- Katılım
- 8 Eki 2017
- Mesajlar
- 10
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 33
Herkese Merhaba,
Genel bir araştırmadan sonra Renault Captur otomatikleştirilmiş şanzımanlı almaya karar kıldım. Bir çok yerli yabancı sitede araştırma yaptıktan sonra hem şanzıman konusunda bazı bilgilerimi paylaşmak ve sorularımı sizlere sormak istiyorum:
GETRAG 6DCT250
Açıklama: Öncelikle birçok firmaya çift kavramalı otomatikleştirilmiş şanzıman üreten bu firma Renault Captur üzerinde gelen şanzımanın da üreticisi. Kullanılan şanzımanın ismi ismi/numarası ise 6DCT250 kuru çift kavramalı şanzıman (dct - dual clutch transmission). Renault bunu edc adı altında (efficient dual clutch) yani verimli çift kavramalı şanzıman adı altında Renault Captur ve diğer modellerinde kullanmakta. Kuru kavramalı bir sistem. Yani soğutma için yağ kullanmıyor ancak anladığım kadarı ile yağ dolu ve bir daha açılmayacak şekilde vites kutusu kapalı halde geliyor.
Dezavantajları
1. Vitesin aklının karışması. Nitekim sürücünün veya yol şartlarının ne olduğunu doğrudan anlayamayacak olan vites kutusu sürücü davranışlarını kestiremediğinde yavaş veya yanlış vites geçişlerine sebep olabiliyor.
2. Sistemin karışık olması hem ilk çıkış maliyetini hem de sonraki maliyetleri artırıyor.
3. Kuru kavramanın ısınmalara sebep olması.
Karakteristik Özellikleri
1. Çift Tıklamalı Metal Sesleri
Birinci vitesten ikiye geçerken veya üçüncü vitesten birinci vitese kadar vites düşüşlerinde duyulabilecek seviyede bu sesleri çıkarması.
2. Yokuş aşağı inerken vızıltı
3. Düşük hızdaki az orandaki sürtünme sesi (3 km ve altı)
4. Geri vites vızıltısı
5. Hafif Vurma/Darbe Hissi
Bu bilgileri çeşitli sitelerden (eski/yeni) derlemeye çalıştım. İçlerinde yabancı kaynaklar da var veya beni aşan detaylı inceleme raporları da. Tabi ki hepsi de Captur incelemesi değil bu şanzımanın kullanıldığı diğer araba modelleri de var. Tabi ki isimler değişik ama üretici aynı. Henüz kullanmadığım için de daha çok teorik. Bununla birlikte sıkıntı şu firmalar MÜKEMMEL adı altında bu şanzımanların reklamını yapmaktalar. Ancak benim anladığım bu şanzımanlar bildiğiniz test ve arge aşamalarını geçmiş sayılmaz. Yani sorun çıkaracaklar. Tabi bu sorunlar üretim hatası veya şanzımanın doğası gereği olabileceği gibi kullanıma bağlı da olabilir.
Sorularım
1. Şanzımanı dur/kalk şeklinde kullanırken manuele almak dayanıklılığı artırıcı etki yapar mı?
Benim bu konuda okuduklarımdan çıkardığım sonuç evet manuele trafikli bir ortamda alırsak gereksiz vites geçişleri önleniyor. Sonuç olarak daha az vites geçişi eşittir daha uzun kullanım. Ancak bu ilgili şanzımanın beynine/mantığına negatif bir etki yapar mı?
2. Şanzıman sadece park halindeyken veya N yani boşa alındığında mı kavrama kolunu kaldırıyor yoksa frene bastığımızda da kavrama kolu kalkıp ısınmayı önlüyor mu?
Şimdilik sorularım ve açıklamalarım bu kadar. Arabayı teslim aldığımda da sürüşe yönelik yorumlarımı paylaşırım. Daha yeniyim. İlk arabam olacak. Allah kimseye bela kaza vermesin. Bu arada frene değil kurallara güvenin zira o ENCAP ANCAP vs testler 60 km ile yapılıyor haberiniz olsun.
