Debriyajın sertliği

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan memolikk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Bildiğiniz üzere ben aracı yeni almıştım buji kabloları yeni değişmiş hatta eskilerini bana sahibi verdi ama bujiler değiştimi bilmiyorum . Pat pat ses ilk başta yoğun gibi motor sıcakken inip bakıyorum azda olsa patır patır oluyor ben gazdan şüpheleniyorum açıkcası sizin ki neden düzelmedi anlamadım açıkcası ..
bakımdan sonra denedinmi aracı nasıl oldu sesler kesildimi pat pat sesleri bende sıcak havada yok bakalım şimdilik onun dışında araba mercedesden güzel
 
bakımdan sonra denedinmi aracı nasıl oldu sesler kesildimi pat pat sesleri bende sıcak havada yok bakalım şimdilik onun dışında araba mercedesden güzel

Eskisi kadar olmasa da var oda normal benzinde yapmıyor gazda yapıyor dediğiniz gibi sıcakta yok soğuk havada yaptı bende ama dediğim gibi eskisi gibi değil.
Ayrıca motor sesi, vitesler, direksiyon, fren ve gidişinde performans oldu tabi ki de şimdi daha bi sessiz süzülüyor :eyv
Bujileri ve triger setinide değiştireyim o zaman tam performans almayı düşünüyorum ...
Bu arada buji kablosunu ve bujileri orjinal al derim orifinal 4 bujiyi ben 20 tl ye aldım
:D Ama buji kablosu ne kadar bilmiyorum ..
 
Eskisi kadar olmasa da var oda normal benzinde yapmıyor gazda yapıyor dediğiniz gibi sıcakta yok soğuk havada yaptı bende ama dediğim gibi eskisi gibi değil.
Ayrıca motor sesi, vitesler, direksiyon, fren ve gidişinde performans oldu tabi ki de şimdi daha bi sessiz süzülüyor :eyv
Bujileri ve triger setinide değiştireyim o zaman tam performans almayı düşünüyorum ...
Bu arada buji kablosunu ve bujileri orjinal al derim orifinal 4 bujiyi ben 20 tl ye aldım
:D Ama buji kablosu ne kadar bilmiyorum ..

orjinal derken ne marka aldın bujileri ve kabloları ayrıca yaptırmışken gaz kelebeğinide temizlet çekiş falan da artar yakıttada iyi olur bende yeni yaptırdım
 
orjinal derken ne marka aldın bujileri ve kabloları ayrıca yaptırmışken gaz kelebeğinide temizlet çekiş falan da artar yakıttada iyi olur bende yeni yaptırdım

Benim bujilerde renault yazıyor kutularıda öyle yani orijinal, buji kablolarını bilmiyorum aldığımda adam yeni değiştirmişti .
Gaz kelebeğini herkes temizleyemiyor düzgün ve malının arkasında duran birine yaptırmam gerek ;) sonra araba da rolanti sorunuyla uğraşmak istemem.
 
Benim bujilerde renault yazıyor kutularıda öyle yani orijinal, buji kablolarını bilmiyorum aldığımda adam yeni değiştirmişti .
Gaz kelebeğini herkes temizleyemiyor düzgün ve malının arkasında duran birine yaptırmam gerek ;) sonra araba da rolanti sorunuyla uğraşmak istemem.
reno bujilerin lpg bujisimi yoksa normal benzin bujisimi oluyor
benimde lpg ci de ki motor ustası temizledi ama problem yok gibi ama sadece pat pat ses yapıyordu birde silkeleme yapıyordu gazda dedim ateşlemede sıkıntı olabilir gazda problem yok dediler dediklerim motor soğukken yapıyordu sıcak havada yada motor ısınınca yapmıyor arabayada fazla binmeyince tastler yarım kalıyor hafta sonundan haftasonuna binebiliyorum ancak bende değiştiririm bakalım olmazsa
 
reno bujilerin lpg bujisimi yoksa normal benzin bujisimi oluyor
benimde lpg ci de ki motor ustası temizledi ama problem yok gibi ama sadece pat pat ses yapıyordu birde silkeleme yapıyordu gazda dedim ateşlemede sıkıntı olabilir gazda problem yok dediler dediklerim motor soğukken yapıyordu sıcak havada yada motor ısınınca yapmıyor arabayada fazla binmeyince tastler yarım kalıyor hafta sonundan haftasonuna binebiliyorum ancak bende değiştiririm bakalım olmazsa

İşte güzel bir noktaya değindiniz buni bir konu olarak açayım diyorum müsadenizle ...
Diğer sorunlara gelince bir kaç yerde yazı buldum sizinle paylaşıyorum ..

