Enjektor Arizasi

cibirlover1

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
9 Eki 2017
Mesajlar
73
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
30
Megane 2 aracinda yol bilgisayarinda enjektor arizasi almadan enjektor arizasi olan var mi ?

Yani enjektorlerde olusabilecek arizalarin tumunu yol bilgisayari yazar yada ariza isigi yanar mi ?
 
Megane 2 aracinda yol bilgisayarinda enjektor arizasi almadan enjektor arizasi olan var mi ?

Yani enjektorlerde olusabilecek arizalarin tumunu yol bilgisayari yazar yada ariza isigi yanar mi ?

Merhaba öncelikle aracınız Benzinli mi? Dizel mi?
Bu arıza ne zaman başladı? Arıza uyarısı sürekli veriyormu?

Benzinli ise aracınız, enjektörler dahil bütün ateşleme sistemi parçalarından bu arızayı verebilir.
Dizel ise aracınız büyük bir ihtimal enjektör sıkıntılıdır ama pompa basıncı düşmüşse veya geri dönüşüm sistemindede sıkıntı olabilir yani rampa dediğimiz sistemde.
 
Merhabalar ;
Oncelikle cevabiniz icin cok tesekkur ederim.
Aracim 2007 model 1.5 dizel ...

Aracimda hicbir uyari yada ariza isigi yok... Siyah duman yok (yuksek devirlerde fazla sıkıştırmadan kullaninca)..

Sadece motorun calismasinda senkronizasyon yok.. 15sn de bir saniyelik olarak motorun sesi degisiyor sonra tekrar normale donuyor... Bu durum kullanimda da 1. ve 2. viteslerde debriyajdan ayagimi cekerken ve 1. ve 2. viteslerde sabit hizlarda giderken cok az teklemeye sebep oluyor...Motor sogukken daha belli oluyor ancak isindikca biraz daha azaliyor...

Dizel motorun en pahali parcalarindan biri oldugu icin enjektorlerimde bir sorun olmasindan cekiniyorum...
Acaba enjektor olabilir mi diye dusundum...Ama bana aracin verdigi bir uyari yok...
 
Merhabalar ;
Oncelikle cevabiniz icin cok tesekkur ederim.
Aracim 2007 model 1.5 dizel ...

Aracimda hicbir uyari yada ariza isigi yok... Siyah duman yok (yuksek devirlerde fazla sıkıştırmadan kullaninca)..

Sadece motorun calismasinda senkronizasyon yok.. 15sn de bir saniyelik olarak motorun sesi degisiyor sonra tekrar normale donuyor... Bu durum kullanimda da 1. ve 2. viteslerde debriyajdan ayagimi cekerken ve 1. ve 2. viteslerde sabit hizlarda giderken cok az teklemeye sebep oluyor...Motor sogukken daha belli oluyor ancak isindikca biraz daha azaliyor...

Dizel motorun en pahali parcalarindan biri oldugu icin enjektorlerimde bir sorun olmasindan cekiniyorum...
Acaba enjektor olabilir mi diye dusundum...Ama bana aracin verdigi bir uyari yok...

Anlatmak istediğinizi anladım. Sizin sorununuz yakıt sistemiyle alakalı. Öncelikle aracınızı bir kaç gün yüksek devirde kullanın. Yani 3000 devirde vites yükseltiyorsanız bunu 4000 civarına çıkarın biraz sıkıştırın aracı seri kullanın. Muhtemelen düzelecektir.

Bu şekilde düzelmez ise şunları yaptırmanızda fayda var,
Öncelikle aracınızın deposundaki mavcut yakıtı bitirin ve yakıt aldığınız istasyonu değiştirin. Tavsiyem Shell dir.
Sonra aracınızın mazot filtresini eğer çok yakın zamanda değişmediyse değiştirin.
Ve EGR valfini temizletin. (Size muhtemelen bu zaten meganlarda işe yaramıyor derler ama siz dinlemeyin ve mutlaka temizletin.)
Son olarak enjektörlerinizi işini iyi yapan güvenilir bir pompacıya götürün ve söküp temizlettirin ama mutlaka bu işi prof cihazlarla yapan bir yerde yaptırınız. Çünkü o cihazlarda hem temizlik hemde arıza tespiti çok sağlıklı olarak yapılıyor. Ben sizin enjektörlerde değişeme gidecek arıza olacağını sanmıyorum çünkü anlattığınız belirtiler bu yönde. Bu son anlattığım işlemlerden sonra bu sıkıntınız kesinlikle kökten çözülür.
Ayrıca bu işlemleri yaptırmanız size büyük fayda sağlar motorun ömrünü uzatır ilerde çıkabilecek arızaların önüne geçersiniz, yakıt tasarrufu sağlar, çekiş gücü artar, vs.
Aracınızı seviyorsanız mutlaka yaptırınız aslında bu işlem en fazla 100.000 km de bir yapılması gerekir.

