Edc şanzımanlı araçlarda dikkat edilmesi gerekenler nelerdir ?

sert basılı beklemek sıkışık trafikte edc ısınması ve uyarı ışığı yakması olayınıda önlüyor mu?

Asiri bir trafikte önlemez ama ısınma suresini uzatır.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Asiri bir trafikte önlemez ama ısınma suresini uzatır.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Sıkışık trafikte nötr alacaksınız
 
Sıkışık trafikte manuelde kullanacak isek otomatik vitesin ne anlamı kaldı ki. Uzun yolda zaten 5. Vitese alıp hız sabitleme ile devam ediyoruz. Otomatik vites rahatlığı nerede burada.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Sıkışık trafikte manuelde kullanacak isek otomatik vitesin ne anlamı kaldı ki. Uzun yolda zaten 5. Vitese alıp hız sabitleme ile devam ediyoruz. Otomatik vites rahatlığı nerede burada.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Manuel'den kastım sadece vites değişimi yapacaksınız. Ayrıca sadece 1. Vitesin yeterli olacağı trafik akışında dur kalklarda onu da yapmayacaksınız. Arac 1. Viteste kalacak sadece dur kalk yapacaksınız. Fark bu..


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Asiri bir trafikte önlemez ama ısınma suresini uzatır.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

buda iyi bir şey.

içimde şöyle bir his var ilerki dönemde çift kavramalıların yerini (edc, dsg, powershift ... vs) tam otomatik vitesin alacağı (misal japon aisin firmasının otomatiği, peugot da eat diye geçen hani). belki konfor çift kavramalara göre düşük ama arıza verme oranı daha az
 
buda iyi bir şey.

içimde şöyle bir his var ilerki dönemde çift kavramalıların yerini (edc, dsg, powershift ... vs) tam otomatik vitesin alacağı (misal japon aisin firmasının otomatiği, peugot da eat diye geçen hani). belki konfor çift kavramalara göre düşük ama arıza verme oranı daha az

Bir çok firma (Nissan, Honda, Renault Koleos'ta, Pegueot, Citroen, Volvo.....) çift kavramayı bırakıp Tork Konvektörlü ve CVT şanzımana geçiyor. Firmalar garanti süresince Çift kavrama şanzımanların yanında ama öyle bir mekanik parça ki garanti bittiği gün arızalar vermeye başlıyor.
 
Bir çok firma (Nissan, Honda, Renault Koleos'ta, Pegueot, Citroen, Volvo.....) çift kavramayı bırakıp Tork Konvektörlü ve CVT şanzımana geçiyor. Firmalar garanti süresince Çift kavrama şanzımanların yanında ama öyle bir mekanik parça ki garanti bittiği gün arızalar vermeye başlıyor.

Dayanıklılık anlamında çift kavramalar tork konvertorunun yanına bile yaklaşamiyor. 2015 corolla kullandım vites geçişleri bariz hissediliyor. Tork konvertorlu şanzımanı özellikle Japon araçlar kullanıyor ve bildiğim kadarı ile şanzıman dahil 5 yıl garantileri var. Ama edc veya dsg konforuna ve purussuzlugune alışmış biri icin çileden çıkma sebebi. Corollolar çok hoşuma giden bir model ama şanzıman olayı sebebi ile belki manuel alırım diyordum nihayetinde fluence aldım. Masallah bir sorun olmadı şimdiye kadar.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Sıkışık trafikte manuelde kullanacak isek otomatik vitesin ne anlamı kaldı ki. Uzun yolda zaten 5. Vitese alıp hız sabitleme ile devam ediyoruz. Otomatik vites rahatlığı nerede burada.



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Bşzde onu diyoruz manuel lerde artık kullanımı çok kolay .oto vites i de yoğun trafikte manuel gibi kullanmazsan devamlı aşırı ısınma ve aşınma olur
 
Bir çok firma (Nissan, Honda, Renault Koleos'ta, Pegueot, Citroen, Volvo.....) çift kavramayı bırakıp Tork Konvektörlü ve CVT şanzımana geçiyor. Firmalar garanti süresince Çift kavrama şanzımanların yanında ama öyle bir mekanik parça ki garanti bittiği gün arızalar vermeye başlıyor.

Aynen çift kavrama sıkıntılı
 
Yokuşta park ederken(Megane 4 icon edc için) otomatik park freni nasılsa devreye giriyor demeyin önce n ye alın elektronik el frenini aktifleyin ayağınızı frenden çekin ve tüm yük el frenine binince vitesi p ye getirip motoru stop edin.Yoksa ilk çalıştırmada yokuşta vitesi p den d ye alırken aşırı zorlanma oluyor zorladıkça birşeylerin aşındığı hissediliyor.
 
Geri
Üst