Elektrikli Araç ZOE Kullanan ?

açıkcası bu aracı sıfır değilde ikinci el (kaybedeceği değeri kaybetmiş) çok temiz bir araç alacak vede mantıklı olan akü kirası olmayan model (son yıllar) olanı alacak arkadaşın yapacağı tasarrufu düşünemiyorum..


bu aracı üye olduğum caraudio forumunda yabancı bir arkadaş kullanıyor öve öve bitiremiyor ve ben sizin ülkenizde dolum merkezleri çok bizde basit 220v dedim oda hayır 220v gayetde yetiyor gündelik menzilin 140km+ değil ise dedi..
 
Bu araçların konforu, çekişi, sessiz ve emisyonsuz oluşları ve bilumum tüm teknik özellikleri bir kenara...

Bana göre elektrikli araçlar,

1- Bir dolum ile maksimum menzil en az 600-700 Kilometre olmadan,
2- Şarj süresi en fazla 2 saate düşürülmeden,
3- Birçok yerde şarj imkanı oluşturulmadan...

... alınmaz...

En azından ben almayı düşünmem...

En Güzel tespit ;)

Benim asıl merak ettiğim konu ise. Ağır bir kaza anında bu güçlü batarya kısa devre yaparsa yada içesindeki asit yolcuya değer ise ne olur. bunlarla ilgili hiç bir yerde test videosu bulamadım.
 
Bu araçların konforu, çekişi, sessiz ve emisyonsuz oluşları ve bilumum tüm teknik özellikleri bir kenara...

Bana göre elektrikli araçlar,

1- Bir dolum ile maksimum menzil en az 600-700 Kilometre olmadan,
2- Şarj süresi en fazla 2 saate düşürülmeden,
3- Birçok yerde şarj imkanı oluşturulmadan...

... alınmaz...

En azından ben almayı düşünmem...

Aynı düşüncedeyim. Şimdilik bu şartlara en yakın Tesla modelleri ancak en azından fiyatları görünce bir süre daha teknolojinin gelişip maliyetlerin düşmesini beklemek gerekiyor. Bir de neden Tesla hala firma olarak Türkiye'ye girmiyor anlamıyorum. Ama inandığım şey geleceğin elektrikli araçlar olacağı, bunun kaçınılmaz olduğunu düşünüyorum. Zaten dünyada petrol artık bitmek üzere ve ciddi anlamda çevrecilik bilinci de yerleşmeye başladı.

Araçlarda kullanılan pillerin güvenliğine gelince. Genelde Lityum bazlı piller kullanılıyor malum. Gerçekten de bir kaza anında bu piller nasıl tepki verir güzel bir soru. Çünkü malumunuz cep telefonumuzda kullandığımız küçücük piller bile bazen çok büyük tehlike olabiliyor (patlama ve yangın riski, yaralanma). Gerçi Tesla'nın ve Zoe'nin çarpışma testlerini izledim, bir sorun çıkarmıyor gibi görünüyor, muhtemelen iyi bir koruma altına alıyorlar pilleri ama bu testler malum çok hızlı süratlerde yapılmıyor. Süratli veya daha büyük bir kazada, yangında bu piller nasıl bir tepki verir, patlar mı yanar mı ben de merak ediyordum. Bununla ilgili yaptığım araştırmada Lityum pil paketlerinin testini okudum. ABD'de NFPA diye bir kurum (Ulusal Yangın Önleme Derneği) bazı testler yapmış. Buna göre pillerin paketlemede hücre yerleşim yapısı toplu bir patlamayı veya büyük ve ani bir yangının çıkmasını engelliyormuş. Testi Tesla yaptırmış. Linki aşağıda veriyorum. Sayfa İngilizce ama Google çok güzel Türkçe'ye çeviriyor. Buradan anladığıma göre pil tehlikesi benzin veya dizel yakıttan daha az görünüyor.

https://electrek.co/2016/12/19/tesla-fire-powerpack-test-safety/


 
Selamlar,

Renault nun elektrikli aracı ZOE TR de 130 000 TL ye satışa sunuldu.

Aramızda kullanan ve deneyimlerini paylaşmak isteyen var mı ?

Geçen gün bayide aracı inceledim ve ilk izlenimlerim çok olumlu.

Yakın zamanda elektrikli araç piyasasının çok hızlı yükseleceğini düşünüyorum, sizin düşünceleriniz nelerdir ?

muhakkak binek otoda içten yanmalı motorlar terk edilecek. ülkemizde elektriklilerin orta vadede yükseleceğini düşünüyorum

izlediniz mi bilmiyorum. otomobilin mesut abisi yerli otomobil için "jeneratörlü versiyon" olmalı diyor, benimde aklıma yattı. geçiş dönemi alternatifi jeneratörlü olabilir
 
muhakkak binek otoda içten yanmalı motorlar terk edilecek. ülkemizde elektriklilerin orta vadede yükseleceğini düşünüyorum

izlediniz mi bilmiyorum. otomobilin mesut abisi yerli otomobil için "jeneratörlü versiyon" olmalı diyor, benimde aklıma yattı. geçiş dönemi alternatifi jeneratörlü olabilir

Onu izlemedim ancak otomotiv sektörünün elektrikli araç dönemine geçişinde elimizdeki mevcut kullandığımız araçlarımızdaki motoru söküp yerine elektrikli motor ve aküler takılması ile sağlanacağını düşünüyorum. Bu sistem zaten yapılmaya başlamış bile. Sonuçta arabalarımızı çöpe atacak değiliz tabi. Ancak buna da hala biraz zaman var bence. Özellikle elektrik depolama, şarj, deşarj süreleri ve pil ömrü gibi batarya teknolojisinin iyice gelişip maliyetlerinin düşmesi ve katedilecek mesafenin arkadaşın da dediği gibi tek şarjla şöyle 800-900km yi filan aşması, şarj istasyonların yayılması gerekiyor daha. Tesla mesafe konusunda bunu başardı ama fiyatları uçuk. Benim tahminim en fazla 5-10 sene içinde teknoloji iyice yerleşmiş ve maliyetler makul seviyelere inmiş olur ve gider arabalarımızı elektrikliye çevirtiriz veya alırız inşallah.

