Dizel otomatik dacia sandero stepway fiyati açiklandi

Ya test aracı olması lazım ya da alan birisinin video yüklemesi lazım ki henüz bayide mevcut mudur ondan bile emin değilim. Bence bayiler ile temasa geçmeli.

Bence de aslında bir çok tüketici bu aracı bekliyor. Ama o kadar test yapan kişiler var ama bu aracın bulamadım şahsen. Ama gerçek den çok merak ediyorum. Özellikle bu üzerinde otomatik vites ve motor uyumu nasıl? Bir dünya kullanılmayan özelliği olan ve sadece marka ismi olan bir araca şahsen para vermek istemeyen biriyim. Özellikle bu marka tam Türk işi ekonomi desen var. Ücreti desen piyasadan ucuz aracın yerden yüksekliği güzel.
 
Arkadaşlar en sonun da iki dakika dahi olsa bir video yakaladım. :)

 
 
İşi gücü bıraktım bugün Ankara içinde belli başlı bayileri aradım resmi sitede fiyatları olmasına karşın araç şu anda bayiler de yok. Görüştüğüm kişilerin söylediğine göre bir yada iki ay içinde bayiler de olacağı şeklinde.
 

vites gecişleri bariz hissedildiği, yarı otomatik vites bilginiz olsun

İşte benim de en çok merak ettiğim konu aslında bu. Vites geçişleri. Birde hadi hissettirdi diyelim özellikle rampa tırmanışların da değişim nasıl ? İşte onu çok merak ediyorum aslında arada bu sistemler saçmalama çok fazla oluyor. Ben öyle biliyorum. Aslında bu silkeleme konusunda biraz şanzımana yardımcı olmak gerek sanki misal biraz gaz pedalından ayağımızı çekmemiz bile daha yumuşak bir geçiş yapmasına yardımcı olur gibi geliyor bana. Ama dedim gibi şu araçları test edip mangal da kül bırakmayan tipler hala şu aracı bir test edip de yayınlamadı gitti.
 
Peugeot 'da ETG diye bir otomatik şanzıman var, araba kullanmaktan soğutur insanı. Yani abartmıyorum, silkeliyor insanı, adamlar kendileri de kabul ediyor. Şimdi bu Stepway 'de bu kadar sarsacağnı hiç sanmıyorum. Ama yine de kesinlikle deneyip tecrübe etmeden alınmaz. Çünkü ben araba araştırırken vites geçiş sarsıntısı çok da önemli değil diyerek yola çıktım, ve buna rağmen Peugeot 'yu hızla elemiştim.
 
[h=1]DACİA SANDERO STEPWAY EASY-R TÜRKİYE'DE TÜM DETAYLAR[/h]
Dacia markasının uzun zamandır beklenen yeniliği müşteri ile buluşuyor. Easy-R yarı otomatik vites kutusu Sandero Stepway modeli ile Türkiye’de 46.000 TL’den başlayan rekabetçi fiyatlarla satışa sunuluyor.

acia-sandero-stepway-easy-r-turkiyede-tum-detaylar.webp

Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar “Dacia markası, 2004 yılındaki ilk modelinin lansmanından bu yana Türkiye’de büyük begeni topluyor. Marka sıralamasında hızla yükselen Dacia, 2015 yılını toplam pazarda 8. Marka olarak tamamladı ve 4,6 pazar payı elde etti. Otomatik vites, Dacia müşterilerinin uzun bir süredir beklediği ve ısrarla talep ettiği bir özellik. Sandero Stepway Easy-R yarı otomatik ile bu pazara iddalı bir giriş yapıyoruz. Dacia başarı hikayesi, ürün gamına eklenen Easy-R yarı otomatik versiyonu ile tüm hızıyla devam ediyor.” dedi.

Sandero Stepway Easy-R Türkiye’de satışta
Dacia, ilk kez ‘Easy-R’ adı verilen yarı otomatik vites kutusunu Sandero Stepway ile Türkiye’de satışa sunuyor. Stop & Start sistemiyle donatılmış olan 0.9Turbo 90bg benzinli ve 1.5 dCİ 90bg dizel motoru ile birlikte kullanılıyor. Easy-R, Nisan ayından itibaren Türkiye’de 46.000TL’den başlayan rekabetçi fiyatlarla müşterilerin beğenisine sunuluyor.

Hem dizel hem benzinli motor seçenekleri
Benzinli 0.9Turbo 90bg ve 1.5dCi 90bg dizel motorlarla birlikte pazara sunulan Easy-R vites kutusu pratiklik, konfor ve ekonomiyi başarıyla bir araya getiriyor. 90bg güce ve 140Nm (benzinli), 220Nm (dizel) torka sahip motorlar çok düşük devirlerde bile oldukça iyi tepki veriyor. Üstelik şehir dışındaki performansını şehir içinde de başarıyla sergiliyor. Stop & Start sistemi ile birlikte karma parkurdaki yakıt tüketimi 3.8litre/100km (dizel), 5.1litre /100km (benzinli) düzeyinde bulunuyor. CO2 emisyonu ise 114g/km (benzinli) ve 98g/km (dizel).
1462536944_BSS_9324med.webp

Easy-R: uygun fiyatlı çift pedallı vites kutusu
Easy-R, Dacia’nın vites kutusu gamının en son üyesi. Bu vites kutusu sayesinde şehir içi kullanımda büyük rahatlık sağlayan esnek sürüş tarzı elde edilebiliyor.

