Edc titreme ve vuruntu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Atom
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
bu tip çift kavramalı sistemlerde, kararsızlıklar normal. aslında benzer titreşimler ve vuruntular tork konvertörlü sistemlerde de bir ölçüde olulşuyor ancak birbirine yağ basıncı ile hareketi ileten yüzeyler/hacimler olduğu için bir yere kadar tolare ediliyorlar. dur kalk trafik varsa 1. vitese alıp öyle bekkleyin. asla yarım gazda durmayın. tam fren ile durun yada frensiz hareket edin.

çift kavramalı sistemlerde arızalar 4 türlü. bildiğiniz debriyaj yüzeyleri aşınıyor, eskiyor ve bu aynı düz vites vasıtlardaki gibi ilk kavramada titreşim yada vuruntu şeklinde hissediliyor. ikincisi bu kavrama yüzeyleri bir sebebple orada olmaması gereken yağ ile sıvanıyor ve sürekli hissedilen tutunamama hali neticesinde oluşan titreşimler olarak kendini belli ediyor. sallantı gibi. birde kavrama sisteminin elektro hidrolik yapısındaki arızalar, yağ eskimesi, selenoidlerin basınç kaçırması gibi şeylerden kaynaklı vuruntular meydana geliyor. sert değişiyor vitesler. stop edecek kadar hızlı ilk kavrama oluşuyor. en kötü arıza türü ise elektronik kontrol ünitesinin sebep olduğu hatalar ve başka parçalarıda yanlış basınç veya pozisyonlara sokmasından ileri gelen mekanik eğrilmeler bozulmalar vs.
işte bu elektronik nedenlerden oluşan arızaların tespiti zor ve sebebp olacağı diğer arızalarda kolayca anlaşılamadığından bu sistemlerin tamirinde herşeyi yenilemeye gidiyorlar. kötü ünleride bu yüksek masraftan ileri geliyor.

geçen sene alıp 1 sene kadar bindiğim powershift çift kavramalı araçta, anlamsız bir ilk vites seçiminde freni bırakınca stop etme hali vardı ve aracın son şanzıman parçalarının değişimi garantili olarak yetkili servisinde yapılmış idi. sıcak havada daha belirgindi. yani bence yağın akışkanlığı artınca araç birden kavrama yaptırıyordu. bir türlü sorunun kaynağını bulamadım. arıza kaydı yoktu ve araç hareket hakine geçince hiçbir problem yoktu. şanzımancı sökmeden bilemeyiz dedi klasik olduğu gibi. yetkili servis herşeyi değiştireceğiz diyerek deli paralar çıkarttı. tabiki teslim olmadım hiçbirine. o dediğim bir önceki yetkili servis faturasını dikkatlice incelediğimde, çift kavrama sistemine , yetkili servisin doğru markalı ama yanlış türdeki, düz şanzıman yağı koyduğunu görüp olayı çözdüm. kıssadan hisse size. yağ ve yağ basıncı herşeydir.

garanti varsa tabi ki bir avantaj ama yok ise, önce yağ değişiminden başlayın. çıkan yağın rengi ve kokusu bile fikir verir.
 
Geri
Üst