Eksantrik ve Triger :(

c_cihan

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
28 Eki 2011
Mesajlar
636
Tepkime puanı
7
Puanları
0
Bugün park halindeki aracımı çalıştıramadım, ustamı çağırdım triger dedi. Aracımı çekiciyle 20.000 km önce triger i değiştirdiğim yere götürdüm açtılar baktılar, sorun bizden kaynaklı değil dediler, zaten trigerin kopması gibi bir durum yoktu. Eksantrik bozulmuş, kasnak döndüğü zaman yalpalanıyor. Bu sebeple kasnağın kenarlarındaki çemberi koparmış ve trigeri delik deşik etmiş :(
Ayrıca motorun iç kısmı, subaplar falan da gitti muhtemelen.
Sizce bu durum triger değiştirilirken yapılmış bir hatadan kaynaklanır mı? Ve bu 20.000 km sonra ortaya çıkar mı?



Aracım yapılıyor, dün baktım bir süre başında durdum, pazartesiye bitecek inşallah.

6flo.jpg



jx4b.jpg


n7wf.jpg


Rektefiye yapılan üst kısım...

e2wh.jpg



7soe.jpg



İşte motorumu mahveden, kasnağın etrafını saran ama kopan çember...

a78k.jpg



Dün yeni bir şeyi fark ettik, bu kasnak aracın orijinal kasnağı,
Aslında kronik bir sorunmuş, bu yüzden Renault bu kasnağın yerine kendinden korumalı yani çemberi sonradan eklenme olmayan kasnak sistemine geçmiş, ama benim aracımınki malesef hiçbir triger değişminde değiştirilmemiş.

Ben yaptırdığım yerde hakkımı arayacağım.
1. Değiştirmeleri gerekiyordu.
2. Kasnakta fabrikasyon kaynağından hariç, puntolama çıktı arkadaşlar, ama benim 185 bin bakımında mı yaptılar ya da daha önce mi burası belli değil, ama ustamın dediğine göre %90 son trigerde yapıldı. Sonuç olarak adamları önceden de yapılsa, kendileri de yapsa bu şekilde takılır mı?

Gördüğünüz gibi önce kaynak sonra taşlamayla sıfırlamışlar, sorunun en büyük kaynağı olarak bunu görüyoruz şu an, sizce arkadaşlar ???

toud.jpg



rbgm.jpg



Bu arada çok az bi rolantide yükselme dalgalanma vardı, boğaz kelebeği de açıldı zaten, umarım temizlenince bu sorun da geçer..

jo42.jpg




Tavsiyeme gelince; etrafında bu şekilde çember olan kasnaklarınızı, muhakkak triger değişiminde değiştiriniz...

Arkadaşlar aracım bugün toplandı, performansı fazla deneyemedim ama gayet iyi duruyor, buraya güveniyorum, umarım güvenim boşa çıkmaz...

Toplamda karttan 1800 TL ödedim. Bana pahalıya mal oldu ama buna da şükür diyorum artık, ama eski trigeri değiştiren yerin peşini bırakmayacağım, sağlam delillerle gitmeye hazırlanıyorum.

Fiyat sizce nasıl arkadaşlar?

7fyi.jpg

 
İlk defa böyle bişey görüyorum . Sağlam kasnak niye bozulsun ki.. Vanoslu bile değil .
Geçmiş olsun .

Kasnak bence sürtünmeden kaynaklı hasar almş gibi.
 
:(Üzücü durum gerçekten geçmiş olsun umarım en az zararla atlatırsın......
 
Sağol Kadir. Kasnak zaten trigerin kapağı var ya, oraya sürtünmüş, izi var. Ama neden şimdi, aracım 205 binde, neden bugün oldu?
 
triger sente atlamadıtsa motor içinde bi sıkntı olcagını sanmıyorum ama geçmiş olsun yinede klbitor baskıları sıkşma yaptıysa egzantirign dönmesin etkilemiş olabilr yada triger değişiminde egzantirikleri ters ayarladılarsa belki yalpa yapmıştır sonuçta ortadan tek somn oldugu için tamamen teori üzerine konuşuyorum ama triger takan ustadan kaynaklanmış olması muhtemel bizden değil diyerek sıyrılmaya çalışıyolar işin içinden geçmiş olsun
 
triger sente atlamadıtsa motor içinde bi sıkntı olcagını sanmıyorum ama geçmiş olsun yinede klbitor baskıları sıkşma yaptıysa egzantirign dönmesin etkilemiş olabilr yada triger değişiminde egzantirikleri ters ayarladılarsa belki yalpa yapmıştır sonuçta ortadan tek somn oldugu için tamamen teori üzerine konuşuyorum ama triger takan ustadan kaynaklanmış olması muhtemel bizden değil diyerek sıyrılmaya çalışıyolar işin içinden geçmiş olsun

Kardeşim teşekkür ederim yorumun için, peki bu olayın 20bin km sonra ortaya çıkması normal mi?
 
Bence bu tamamen ustadan kaynaklanan bir şey.

1- Triger kayışını çıkartırken volanta takmış olduğu tornavida, levye, açık ağız anahtar ve buna benzer maddelerin volant kenarında ki faturaya yapacağı baskıdan dolayı faturanın çatlaması. Ki bu ileride sorun çıkarmasının başlıca sebebi.

2- Eğer volatı çıkararak değiştirmeye kalkmışsa yani, gerdirme disk ve kolunun civatasını gevşetmeden çekdirme ile çıkarmaya çalışmışsa volant içinde olacak aşınma ve çizikler balansa sebep olacak ileride yine sorun çıkaracaktır.

3- Volatı takarken civata ile değilde çekiçle vurarak takmışsa ( yerine oturtmuşsa ) buda volant faturasının zedelenmesine ve balans yapmasına sebep olacaktır. Bu ve bunun gibi bir çok sebep sıralaya bilirim. Bunların hepsi anında hasar vermez belli bir müddet kullanıldıktan sonra hasar verecek montaj hatalarıdır. Geçmiş olsun.
 
ustadan kaynaklanan birşey olduğu kesin yetkili serviste mi yaptırdınız ayrıca kimden kaynaklanırmış başkasına motorumu ellettirdiniz bu işte bi iş var çok geçmiş olsun
 
geçmiş olsun :( .işi bilmeyen kişilerin eseri bu bence,benimde krank kasnağı dağılmıştı tek civata tutuyodu allahtan kayış çıkmadı yada kopmadı o şekil eve kadar gelmiştim.
bu işin ince bi iş ve işçilik gerektirdiğini bildiğim için 1hafta garajda beklettim arabamı,malzeme toplama ve iyi bir usta bulana kadar.kank kasnağı,gergi rulmanı,kayış set olarak değiştirdim 137.00km de.şuan aracım 146.000km herhangi bir sıkıntım yok allaha şükür haftaya bi yağ değiştircem yola devam.
umarım en asgari masrafla atlatırsın
 
ustadan kaynaklanan birşey olduğu kesin yetkili serviste mi yaptırdınız ayrıca kimden kaynaklanırmış başkasına motorumu ellettirdiniz bu işte bi iş var çok geçmiş olsun


İlk aldığımda speedy de yaptırmıştım, beylikdüzü şubesinde, ama adamlar bizden kaynaklı birşey değil dediler.
 
Geri
Üst