Easy-R’nin kullanımı çok basit ve otomatik vites kutusunun rahatlığını sürücülere sunuyor. Bu vites kutusunda bilgisayar kontrollü bir elektromekanik uygulayıcı (aktüatör) yer alıyor. Söz konusu uygulayıcı (aktüatör) debriyaj bırakma, vites değiştirme ve tekrar debriyaja basma gibi hareketleri sürücünün yerine gerçekleştiriyor. Easy-R yarı otomatik vites kutusu her türlü durumla baş edebilecek iki adet operasyonel moda sahip: ‘Drive’ (Sürüş) ve ‘Manual’ (Düz) ( vites değiştirme).

‘Drive’ modunda bilgisayar mevcut sürüş koşulları ışığında vites değişimini kontrol ediyor. Vites değişiklikleri motor devri, araç hızı, sürüş stili vb. verilere göre ayarlanıyor.

‘Manual’ (vites değiştirme) modda ise sürücü vites değişikliklerini tamamen kendisi kontrol altında tutuyor.

Geleneksel düz vites kutusula kıyaslandığında Easy-R yarı otomatik vites kutusu şu avantajları sunuyor:

-Kullanım kolaylığı ve daha fazla konfor:
‘Drive’ modu sürücüyü belirli hareketleri (debriyaja basma, vites değiştirme gibi) yerine getirme zorunluluğundan kurtarıyor. Vites kutusu, yakıt tasarrufu ve hızlanma gibi faktörleri göz önünde bulundurarak seçimi kendisi yapıyor.
1462536947_BSS_9357med(1).webp

Vites tercihini ve değişikliklerini sürücü kendisi yaptığı için ‘Manual’ modda (vites değiştirme) ise performans daha da dinamik hale geliyor. Ani, beklenmedik bir araç sollama manevrası veya kar gibi düşük yol tutuşunun olduğu şartlarda en uygun vitesi sürücünün seçmesi mümkün oluyor. Yapılması gereken tek şey vites kolunu ‘M’ pozisyonuna getirmek ve vites yükseltip küçültmek için ‘+’ veya ‘–‘ yönünde itmek.

Vites kutusu, ‘Drive’ modunda ani hızlanma (kick down) gerektiğinde maksimum performans elde edilebilmesi amacıyla otomatik biçimde vitesi değiştiriyor. Motorun tüm gücünü serbest bırakması için bir veya iki oran nispetinde vites küçültebiliyor.

-Yüksek manevra kabiliyeti: ‘Drive’ modunda yavaş ilerleme fonksiyonu optimize ediliyor. Ayağınızı fren pedalından kaldırır kaldırmaz gaza basmasanız bile araç otomatik olarak yavaşça ileri veya geri hareket ediyor. Bu sayede (paralel park gibi) düşük hızda yapılması gereken manevralarda Yokuş Kalkış Desteği ile birlikte kolaylık sağlanıyor. Ayrıca trafiğin sıkışık olduğu durumlarda ağır ağır hareket edilirken de kolaylık sağlıyor.

-Optimize edilmiş yakıt ekonomisi: Yarı otomatik vites kutusuın yakıt ekonomisi ve CO2 emisyon değerleri normal düz vites kutusula aynı. Uygulayıcılara (aktüatör) sadece vites değiştirme esnasında ihtiyaç duyulduğundan, Easy-R geleneksel otomatik vites kutusuna oranla daha az enerji kaybına uğruyor.

-Kalite & dayanıklılık: Hidrolik teknolojiden elektromekanik teknolojiye geçiş sürüş konforunu artırdığı gibi dayanıklılığı ve güvenilirliği de daha üst düzeye taşıyor. Geliştirilme aşaması sırasında Easy-R vites kutusu bant üzerinde 130.000 saat, yolda 120.000 km test edildi. Ayrıca, her bir Easy-R vites kutusu üretim hattından çıkana kadar eksiksiz kalite kontrol işleminden geçiriliyor.
1462536952_BSS_9303_med.webp

Zengin donanım seviyesi
Sandero Stepway Easy-R; ABS (Anti Blokaj Fren Sistemi), AFU (Acil Fren Destek Sistemi), ESP (Elektronik Denge Programı), ASR (Elektronik Patinaj Önleme Sistemi), HSA (Yokuşta Kalkış Destek Sistemi), Sürücü Hava Yastığı, 3 Noktalı Arka Emniyet Kemerleri, Çocuk Koltuğu Sabitleyici (ISOFIX) gibi zengin güvenlik ekipmanlarına sahip. Ayrıca Dacia MEDIA NAV 2.0 Navigasyon ve Multimedya Sistemi Opsiyonu, Ön Sis Farları, Eco Mode, Stop&Start olmak üzere konfor ve teknoloji ekipmanları ile de göz dolduruyor.

Dacia başarı hikayesinde yeni bir sayfa
Dacia markası 2004 yılında Türkiye’de ilk modelinin lansmanıyla birlikte pazarda her yıl giderek güçlendi. 2015 yılını toplam pazarda yüzde 4,6 Pazar payı ile tamamlayan Dacia, marka sıralamasında 8. sırada yer aldı. Dacia markası eksiksiz ürün gamı ile akıllı alışverişi tercih eden müşterilerin tercihi olmaya devam ediyor. Dacia 2015 yılında Türkiye’nin en çok satılan 4x4 markası oldu. Duster ve Lodgy modelleri geçen yılı segmentlerinde lider konumda tamamladı.
 
Geri
Üst