- Katılım
- 11 Ara 2013
- Mesajlar
- 4,686
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
- Yaş
- 41

Türkiye pazarının vazgeçilmez markalarından biri haline gelen Dacia, tek eksiği olan otomatik vites seçeneğini araçlarına taşımaya karar verdi.
En uygun fiyatlarla en iyi arabaları üretmeyi hedefleyen ve farklı tasarımlar sunan Dacia, Renault çatısı altına girdikten sonra globalleşme yolunda daha hızlı adımlarla ilerlemeye başladı.Ekonomik modelleri ile Türk kullanıcıların gönlüne taht kuran Dacia, markadan en çok talep edilen özelliklerden biri olan otomatik vitesli araçlar için harekete geçti.
Hem benzinli hem de dizel motorlarında otomatik vites seçeneği sunmayı planlayan Dacia, önce Sandero ardından da Duster modelinin otomatik vitesli alternatifini ürün gamına eklemeyi planlıyor. Tüm modellerde kullanılan benzinli ve dizel motorlarda olduğu gibi, otomotik şanzımanda da Renault’nun kendini kanıtlamış çift kavramalı vites kutusu Efficient Dual Clutch’i (EDC) kullanılacak. Klasik otomatik vites kutularına kıyasla %17’ye kadar net tüketim düşüşü sunan cimri, kilometre başına da 30 g düşük CO2 salımı gerçekleştiren altı ileri bu otomatik vites kutusu aynı zamanda da çevreci. EDC, bazı otomatik vites kutularında olduğu gibi, vites geçişleri ‘tork’ altında gerçekleşiyor bu da vites geçişlerinde motor ile tekerlekler arasında güç aktarmasında kesinti oluşmuyor.