında olabilir.) Neyse neticede haftasonu tamponu arıza çözülünceye kadar indirdim, araç garajda yatıyor. Dün akşam farlarımı çıkardım güzel bir temizlik yaptım. Yanmayan fara yeni ampulleri takıp denedim, ampul arızası olmadığı teşhis ettim. Sonrasında forumdan edindiğim bilgiler doğrultusunda xenon beyninin arızalı olduğunu düşünmeye başladım, söktüm beyni içini açtım. Baktım ki trafonun demir nüvesinin kırıldığını gördüm. Tabii çok üzüldüm masraf açıldı diye. Neyse nüveyi yapıştırıp topladım. Arızalı olmayan beyinle yerlerini değiştirip denedim. Sonuç olarak xenon beyinleri de sağlam, ignatörler de sağlam, ampuller de sağlam olarak karşıma çıktı. Tüm aksam sol farda çalışırken sağ farda çalışmıyor. (Not: Nedenini bilmem ama sağ far sol tarafa, sol far sağ tarafa bağlanmıyor, enteresan bir şekilde uyumsuzluk var. Belki de iyi ki var komple farları yakmadım :cool:)

Sizleri ekstra bilgilerle uğraştırmadan neticeye varabileyim diye uzun bir anlatım oldu. Böyle bir arızayla karşılaşan oldu mu? Sorun kablodan, sigorta tablasından diyecek arkadaşların detaylı yardımcı olmasını istiyorum. Çünkü eğer sorun bunlardan ise nasıl kontrol edeceğimi bilmiyorum.

Zamanınızı aldım kusurum varsa affola, saygılarımla...
 
Arkadaşlar tekrar merhaba. Sigorta ve kablolar, balast, ignatör, ampul sağlam olmasına rağmen sag kisa farim yanmiyor. Sol far yaniyor. Uzun far, park, sinyal fonksiyonlarında problem yok. Ne olabilir sıkıntı fikri olan yokmu?
 
Balast yani beyin olabilir mi ? Güven'e uğrayıp baktırsanız arıza tespiti için ücret almazlar. Eğer yüksek bir maliyet yoksa servis en iyisi olur.
 
Araç zaten servis bakimli esasinda. Kendim halledebilirim diye düşündüm ancak bu noktada tikandim. Benzer bir problem yasayan olmamis sanirim. Hafta içi servise birakacagim araci. Sonucu yazarim belki birine yarari olur. Bu arada balast sağlam. Far sensoru de saglam
 
Son düzenleme:
Biraz teferruata girmişsin ustadim senin sorununu en kisa yoldan iyi bi elektrikci cozecektir geçmiş olsun
 
Tahmin yürütecek olursak ampul sağlam, balast, beyin vs. vs. herşey sağlam ama hala yanmıyorsa xenon ampulu taktığın yuvada bir problem olabilirmi ?
Çünki örneğin arka stoplarda ampule giren direk bir soket yok sadece ampulu takıyorsun artı ve eksi gerilimi direk yuvadan alıyor senin xenonların yuvasıda o şekilde ise bir temassızlık olabilirmi acaba ? sadece + veye sadece - geliyor olabilirmi.
Soketlerin uymamasıda left right yani sağ sol farların takılmasında hata olmaması fabrikasyon amaçlı bir problemle karşılaşılmamak açamlı farklı yapılmıştır diye düşünüyorum.
Dediğim gibi yuvayı bi kontrol et bir ölçü aleti yardımıylada gelen soketteki artı ve eksi ucu bi ölçmelisin bence :)
 
Tahmin yürütecek olursak ampul sağlam, balast, beyin vs. vs. herşey sağlam ama hala yanmıyorsa xenon ampulu taktığın yuvada bir problem olabilirmi ?
Çünki örneğin arka stoplarda ampule giren direk bir soket yok sadece ampulu takıyorsun artı ve eksi gerilimi direk yuvadan alıyor senin xenonların yuvasıda o şekilde ise bir temassızlık olabilirmi acaba ? sadece + veye sadece - geliyor olabilirmi.
Soketlerin uymamasıda left right yani sağ sol farların takılmasında hata olmaması fabrikasyon amaçlı bir problemle karşılaşılmamak açamlı farklı yapılmıştır diye düşünüyorum.
Dediğim gibi yuvayı bi kontrol et bir ölçü aleti yardımıylada gelen soketteki artı ve eksi ucu bi ölçmelisin bence :)

Forumdaşım,
Öncelikle aracımın problemi için değerli vaktini ayırdığın için çok teşekkür ederim. Çok mantıklı bir yaklaşım. Benzerini denedim şöyle ki: Beyinden ignitöre (aynı zamanda ampul duyu görevini de üstleniyor) giden kablonun uçlarını ölçü aleti ile kontrol ettim. Bu kabloda 3 tane uç var. (1,2 ve 4 (3 boş)) 1 ve 2 kontrol edilebiliyor olup sıkıntı yok. Ama 4 kontrol edilemiyor. Ben de önemsemedim açıkçası aynı ekipmanı diğer tarafa taktığında çalışıyor. Ukalalık gibi oluyor sanırım ama ne olur yanlış anlaşılmasın. Mesleğim gereği gurur meselesi oldu konu herşeyine bakmaya çalıştım (otomatik yükseklik motoru hariç). Bugün öğlen 13:00'de serviste randevum var, bakalım ne diyecekler. Belki de ben iyi bakamadım, burada sonucu paylaşacağım.:soru
Saygılarımla,
 
Arkadaşlar serviste sorun çözüldü. Kontrol etmem gereken bir de farlardan çıkıp sigorta kutusuna giren soket varmış. Demek ki far bağlıyken gerginlikten temas etmiyor, ben kontrollerimi yaparken gergin olmadığından temas ediyormuş. Serviste kabloların yolunu da düzelterek gerginliği ortadan kaldırdılar. Aklınızda bulunsun :)
 
Neyse ki farların temizliği size kâr kalmış , geçmiş olsun.
 
Geri
Üst