- Konuyu Başlatan
- #11
- Katılım
- 9 Eki 2017
- Mesajlar
- 73
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 30
Merhabalar. Öncelikle aracınız 80 lik bundan emin olabilirsiniz. Motorun fotoğrafını koymanız iyi oldu.
Dediğim gibi bir kaç gün daha deneyin böyle bu kadar kısa mesafede hemen düzelme olmaz. Ama bir kaç gün daha denedikten sonra düzelmezse.
Mazotu bitirin sonra shell den mazot alın ve aracınızın mazot filtresini (orjinal) değiştirin. Ve Egr valfini temizlettirin.
Bu şekilde de düzelmezse daha önce anlattığım gibi enjektör temizliğini yaptırmalısınız o zaman kesin düzelir.
Bu arada bir not düşeyim, motorunuzun fotoğrafından gördüğüm bir kaç sıkıntıyı söylemeden geçemiycem.
1- Motor yağ doldurma kapağı (Üstte yuvarlak sarı renkli) Yağ terletmiş dışarıya. Muhtemelen bu kapağın altındaki lastik conta deforme olmuştur. Ustanıza söyleyin altına bir conta ayarlasın basit bir işlemdir. Bu gibi işlemlerden para talep edilmez aslında.
2- Yakıt geri dönüşüm hortumlarıda terletme yapmış. (Enjektörlerin üstünde serçe parmak kalınlığındaki hafif U şeklini almış lastik hortum.) Her enjektörde bir adet var. Bu parça pahalıdır komple satılır rampa sistemi borusu diye geçer yani enjektörlerin hemen üzerinde ince uzun sert plastik düz bir boru. Bahsettiğim küçük hortumlar ayrı satılmaz ama ustanız onu ayarlar aynısından boru hortum satan yerlerden 20 cm uzunluğunda alsa fazlasıyla yeter kesip ayarlayıp takacak. Buda çok basit bir işlemdir.
Saygılar...
Evet motorun yag terlettigini bende kapagi kaldirinca farkettim yarin gittigimde yag kapaginin contasini degistireyim diye dusunuyordum ancak yakit geri donusum borularinda olan terlemeyi farkedememistim ... Gercekten cok tesekkur ederim dediklerinizi duzeltmeye ve yapmaya calisacagim birkac gun sonrasinda sorun neymis ve cozumu hakkinda buradan bilgilendiririm...
Iyi Aksamlar..
Saygilar...