- Katılım
- 26 Haz 2016
- Mesajlar
- 1
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
merhaba sayın forum üyeleri.
fluence 2012 1.5 dci edc şanzuman arabamın vites kutusunu kontrol et ve esp yokuş kalkış desteği arızası yazısından sonra;
elazığ servis şanzumanın komple değişmesi gerektiğini ve malatya servis de baskı balata ve şanzuman beyninin değişmesi gerektiğini söylemesi kafamı iyice karıştırdı.
özel servise gittiğimde ise beyine giriş yapılamadığını önce bunun hallolması gerektiğini öğrendim. ama yine de kendi insiyatifimle baskı balatayı değişmeye karar verdim. ve 3400tl ye baskı balata aldım.
ve sıradan bir araba tamircisine baskı balatayı değişip değişmeyeceğini sordum ve yaparım dedi.
ama baskı sistemi değiştikten sonra baskıyı değiştiğimizi duyanlar ne cesaret bu?
servisin bile değişmeye cesaret edemeyip değişmediği birşeyi yapıyorsunuz gibi tepkiler aldık.
öte yandan baskı yeni olduğu için öğretme yapılması lazım diye götürdüğümüz ustalar işin içinden çıkamayınca arabayı servise götürdük.
servis yazılım atmak yerine neden böyle birşey yaptınız arabayı perte çıkartmışsınız biz böyle bir riske girmemek için
şanzumanı komple değişiyoruz gibi tepki verip böyle bir ayarın olmadığını iddia etti ve öte yandan baskı balatanın bir aparatla değiştirildiğini ve onsuz değişmemizin imkansız olacağını iddia etti.
tabi elimiz boş geri döndük.
enson başka bir servise götürdük 250tl para sırf yazılımla ayar yapılsın diye ödeme yaptık. ve ordaki usta bu arabanın beynine giremediğini söyledi.
ve can alıcı nokta dedi ki; "bu arabanın debriyaj balatası 250.000 km rahat gider neden böyle birşey yaptınız?" not: arabam 104.000 de.
sonra anladımki şanzuman beyni arızalı ama şuan arıza da gitti yazı da çıkmıyor. arabam normale döndü yani.
yani beyinde sıfır balatanın konumları kayıtlı olduğu için normale döndü.
ve beyni tamir etmenin yoluna bakıyorum şuan.
sonuç;
en başta yapılması gereken arabanın beyni komut alıyor mu?
eğer alıyor ve ayar yapılmasına rağmen sıkıntı devam ediyorsa o zaman mekanik kısım ihtimaller ortaya girmeli.
ve şuan kanaatim geldiki baskı balatayı değişmek o kadar zor bir iş değil. aparat dedikleri bizim bildiğimiz çektirme.
yani her usta değişebilir.
ama incelik taktıktan sonra bir süre baskı balatanın oturmasını bekleyip (yaklaşık 10 km yol yapmak) sonra yazılımla ayar yapmaktır.
fluence 2012 1.5 dci edc şanzuman arabamın vites kutusunu kontrol et ve esp yokuş kalkış desteği arızası yazısından sonra;
elazığ servis şanzumanın komple değişmesi gerektiğini ve malatya servis de baskı balata ve şanzuman beyninin değişmesi gerektiğini söylemesi kafamı iyice karıştırdı.
özel servise gittiğimde ise beyine giriş yapılamadığını önce bunun hallolması gerektiğini öğrendim. ama yine de kendi insiyatifimle baskı balatayı değişmeye karar verdim. ve 3400tl ye baskı balata aldım.
ve sıradan bir araba tamircisine baskı balatayı değişip değişmeyeceğini sordum ve yaparım dedi.
ama baskı sistemi değiştikten sonra baskıyı değiştiğimizi duyanlar ne cesaret bu?
servisin bile değişmeye cesaret edemeyip değişmediği birşeyi yapıyorsunuz gibi tepkiler aldık.
öte yandan baskı yeni olduğu için öğretme yapılması lazım diye götürdüğümüz ustalar işin içinden çıkamayınca arabayı servise götürdük.
servis yazılım atmak yerine neden böyle birşey yaptınız arabayı perte çıkartmışsınız biz böyle bir riske girmemek için
şanzumanı komple değişiyoruz gibi tepki verip böyle bir ayarın olmadığını iddia etti ve öte yandan baskı balatanın bir aparatla değiştirildiğini ve onsuz değişmemizin imkansız olacağını iddia etti.
tabi elimiz boş geri döndük.
enson başka bir servise götürdük 250tl para sırf yazılımla ayar yapılsın diye ödeme yaptık. ve ordaki usta bu arabanın beynine giremediğini söyledi.
ve can alıcı nokta dedi ki; "bu arabanın debriyaj balatası 250.000 km rahat gider neden böyle birşey yaptınız?" not: arabam 104.000 de.
sonra anladımki şanzuman beyni arızalı ama şuan arıza da gitti yazı da çıkmıyor. arabam normale döndü yani.
yani beyinde sıfır balatanın konumları kayıtlı olduğu için normale döndü.
ve beyni tamir etmenin yoluna bakıyorum şuan.
sonuç;
en başta yapılması gereken arabanın beyni komut alıyor mu?
eğer alıyor ve ayar yapılmasına rağmen sıkıntı devam ediyorsa o zaman mekanik kısım ihtimaller ortaya girmeli.
ve şuan kanaatim geldiki baskı balatayı değişmek o kadar zor bir iş değil. aparat dedikleri bizim bildiğimiz çektirme.
yani her usta değişebilir.
ama incelik taktıktan sonra bir süre baskı balatanın oturmasını bekleyip (yaklaşık 10 km yol yapmak) sonra yazılımla ayar yapmaktır.