- Katılım
- 23 Eyl 2012
- Mesajlar
- 3,465
- Tepkime puanı
- 64
- Puanları
- 48
- Yaş
- 38
Geç çalışmasının nedeninin bundan kaynaklandığını zannetmiyorum. Sonuçta bujiye elektriği ha beyinden vermişsin, ha distribütör den.
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Geç çalışmasının nedeninin bundan kaynaklandığını zannetmiyorum. Sonuçta bujiye elektriği ha beyinden vermişsin, ha distribütör den.
Dün platin ayarı yaptırdım. Marşa değer değmez çalışıyor. Yani anlatmak istediğim şu; platin meksefe ayarı ile uğraşmak istemiyorum.
platin, meksefeyi bir kere ayarlattır yıllarca kafan rahat eder diye düşünüyorum bundan önceki arabamda hepsini yenileyip güzel bir ayar yaptırdım yaklaşık 7 yıl sorun çıkarmamıştı.
platin, meksefeyi bir kere ayarlattır yıllarca kafan rahat eder diye düşünüyorum bundan önceki arabamda hepsini yenileyip güzel bir ayar yaptırdım yaklaşık 7 yıl sorun çıkarmamıştı.
Bence de ayar yaptır yada yenisiyle değiştir. Baktın hala düzelmiyor sürekli ayar kaçıyorsa ozaman Elektronik ateşlemeye geç.
Platin, meksefe bu iki elemanda elektro mekanik elemanlar,platin meme yapar meksefe (elektronikteki adı Kondansatör)buda zamanla değer kaybeder,bu sistemin ayarını herkes tutturamaz el yordamı ile yapılan ayar perormans kabettirir,avans ayarı sağlıklı olmaz
Bu yüzden 70li yılların sonunda elektronik ateşlemeye geçildi
Avantajları:Elektonik sistemde anahtarlamayı Transistör veya entegre devreler yapar,yani Platin gibi hareketli ,zamanla aşınan parçası yoktur (neticede distribütör mili her döndüğünde platin kontakları milyonlarca veya daha fazlası kez açılıp kapanır evdeki elektrik düğmesini bu hızlarda açıp kapamayı düşünün,basit bir örnek olarak verdim bunu)ayrıca platinin dist.mili ile temasını fiber bir tırnak sağlar,e buda aşınır sonra ne olacak?platin ayarı doğası gereği bozulur.
Elektronik sistemde: manyetik transducerler(manyetik algılayıcı)kullanılır diğer bir adı kaptör, vasıtası ile herhangi bir mekanik temas olmadan anahtarlama işi yapılır,avans ayarı daha sağlıklı olur,kullanılan ateşleme bobinleri çok daha fazla yüksek voltaj üretir buda kullanılan yakıtın daha sağlıklı ateşlenmesi dolayısı ile performans+ekonomi sağlar
Avatarımda görünen araç 1975 model, v8 silindirli aracımda bile elektronik ateşleme vardı ve orjinaldi hesap edin ne kadar ömrü var
Elektroniğe geçerseniz avans sisteminin sağlıklı olmasına dikkat edin özellikle avans hortumunu ve emiş alacağı yeri işten anlayan bir yerde yaptırın
Karar sizin,umarım yardımcı omuşumdur