- Katılım
- 9 Eki 2010
- Mesajlar
- 12,738
- Tepkime puanı
- 530
- Puanları
- 113
- Yaş
- 56
Aracınızın kontak anahtarından şaseye doğrudan kısa devre varmış gibi bir senaryo var. Yakın zamanda aracınıza elektriki bir onarım veya donanım eklenmesi oldu mu? Alarm, r/t değişim, hatta çakmak soketi onarımı. Böyle birşey varsa ilk iş bunları kontrol ettirin veya tek tek sırayla iptal ettirerek arızanın devam edip etmediğini kontrol edin. Eğer arıza düşündüğüm şey ise (korkutmak gibi olmasın ama) aracınızda yangın tehlikesi var demektir. Çok acilen araçtaki sorunu çözmelisiniz. Hatta kontak anahtarından bağımsız olarak r/t çalışıyor ise sorununuz çözülene kadar, aracı terk ederken akü şase (-) kutup başını sökmenizi de tavsiye ederim.
Ben hala elektrik tesisatında kısa devre şüphesindeyim. Özellikle -"bazı durumlarda da dreksiyonu tam cevirdiğinde stop ediyo" dediğiniz kısım bana bu sorunu çağrıştırıyor. Bir oto elektrikçi, direksiyon kolonu alt bakalitini komple söküp çıkartıp, kontak anahtarı - direksiyon kolonu - gösterge paneli - alarm ECU' su (muhtemelen oradadır) ve daha ne kadar bağlantı soketi varsa tek tek eliyle oynayıp motor çalışırken kontrol etsin. Hatta kabloları biraz çekiştirip yerlerinden oynatsın. Arıza tekrarlandığı noktada zaten kendini belli edecektir.
Aracınız ağır hasardan toplanmış, komple sökülerek komple boyanmış veya pertten çıkma değil. Değil mi?
Eğer öyle ise sorun tesisatınızdaki soyulmış ve tamiri doğru yapılmamış / gözden kaçmış bir soyulmuş kablo veya sigorta kutularının birindeki problem de olabilir. Eğer durum bu ise, çözüm için detaylı inceleme ve işi bilen bir teknik eleman gerekecektir.
Şiddetle bu önerileri dikkate alıp aracınızı bu haliyle kullanmayın derim nacizane....