Genel bir araştırmadan sonra Renault Captur otomatikleştirilmiş şanzımanlı almaya karar kıldım. Bir çok yerli yabancı sitede araştırma yaptıktan sonra hem şanzıman konusunda bazı bilgilerimi paylaşmak ve sorularımı sizlere sormak istiyorum:
GETRAG 6DCT250
Açıklama: Öncelikle birçok firmaya çift kavramalı otomatikleştirilmiş şanzıman üreten bu firma Renault Captur üzerinde gelen şanzımanın da üreticisi. Kullanılan şanzımanın ismi ismi/numarası ise 6DCT250 kuru çift kavramalı şanzıman (dct - dual clutch transmission). Renault bunu edc adı altında (efficient dual clutch) yani verimli çift kavramalı şanzıman adı altında Renault Captur ve diğer modellerinde kullanmakta. Kuru kavramalı bir sistem. Yani soğutma için yağ kullanmıyor ancak anladığım kadarı ile yağ dolu ve bir daha açılmayacak şekilde vites kutusu kapalı halde geliyor.
Dezavantajları
1. Vitesin aklının karışması. Nitekim sürücünün veya yol şartlarının ne olduğunu doğrudan anlayamayacak olan vites kutusu sürücü davranışlarını kestiremediğinde yavaş veya yanlış vites geçişlerine sebep olabiliyor.
2. Sistemin karışık olması hem ilk çıkış maliyetini hem de sonraki maliyetleri artırıyor.
3. Kuru kavramanın ısınmalara sebep olması.
Karakteristik Özellikleri
1. Çift Tıklamalı Metal Sesleri
Birinci vitesten ikiye geçerken veya üçüncü vitesten birinci vitese kadar vites düşüşlerinde duyulabilecek seviyede bu sesleri çıkarması.
2. Yokuş aşağı inerken vızıltı
3. Düşük hızdaki az orandaki sürtünme sesi (3 km ve altı)
4. Geri vites vızıltısı
5. Hafif Vurma/Darbe Hissi
Bu bilgileri çeşitli sitelerden (eski/yeni) derlemeye çalıştım. İçlerinde yabancı kaynaklar da var veya beni aşan detaylı inceleme raporları da. Tabi ki hepsi de Captur incelemesi değil bu şanzımanın kullanıldığı diğer araba modelleri de var. Tabi ki isimler değişik ama üretici aynı. Henüz kullanmadığım için de daha çok teorik. Bununla birlikte sıkıntı şu firmalar MÜKEMMEL adı altında bu şanzımanların reklamını yapmaktalar. Ancak benim anladığım bu şanzımanlar bildiğiniz test ve arge aşamalarını geçmiş sayılmaz. Yani sorun çıkaracaklar. Tabi bu sorunlar üretim hatası veya şanzımanın doğası gereği olabileceği gibi kullanıma bağlı da olabilir.
Sorularım
1. Şanzımanı dur/kalk şeklinde kullanırken manuele almak dayanıklılığı artırıcı etki yapar mı?
Benim bu konuda okuduklarımdan çıkardığım sonuç evet manuele trafikli bir ortamda alırsak gereksiz vites geçişleri önleniyor. Sonuç olarak daha az vites geçişi eşittir daha uzun kullanım. Ancak bu ilgili şanzımanın beynine/mantığına negatif bir etki yapar mı?
2. Şanzıman sadece park halindeyken veya N yani boşa alındığında mı kavrama kolunu kaldırıyor yoksa frene bastığımızda da kavrama kolu kalkıp ısınmayı önlüyor mu?
Şimdilik sorularım ve açıklamalarım bu kadar. Arabayı teslim aldığımda da sürüşe yönelik yorumlarımı paylaşırım. Daha yeniyim. İlk arabam olacak. Allah kimseye bela kaza vermesin. Bu arada frene değil kurallara güvenin zira o ENCAP ANCAP vs testler 60 km ile yapılıyor haberiniz olsun.