kara duman= yanma odasına giren hava yani oksijene göre fazla olan birimde yakıt yani mazot!
bunun 1001 sebebi olabilir 140,000kmde bir araçta.
1) turbo artık yeteri kadar verimli yada düzgün çalışmıyordur yanma odasına hava basamıyordur= kara duman
2) turbo sağlıklıdır ama emme manifoldu kurum doludur yine turbonun bastığı hava yanma odasına emmenin dolu olmasından dolayı geçmiyordur= kara duman
3) enjektörler artık pes etmiştir eskimiştir yada uçları kirli ve/veya aşınmıştır ve çok fazla mazotu düzgüncü bir şekilde püskürtmüyordur= kara duman
4) pompa içersindeki yay vs bozulmuş olup fazla mazot püskürtüyor olabilir.
bunlar motor odaklı sebebler birde bu işin (DPF) Dizel partiküler filtresi olayı var, eğer aracınızdaki DPF (2010 meganlar Euro 4 varmı bilmiyorum) tıkalı ise ve önceki sahibi aracı çok fazla emekli gibi dede gibi sakin sürdüyse içi dolmuştur sizde sıkıştırınca kendi içindeki pis kurumu atma fırsatı buluyordur.
son olarak birde segmanların yanma odasına yağ kaçırma olasılığı var.
bu iş internetden tahminlerle çözülmez, düzgünce bir ustaya gidin (100de 1) ve gitmeden önce ustayı iyice araştırın yoksa aracınınız deneme tahtasına dönebilir yada size çözüm değilde yarabandı sunar siz sorun çözüldü sanabilirsiniz.