 
2014 model kullanıyorum. Araçtan menunum.
Tek sorun, bölgemizdeki Çorlu Renault Buhari servisi şarj istasyonunu kullandırtmıyor.
Acil durumlarda şarj yapamıyorum.
 
Ben 1 haftadır elektrikli araçlar hakkında her türlü araştırmayı yapan biriyim ki düne kadar BMW i3 alacaktım ta ki bugüne kadar. Bugün gittim Renault Zoe kullandım gerçek yaşamda minimum 240KM menzilinin bulunması ve Trifaze elektrikten 22KW ile 2,5 saate şarj olması beni kendine aşık etti.

Biraz kendi durumumdan ve neden Zoe alacağımdan bahsetmek isterim şartlar sunarak şu an elektrikli araç alınmaz diyenlere de umarım farkındalık yaratırım.

1- Bu araç şu an %3 ÖTV ile devlet teşviği ile satılıyor ve düne kadar MTV'si yoktu ve MTV geldi senelik 300TL. Siz zannediyor musunuz ki güzel devletimiz bu aracın ÖTV'sini %3'te bırakacak 2 seneye kalmaz devlet elektrikli aracın da ÖTV'sini %40 yaparsa herkes el sallar.

2- Aparmanınızda trifaze elektrik varsa NRGKick denen kablo alıp 2,5 saate doldurabiliyorsunuz minimum 240KM emrinize amade.

3- Bakım YOK. 40.000'de gidip balata değişiyor 180TL.

4- 100km'de tüketiminz 4TL.

Bu araçlar eğer ki işiniz İstanbul'da ve 250KM'yi geçmiyorsa kullanımınız biçilmiş kaftan.
 
Ben 1 haftadır elektrikli araçlar hakkında her türlü araştırmayı yapan biriyim ki düne kadar BMW i3 alacaktım ta ki bugüne kadar. Bugün gittim Renault Zoe kullandım gerçek yaşamda minimum 240KM menzilinin bulunması ve Trifaze elektrikten 22KW ile 2,5 saate şarj olması beni kendine aşık etti.

Biraz kendi durumumdan ve neden Zoe alacağımdan bahsetmek isterim şartlar sunarak şu an elektrikli araç alınmaz diyenlere de umarım farkındalık yaratırım.

1- Bu araç şu an %3 ÖTV ile devlet teşviği ile satılıyor ve düne kadar MTV'si yoktu ve MTV geldi senelik 300TL. Siz zannediyor musunuz ki güzel devletimiz bu aracın ÖTV'sini %3'te bırakacak 2 seneye kalmaz devlet elektrikli aracın da ÖTV'sini %40 yaparsa herkes el sallar.

2- Aparmanınızda trifaze elektrik varsa NRGKick denen kablo alıp 2,5 saate doldurabiliyorsunuz minimum 240KM emrinize amade.

3- Bakım YOK. 40.000'de gidip balata değişiyor 180TL.

4- 100km'de tüketiminz 4TL.

Bu araçlar eğer ki işiniz İstanbul'da ve 250KM'yi geçmiyorsa kullanımınız biçilmiş kaftan.

O zaman biraz daha bekle ZOE nin 110hp lik 225nm torklu modeli geliyor mart sonrası satışa başlayacakmış.Böylece performans açığıda kapanmış oluyor.

https://tr.motor1.com/news/233546/renault-zoe-r110-daha-performansli/
 
Otomobilin geleceği artık bu araçlar olacak mecburen çünkü Fosil yakıtlar tükeniyor.Li İon Batarya teknolojisi gün geçtikçe gelişiyor Zoede Lithıum İyon batarya kullanılmış bildiğimiz cep telefonu batarya teknolojisi önceki yorumlara bende katılıyorum şarj süresi ve menzil en büyük soru işareti.Bu geliştirilebilirse artık yavaş yavaş insanlar kabullenecektir , tercih edecektir.Altını çizmek isterim İnverter yada Drive kontrollü motorların maliyeti ve bakımı içten yanmalı motorlara oranla daha düşük ve uzun süreli olacaktır.Bir büyük avantajda akselerasyon ; Elektrik motoru AC Asenkron motorlarda bile içten yanmalı motorlara göre daha verimlidir bu araçta Dc motor kullanılıyor egzoz salınımı olmaması bir artı olsada bataryanın dönüşümünü sağlanması öne çıkan bir ayrıntı olarak görülüyor.Birde Dizel Benzinli ve LPG li yakıta oranla tüketim maliyeti daha düşük olacaktır.​
Patlama konusuna gelince bende endişelere katılıyorum , aklımda soru işaretleri var.Bataryalar sıcakta ve kısa devrede patlar bu kadar büyük bir batarya ne yapar benim içinde bir soru işareti.Mutlak bunun önlemleri alınmıştır sonuçta bunları üretenler ciddi firmalar.
 
Geri
Üst