Saygılar...
 
Son düzenleme:
Anlatmak istediğinizi anladım. Sizin sorununuz yakıt sistemiyle alakalı. Öncelikle aracınızı bir kaç gün yüksek devirde kullanın. Yani 3000 devirde vites yükseltiyorsanız bunu 4000 civarına çıkarın biraz sıkıştırın aracı seri kullanın. Muhtemelen düzelecektir.

Bu şekilde düzelmez ise şunları yaptırmanızda fayda var,
Öncelikle aracınızın deposundaki mavcut yakıtı bitirin ve yakıt aldığınız istasyonu değiştirin. Tavsiyem Shell dir.
Sonra aracınızın mazot filtresini eğer çok yakın zamanda değişmediyse değiştirin.
Ve EGR valfini temizletin. (Size muhtemelen bu zaten meganlarda işe yaramıyor derler ama siz dinlemeyin ve mutlaka temizletin.)
Son olarak enjektörlerinizi işini iyi yapan güvenilir bir pompacıya götürün ve söküp temizlettirin ama mutlaka bu işi prof cihazlarla yapan bir yerde yaptırınız. Çünkü o cihazlarda hem temizlik hemde arıza tespiti çok sağlıklı olarak yapılıyor. Ben sizin enjektörlerde değişeme gidecek arıza olacağını sanmıyorum çünkü anlattığınız belirtiler bu yönde. Bu son anlattığım işlemlerden sonra bu sıkıntınız kesinlikle kökten çözülür.
Ayrıca bu işlemleri yaptırmanız size büyük fayda sağlar motorun ömrünü uzatır ilerde çıkabilecek arızaların önüne geçersiniz, yakıt tasarrufu sağlar, çekiş gücü artar, vs.
Aracınızı seviyorsanız mutlaka yaptırınız aslında bu işlem en fazla 100.000 km de bir yapılması gerekir.

Saygılar...

Nedret bey oncelikle zaman ayirip yazmis oldugunuz cevabinizdan oturu tesekkur ederim..."Enjektorlerinizde degisime gidecek ariza olacagini sanmiyorum" diyerek icimi inanilmaz rahatlattiniz , gercekten cok mutlu oldum... Iki gundur aklima surekli takiliyordu baya rahatladim ...

Normalde 3000 devirde kullaniyorsaniz demissiniz ama ben aracimi yuksek devir hirpalar diye dusunerekten , neredeyse hic 3000 devre cikmiyordum... Genellikle motor soguksa 2100-2200 devir motor sicaksa 2500 devirde vites degistiriyorum. Hemen yarin is donusumde oneriniz olarak 3000-3500 devirlerde vites degistirecegim...

Normalde mazotumu Totalden aliyordum ama onerinize uyarak bundan sonra mazotlarimi Shell den alacagim...
Onumuzde ki hafta yine de servisimize gitmek zaten aklimda vardi..Mazot filtresinin ne zaman degistigini bilmiyorum araci daha 3 hafta once aldm ,oneriniz uzerine Mazot filtresinide onumuzde ki hafta degistirecegim... EGR valfini de mutlaka soyleyecegim.. Bu valfin de temizlenmesi umarim zor ve pahali bir islem degildir..

Aracimi fazlasiyla seviyorum.. Ilk aracim ilk goz agrim , Insallah cok uzun yillar cok uzun kmler Allahin izniyle binmek istiyorum :)

Guzel cevabiniz icin tekrar tesekkur ederim..

Iyi aksamlar dilerim...

Saygilar...
 
Nedret bey oncelikle zaman ayirip yazmis oldugunuz cevabinizdan oturu tesekkur ederim..."Enjektorlerinizde degisime gidecek ariza olacagini sanmiyorum" diyerek icimi inanilmaz rahatlattiniz , gercekten cok mutlu oldum... Iki gundur aklima surekli takiliyordu baya rahatladim ...

Normalde 3000 devirde kullaniyorsaniz demissiniz ama ben aracimi yuksek devir hirpalar diye dusunerekten , neredeyse hic 3000 devre cikmiyordum... Genellikle motor soguksa 2100-2200 devir motor sicaksa 2500 devirde vites degistiriyorum. Hemen yarin is donusumde oneriniz olarak 3000-3500 devirlerde vites degistirecegim...

