- Katılım
- 22 May 2017
- Mesajlar
- 475
- Tepkime puanı
- 11
- Puanları
- 18
- Yaş
- 44
Hocam affınıza sığınarak bir soru sormak istiyorum. Şanzıman ile yazılanları okuyunca yazmak istedim. Şimdi benim ekim 2021 ' den beri satın almış olduğum 2017 model 1.5 dCi Touch EDC 'li bir aracım var. Yıllarca CVT şanzımanlı japon grubu kullandıktan sonra çift kavramalı bir aracı ilk defa kullanmak ilk başlarda çok garip geldi, ancak halen alışamadığım daha doğrusu bir arıza var mı, bir sorun mu, yoksa karakterist özelliğimi bu EDC ' nin bilemedim.
Aracımla ilk önce düz yolda, veya yokuş çıkarken en ufak bir sorun yaşamıyorum, vites atışları olsun yürümesi olsun sarsıntısız ve çok stabil.....
Ancak yokuş aşağı inerken veya hafif aşağı eğimli bir durumdayken, aracım vites yükseltmiyor, ben gaza kökleyip 3-4 bin devire kadar vites yükseltmiyor bunun sebebi nedir ? manuele çekip kendim attırınca sıkıntı olmadan atıyor....
Bazende düz yolda giderken gaza bastıgım halde vitese geçmiyor, manuele alınca vitesin aslında 3. veya 4. viteste oldugunu rakamla ekranda görüyorum ama araç vites atmamış halde bağırıyor.
Şimdi benim şanzımanımda bir arıza var mı yok mu ben çözemedim ? Servisi bir kere aradım, acaba yazılımsal mıdır diye, bana yazılımda atsak bu değişmez dedi. Aracımı çok seviyorum ne yapmalıyım bilemedim.
Saygılar
Yokuş aşağı giderken araç vites büyütmüyor bu ne yazık ki böyle... 2018 vw amarok 'ta da büyütmüyor. Sanırım çift kavrama araçlarda motor freninden faydalanmak için yapılmış olabilir. Kendiniz manuele çekip üst vitese geçebiliyorsunuz. Ben böyle yapıyorum. Aracım 2020 megane 4 1.3 tce...
Son düzenleme: