Direksiyonu Çevirin - Start !

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan renac
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Arkadaşlar sorun başıma geldi ve sanıldığı gibi basit sonuçları yok.
Arkadaşlar başıma gelen ve çözümünü de içeren bir konu hakkında bilgilendireceğim sizi.

Her sabah olduğu gibi aracımı çalıştırmak için START a bastığımda ilk kez ekranda, "direksiyon kilidi açık" ve " direksiyonu çevirin + START" ikazı gördüm. Direksiyon kilitlenmişti, açmak için istenileni yapmama rağmen direksiyon açılmadı. Her denediğimde direksiyondan "tık tık tık" sesi geliyor, direksiyon açılmıyor ve araç çalışmıyordu. Akünün zayıf olduğunu düşünerek aküyü ölçtürdüm. Akü gayet iyi durumda olduğunu gördüm. Sorun aküde değildi. İçeride bulunan sigortaları kontrol ettim (direksiyon kilidine ait sigortalar mevcut) herhangi bir sorun yoktu. Yetkili servise ait yol yardımını çağırdım, hiçbir şey bulamadı (inanın ben ondan daha iyi usta olurum.). Sanayideki ustamı aradım, çekici ile sanayiye getirmemi söyledi. Çekici çağırdım, el freni elektrikli olduğu için araba yerinden kımıldamıyor ve normal çekici aracı alamadı, ahtapot çekici çağırmak zorunda kaldım. Usanın dediğine göre direksiyon kolonunda ve direksiyon kilidinde sorun varmış. Direksiyon kolonuna işlem yapıldı, kolon kilidi değişti. Sonuçta basit bir direksiyon kilitlenmesi gibi görünen bu arıza bana 1200 tl tamir + 200 tl çekici ile birlikte 1400 tl ye mal oldu.

Umarım ihtiyacı olan arkadaşlara yardımı dokunur. Başınıza gelirse yazın bana detaylı bilgi verebilirim.
(Ustam Kazım KOCAMAN İzmit sanayi)
 
Arkadaşlar sorun başıma geldi ve sanıldığı gibi basit sonuçları yok.

El frenini niye indirmediniz? El freni elektronik filan değil ki mekanik...? Kaldiki elektronik dahi olsa kontak acilinca el frenini indirebilirsiniz...
 
El frenini niye indirmediniz? El freni elektronik filan değil ki mekanik...? Kaldiki elektronik dahi olsa kontak acilinca el frenini indirebilirsiniz...

Benim aracımda el freni elektrikli, yani tutup indirebileceğiniz bir kol yok. Sistem her ne kadar mekanik olsa da, onu devreye alan ve çıkaran mekanizma elektrikli. El frenini devre dışı bırakmak için aracın START tuşuna bastıktan sonra bir "klik" sesi duyduktan sonra direksiyon kilidinin açılması gerekir. Direksiyon açılmadan el frenine müdahale edemezsiniz. Benim başıma gelen sorun da işte tam burada başlıyor. Yani START a bastığınızda araç ilk yapması gereken şeyi (kilitli direksiyonu açmak) yapmıyor. Dolayısıyla el freni de devre dışı bırakılamıyor.
 
Benim aracımda el freni elektrikli, yani tutup indirebileceğiniz bir kol yok. Sistem her ne kadar mekanik olsa da, onu devreye alan ve çıkaran mekanizma elektrikli. El frenini devre dışı bırakmak için aracın START tuşuna bastıktan sonra bir "klik" sesi duyduktan sonra direksiyon kilidinin açılması gerekir. Direksiyon açılmadan el frenine müdahale edemezsiniz. Benim başıma gelen sorun da işte tam burada başlıyor. Yani START a bastığınızda araç ilk yapması gereken şeyi (kilitli direksiyonu açmak) yapmıyor. Dolayısıyla el freni de devre dışı bırakılamıyor.
3 yılı aşkın süredir clio 4 kullanıyorum hiç başıma gelme ancak tahminimi paylaşayım. normal anahtarlı araçlarda da direksiyon kilitli ise aracı çalıştırırken kontağı direk açamazsınız. anahtarı çevirirken direksiyonu hafif oynatmak gerekir ki kilit boşluğuna denk gelsin. geldiğinde anahtar döner.çok oynatmammak gerekir direksiyonu. hafif çe boşluğa getirmek gerekir. bizim araçlarda da böyle bir durum olabilir anlatılanlardan çıkardığım kadarı ile
 
Tegmen ayni sorun bende oldu neyaptiysak calistiramadik cekiciyle araci servise cektik dun bekliyoruz
 
bende izmitteyim cagdas oto servisine cektik araci ayni sorun var 2013 1.2 otomatik 120bygir
 
Ayni sorun bendedede var bana yardimci olursaniz sevinirim 05309514535
 
Clio 4 aracım park halindeyken bende de "Direksiyonu Çevirin + Start" şeklinde bir uyarı çıktı. Ne kadar uğraşsamda direksiyon kilidini devre dışı bırakamadım. Yetkili servisi aradım geldi, elinde bir tane ne olur ne olmaz diye "Enerji Yönetim Modulü" (uhc beyni) getirmiş. Direksiyonun altını açıp "Enerji Yönetim Modulü" (uhc beyni) çıkartıp kendi getirmiş olduğu "Enerji Yönetim Modulü" (uhc beyni) takınca ekran açıldı ve direksiyon kilidide açılmış oldu. Sonra servise gittik beynin bozulmuş olduğunu ve değişmesi gerektiğini söylediler. Ne kadar dedim 5500 lira dedi servis. Bu ne fiyat dedim. Bu arabanın beyni arızalandığında devamli herkes buna bu kadar para mı ödüyor dedim. Bu kadar para verip yaptıracak maddi durumum yok dedim. Bir yardımcı olun yaptıralım vs. Dedim. Bozulan beyni 800 liraya Dışarıda bir ustaya yaptırıp takaccaklarmis.
Sonuç olarak cok sevmiş olduğum Renault ve Clio'dan soğudum.
Aracın beyni neden bozulur ve neden bu kadar pahalı?
Yetkili servis harici yapılamıyor mu?
 
aynı sorun babamın laguna 3 de vardı servis 10-12 bin tutar direksiyon kolon kilidinden dedi. dışarıda bi ustaya gittik kolon kilidini sökmüş temizlemiş birazda gevşekti sıkıştırdım dedi sorun düzeldi ücrette almadı.
 
konu yeniden hortlayacak ama ufak bir bilgi vermek istedim. araç elektrik alıyor sorunu ne olursa olsun ama hiçbir şekilde çalışmıyorsa sakın start düğmesine fazla sayıda basmayın. siz bir defa bastınız araç çalışmadı, üçüncü denemenize de çalışmadı eyvallah. bu durumda sizin her basmanızda araç çalışmaz ise marş motoru 10 defa kendi basıyor ve sonunda benim ki gibi marş motorunuz yanabilir. serviste ki ücreti geçen yıl 5.500 tl . çıkma 600 tl . orjinali servisten başka bir yerde maalesef satılmıyormuş zaten bulamadım. sebebini sorduğumda mais in güvenlik nedeni ile bu parçayı servis harici hiçbir yere satılamadığı cevabı aldım.


hatta birinin başına gelmişti. yağ pompası anlık olarak yağ basmayınca motor kendini korumaya alıyor ve araç gitmiyor ardından stop ediyor. ekranda hiçbir arıza ve bilgilendirme yok. bu sırada onunda marş motoru yanıyor
 
Geri
Üst