Normalde mazotumu Totalden aliyordum ama onerinize uyarak bundan sonra mazotlarimi Shell den alacagim...
Onumuzde ki hafta yine de servisimize gitmek zaten aklimda vardi..Mazot filtresinin ne zaman degistigini bilmiyorum araci daha 3 hafta once aldm ,oneriniz uzerine Mazot filtresinide onumuzde ki hafta degistirecegim... EGR valfini de mutlaka soyleyecegim.. Bu valfin de temizlenmesi umarim zor ve pahali bir islem degildir..

Aracimi fazlasiyla seviyorum.. Ilk aracim ilk goz agrim , Insallah cok uzun yillar cok uzun kmler Allahin izniyle binmek istiyorum :)

Guzel cevabiniz icin tekrar tesekkur ederim..

Iyi aksamlar dilerim...

Saygilar...

Bende aracımı sıkıştırmam evet siz en doğru şekilde kullanıyorsunuz. Ama siz dediğimi bir kaç gün işe gidip gelirken deneyin bu şekilde bile çözüm alacağınızı düşünüyorum.

Aracınızı servisinize götürdüğünüzde herhalde yağ bakımına falan gireceksiniz galiba. Öyle bir düşünceniz varsa mutlaka yağı 5.30 ELF marka koydurun motora. Hava filtresi yağ filtresi mazot filtresi bunları mutlaka orjinali ile değiştirin yan sanayi parça kesinlikle kullanmayın. Birde şunu hatırlatın mutlaka çoğu usta bu farkı bilmez yada umursamaz aracınızın mazot filtresi 80 Beygir olanla 100 Beygir olan aynı değil farklı şekli tipi aynıdır ikiside uyar ama siz aracınız kaç beygirlikse ona göre alın mazot filtresini.
EGR valfine gelince onu sökmek 5 dakika temizlemek 5 dakika geri takmak 5 dakika. Eliniz yatkınsa siz bile sökersiniz çok zor bir işlem değil. Ama mazotla temizlemek en mantıklısıdır. Sökülen egr ye ve oturduğu yere sakın temizleme spreyi sıkmayınız.

Bu işlemlerden sonra aracınız düzelir ama siz yinede imkanınız varsa yukarıda anlatığım gibi mutlaka enjektörleri temizlettirin. Hem enjektörlerin sağlığı hem motorun sağlığı açısından çok iyi olur. Enjektörleri temizlerken cihaza bağlıyorlar arabada nasıl çalışıyorsa o şekilde gözünüzün önünde çalışır ve enjektörde en küçük damlama bile olsa cihaz tespit ediyor ama aracınız ekranda buna arıza uyarısı vermez bunu farketmeyebiliyor araç. Bu şekilde tespit edilip büyük arızaların önüne geçmiş olursunuz en fazla enjektörün ucunu değişirler sadece. Tabi hiç bir şey yoksa sadece temizlenir geri takılır hem içiniz hemde motorunuz rahatlamış olur.

Saygılar...
 
Bende aracımı sıkıştırmam evet siz en doğru şekilde kullanıyorsunuz. Ama siz dediğimi bir kaç gün işe gidip gelirken deneyin bu şekilde bile çözüm alacağınızı düşünüyorum.

Aracınızı servisinize götürdüğünüzde herhalde yağ bakımına falan gireceksiniz galiba. Öyle bir düşünceniz varsa mutlaka yağı 5.30 ELF marka koydurun motora. Hava filtresi yağ filtresi mazot filtresi bunları mutlaka orjinali ile değiştirin yan sanayi parça kesinlikle kullanmayın. Birde şunu hatırlatın mutlaka çoğu usta bu farkı bilmez yada umursamaz aracınızın mazot filtresi 80 Beygir olanla 100 Beygir olan aynı değil farklı şekli tipi aynıdır ikiside uyar ama siz aracınız kaç beygirlikse ona göre alın mazot filtresini.
EGR valfine gelince onu sökmek 5 dakika temizlemek 5 dakika geri takmak 5 dakika. Eliniz yatkınsa siz bile sökersiniz çok zor bir işlem değil. Ama mazotla temizlemek en mantıklısıdır. Sökülen egr ye ve oturduğu yere sakın temizleme spreyi sıkmayınız.