Sıralı Sistem Lpg Tekleme


Sıralı Sistem Lpg Tekleme Nedenleri

Sıralı sistem lpg tekleme sorunu hakında kısa bi açıklama yapalım istedik. Sıralı sistemlerde teklemeye neden olan sebepler lpg kaynaklı veya ateşleme sistemiyle iki bölüme ayrılır bu nedenleri aşağıya kısaca anlaşılır biçimde özetledik.

Lpg Sisteminde Teklemeye Neden Olan Faktörler

1- Lpg enjektörlerinden teki veya daha fazlası arızalı ise bağlı oldukları silindire düzensiz lpg yakıtı göndereceği için araçta teklemeye neden olur.

2- Regulatör basıncı düzensiz ise aşırı dalgalanma oluyorsa lpg enjektörlerine düzensiz yakıt göndereceği için tekleme meydana gelir.

3- Lpg elektirik tesisatında gevşeklik oksitlenme gibi faktörlerden lpg de tekleme meydana gelir. özellikle montaj konusunda uzman olmayan kişilerin yaptığı elektirik tesisatı montajında kablo bağlantılarında lehim kullanmadıkları için zamanla kabloların su alması nemlenmesi gibi bir çok faktörden etkilenerek kabloda gevşeme ve oksitlenme meydana gelir. Bu gibi sebeplerden titreşim halinde kablolarda iletkenlik sorunu yaşanır.

4- Nadirende olsa lpg ecu arızası nedeniyle belli devirlerde teklemeye neden olur sorunu net şekilde teşhis etmek için deneme maksatlı ecu takılması gerekir.

5- Sıralı sistemlerde gaz kesici iç filtresi aşırı tıkalı ise teklemeye neden olur. gaz kesici filtrelerini ortalama 30 ile 50 km arasında değişmek gerekir.

6- Lpg regülatörü ısınmıyorsa yani radyatör suyu eksik ve devirdayım düzenli yapmıyorsa motor ısınana kadar sıralı sistem lpg de teklememeydana gelebilir.

7- Motor suyu kaçağı varsa bu nedenle bazı araçlarda motor suynun hava yapmasına neden olur. Bu sebepten motor belli bi süre su devir daim görevini yapamaz bu gibi durumlarda gaza geçiş ısısı erkene ayarlanmışsa enjektörlere sıvı gaz gideceği için sıralı sistemlerde boğulma tekleme surunu meydana gelir.

8- Lpg enjektör kablolarının çeşitli nedenlerle yanlış dizilmesi sonucu sıralı sistemde lpg de tekleme meydana gelir.

9- Lpg enjektör meme çapı çok küçük veya büyük olursa sıralı sistemde gaz yememe sorunu meydana gelir.

10- Sıralı sistemde motor soğukken tekleme sorunu nun bir nedeni ise özellikle kış aylarında gaza geçiş ısısının düşük derecede ayarlanmasıdır.


Ateşleme Sistemi Kaynaklı Tekleme Nedenleri

1- Lpg li araçta buji ve buji kabloları her 50.000 km bir değişmek gerekir aksi halde buji ve kabloları özelliğni kaybettiği için belirli devirlerde tekleme meydana gelir.

2- Lpg li araçta her 100.000 km bir ateşleme bobinnin değişmesi gerekir özellikle alman üretim olan volkswagen, ve opel gurubu araçlarda kısa sürede bobinleri özelliklerini kaybetmekte olup teklemeye neden olmaktadırlar.

3- Ateşleme sistemine ait rpm ve krank sensörü gibi sensörlerin arızası yüzünden nadirende olsa tekleme sorunu meydana gelmektedir.

4- Şarz dinamosu yeterli şarz etmiyorsa motorun çalışma sistemini etkileyeceği için özellikle sıralı sistem Lpg de tekleme meydana gelir.