Bu işlemlerden sonra aracınız düzelir ama siz yinede imkanınız varsa yukarıda anlatığım gibi mutlaka enjektörleri temizlettirin. Hem enjektörlerin sağlığı hem motorun sağlığı açısından çok iyi olur. Enjektörleri temizlerken cihaza bağlıyorlar arabada nasıl çalışıyorsa o şekilde gözünüzün önünde çalışır ve enjektörde en küçük damlama bile olsa cihaz tespit ediyor ama aracınız ekranda buna arıza uyarısı vermez bunu farketmeyebiliyor araç. Bu şekilde tespit edilip büyük arızaların önüne geçmiş olursunuz en fazla enjektörün ucunu değişirler sadece. Tabi hiç bir şey yoksa sadece temizlenir geri takılır hem içiniz hemde motorunuz rahatlamış olur.

Saygılar...

Sayin Nedret bey ilginiz alakaniz icin cok tesekkkur ederim... Gercekten cok guzel bilgiler edindim sayenizde... Dediklerinizin aynisini uygulayacagim ve yaptiracagim ... Elim normalde yatkindir , kendimde Muhendisim ancak sizde takdir edersiniz ki bazen tecrube gerektiren durumlar olabiliyor ve ne de olsa can tasidigimiz bir arac oldugu icin bilen kisilere yaptirmayi uygun goruyorum ve tercih ediyorum...

Bu arada aracimin beygir sayisi konusunda bir muallak var.. Satin aldigim arkadas ilana ve yuz yuze sordugumda aracin 100 beygir oldugunu soyledi ancak ruhsata baktigimda sadece KW cinsinden yaziyordu... Ruhsatta 60 KW yaziyor bunun 82 beygire esit oldugunu biliyorum ancak satan arkadas israrla 100 beygir oldugunu soyledi...

Aracin kazasi ve boyasi yoktu km 150 bindi bu modelde bu km de bulmak zor oldugundan 82 beygir ile 100 beygir olmasinin farki beni cok etkilemeyecegini yakit ekonomisi icin bu araci tercih ettigimden oturu orada birsey demek istemedim.. Ancak arabanin kac beygir oldugunu hala bilmiyorum... Ruhsata mi yanlis yazildi yoksa satan arkadas mi yalan soyledi emin olamadim... Aldiktan sonra motorun oralarda etiket aradim ama bulamadim yada goremedim... Umarim ustalarimizdan ogrenebilirim... Ona gore dediginiz gibi arac kac beygirlik ise ona uygun parcalarin takilmasini rica edicem...

Saygilarimla..
 
Sayin Nedret bey ilginiz alakaniz icin cok tesekkkur ederim... Gercekten cok guzel bilgiler edindim sayenizde... Dediklerinizin aynisini uygulayacagim ve yaptiracagim ... Elim normalde yatkindir , kendimde Muhendisim ancak sizde takdir edersiniz ki bazen tecrube gerektiren durumlar olabiliyor ve ne de olsa can tasidigimiz bir arac oldugu icin bilen kisilere yaptirmayi uygun goruyorum ve tercih ediyorum...

Bu arada aracimin beygir sayisi konusunda bir muallak var.. Satin aldigim arkadas ilana ve yuz yuze sordugumda aracin 100 beygir oldugunu soyledi ancak ruhsata baktigimda sadece KW cinsinden yaziyordu... Ruhsatta 60 KW yaziyor bunun 82 beygire esit oldugunu biliyorum ancak satan arkadas israrla 100 beygir oldugunu soyledi...

Aracin kazasi ve boyasi yoktu km 150 bindi bu modelde bu km de bulmak zor oldugundan 82 beygir ile 100 beygir olmasinin farki beni cok etkilemeyecegini yakit ekonomisi icin bu araci tercih ettigimden oturu orada birsey demek istemedim.. Ancak arabanin kac beygir oldugunu hala bilmiyorum... Ruhsata mi yanlis yazildi yoksa satan arkadas mi yalan soyledi emin olamadim... Aldiktan sonra motorun oralarda etiket aradim ama bulamadim yada goremedim... Umarim ustalarimizdan ogrenebilirim... Ona gore dediginiz gibi arac kac beygirlik ise ona uygun parcalarin takilmasini rica edicem...

Saygilarimla..
Ruhsatlarda genelde yanlışlık olabiliyor beygir gücü hanesinde. Özellikle bu hane beygirden kw ya dönünce bu yanlışlık çok yapılıyor çoğu kişide düzelttirmiyor maalesef.
Aracınızın 100 lük mü 80 likmi olup olmadığının en kolay tespitini şu şekilde yaparsınız. Motor kaputunu açın ve motorun üzerindeki koruma kapağını çıkarın (renault 1.5dci yazan plastik kapak) Kapağı çıkardığınızda motorun tam üzerinden geçen büyük bir boru göreceksiniz bu boru siyah renkli plastik ise aracınız 80 liktir. Eğer parlak metal boruysa aracınız 100 lüktür. Genelde bu şekildedir.