LPG ’DE RüLANTi PROBLEMi VARSA;


Araç benzinde çalırken rölantide problem var mı bakılır.şayet problem yoksa LPG’deki rölanti problemi için aşağıdaki seçenekler incelenir. Araç benzinde çalışırken rölanti normal mi bakılmalıdır ( 10 D/D)


* Araçta vakumlu OTOGAZ beyni kullanılıyorsa, araçtaki vakum emişinde problem olabilir.Bu da aracın LPG ’deki rölantisini bozabilir.Araçtaki vakum emişi ile ilgili kısımlar kontrol edilmelidir.


* Karbüratörlü araçlarda karbüratör kelebeği arızalı olabilir


(kelebek millerinin bulunduğu yerden hava alıyorsa).Bu durum aracın hem LPG ’de hem de benzinde rölantisinin bozulmasına sebep olabilir ve LPG ’ nin çok yakılması problemi ortaya çıkabilir.


* Aracın Manifold’u hava alıyorsa araç hem benzinde hem LPG ’de rölanti tutmaz.Ve aracın LPG ’yi çok yanmasına sebep olabilir


* Buji ve buji kablolarının eski veya kalitesiz oluşu LPG ve benzin rölantisini bozabilir.


* Karbüratör alt takozu hava alıyorsa hem benzinde hem de LPG ’de rölanti bozulabilir.(Genelde rölanti yükselir.)

 
reno bujilerin lpg bujisimi yoksa normal benzin bujisimi oluyor
benimde lpg ci de ki motor ustası temizledi ama problem yok gibi ama sadece pat pat ses yapıyordu birde silkeleme yapıyordu gazda dedim ateşlemede sıkıntı olabilir gazda problem yok dediler dediklerim motor soğukken yapıyordu sıcak havada yada motor ısınınca yapmıyor arabayada fazla binmeyince tastler yarım kalıyor hafta sonundan haftasonuna binebiliyorum ancak bende değiştiririm bakalım olmazsa

Konuyu açtım ...

http://www.renaultfanclub.com/showthread.php?t=76724&p=857860#post857860
 
abilerim öncelikle soguk havalarda ve sabahları sogukken yapıyosa silindir kapak contasında sıkıntı olabilir eger araç alize motorlu ise patlamalat en çok ateşlemeden buji,buji kabloları,bobinlerden yapar encok onlar bozulur baskı balata konusunda ısınınca sertlesiyo ise yada geçişlerde sıkıntı oluyor ise baskıda sıkıntı vardır eger sürekli sert se bi debriyaj teli sökülür yaglanır yada degiştirilir kısacası aracı görmeden kullanmadan bu kadar yorum yapabiliyorum saygılarımla :)
 
abilerim öncelikle soguk havalarda ve sabahları sogukken yapıyosa silindir kapak contasında sıkıntı olabilir eger araç alize motorlu ise patlamalat en çok ateşlemeden buji,buji kabloları,bobinlerden yapar encok onlar bozulur baskı balata konusunda ısınınca sertlesiyo ise yada geçişlerde sıkıntı oluyor ise baskıda sıkıntı vardır eger sürekli sert se bi debriyaj teli sökülür yaglanır yada degiştirilir kısacası aracı görmeden kullanmadan bu kadar yorum yapabiliyorum saygılarımla :)

benim araç enjeksiyonlu reno 19 araç soğukken çalıştırıp 3 vitese geçtikten sonra gaza basınca pat pat ses yapıyor ve bir iki tekleme yapıyor biraz gidip motor ısınmaya başladımı saat gibi çaılşmaya başlıyor lpg de bu yanlız sıralı sistem lpg takılı lpg ustasına götürdüm motor ısınmıştı teste çıktı baktı lpg de sorun yok dedi ateşlemede olabilir dedi buji ve kabloların değişecek dedi oda olmasa bobinler değişecek dedi öyle kaldı lpg yeni takıldı haziranda takıldı lpg takılırken bujileride değiştirdiler 5 ay olmuş bujilere birde lpg buji ve kablolarımı takılsın yada orjinal reno buji ve kablosumu nasıl olsun ustaya ne takmasını isteyeyim ne dersiniz
 
mayısda aldım arabayı yagını filtresini değiştim sonra hararet yaptırdım acemilikten sonra motoru yapılınca yağı tekrar değişti mecburen şimdi yağa bakıyorum yağı kap kara olmuş bu neden olmuştur tekrar değişmesi gerekirmi ne dersiniz
 
Geri
Üst