Saygılar...
 
Tekrar Merhabalar Nedret Bey ;

Gercek anlamda aklimda ki tum soru ve sorunlara cevap verdiniz cok tesekkurler... Aracim 82 beygir anladigim kadariyla, cunku sizinde dediginiz gibi uzerinden gecen buyuk boru asagidaki resimde de gorebileceginiz uzere siyah renkte tabi sonradan degistirmedilerse..Neyse yapacak birsey yok artik :)

Bugun 20 km kadar araci yuksek devirde 3000-3200 devirlerde kullandim... Sonra stop etmeden bir 3 dk calissin nede olsa yuksek devirde kullandim dedim ve ayni zamanda motor sesini dinledim... Bahsettigim motor sesi degismesini yapmadi ta ki sevinip mutlu mutlu stop tusuna basacagim zamana kadar ... Bir sure daha dinledim yine 15 saniyede bir yapmaya basladi... Ilginc bir arizaya benziyor... Yuksek devirde kullandiktan sonra en azindan 2-3 dakika boyunca yapmadi sonra tekrar yapmaya basladi... Bakalim artik ustamiz ne diyecek... Tabi bu sirada biraz daha devirli kullanacagim.. Bir umut duzelir belki diyerekten...

5GYvnL.webp
 
Tekrar Merhabalar Nedret Bey ;

Gercek anlamda aklimda ki tum soru ve sorunlara cevap verdiniz cok tesekkurler... Aracim 82 beygir anladigim kadariyla, cunku sizinde dediginiz gibi uzerinden gecen buyuk boru asagidaki resimde de gorebileceginiz uzere siyah renkte tabi sonradan degistirmedilerse..Neyse yapacak birsey yok artik :)

Bugun 20 km kadar araci yuksek devirde 3000-3200 devirlerde kullandim... Sonra stop etmeden bir 3 dk calissin nede olsa yuksek devirde kullandim dedim ve ayni zamanda motor sesini dinledim... Bahsettigim motor sesi degismesini yapmadi ta ki sevinip mutlu mutlu stop tusuna basacagim zamana kadar ... Bir sure daha dinledim yine 15 saniyede bir yapmaya basladi... Ilginc bir arizaya benziyor... Yuksek devirde kullandiktan sonra en azindan 2-3 dakika boyunca yapmadi sonra tekrar yapmaya basladi... Bakalim artik ustamiz ne diyecek... Tabi bu sirada biraz daha devirli kullanacagim.. Bir umut duzelir belki diyerekten...

5GYvnL.webp

Merhabalar. Öncelikle aracınız 80 lik bundan emin olabilirsiniz. Motorun fotoğrafını koymanız iyi oldu.
Dediğim gibi bir kaç gün daha deneyin böyle bu kadar kısa mesafede hemen düzelme olmaz. Ama bir kaç gün daha denedikten sonra düzelmezse.
Mazotu bitirin sonra shell den mazot alın ve aracınızın mazot filtresini (orjinal) değiştirin. Ve Egr valfini temizlettirin.
Bu şekilde de düzelmezse daha önce anlattığım gibi enjektör temizliğini yaptırmalısınız o zaman kesin düzelir.

Bu arada bir not düşeyim, motorunuzun fotoğrafından gördüğüm bir kaç sıkıntıyı söylemeden geçemiycem.
1- Motor yağ doldurma kapağı (Üstte yuvarlak sarı renkli) Yağ terletmiş dışarıya. Muhtemelen bu kapağın altındaki lastik conta deforme olmuştur. Ustanıza söyleyin altına bir conta ayarlasın basit bir işlemdir. Bu gibi işlemlerden para talep edilmez aslında.
2- Yakıt geri dönüşüm hortumlarıda terletme yapmış. (Enjektörlerin üstünde serçe parmak kalınlığındaki hafif U şeklini almış lastik hortum.) Her enjektörde bir adet var. Bu parça pahalıdır komple satılır rampa sistemi borusu diye geçer yani enjektörlerin hemen üzerinde ince uzun sert plastik düz bir boru. Bahsettiğim küçük hortumlar ayrı satılmaz ama ustanız onu ayarlar aynısından boru hortum satan yerlerden 20 cm uzunluğunda alsa fazlasıyla yeter kesip ayarlayıp takacak. Buda çok basit bir işlemdir.

Saygılar...
 
Geri
Üst