Dacia Duster ve Alain Prost Trophee Andros'u Yeniden Fethe Çıkıyorlar

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Solenza
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Solenza

Ersin ŞENTÜRK,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
5 Ocak 2011
Mesajlar
6,114
Tepkime puanı
71
Puanları
0
Dacia Duster ve Alain Prost Trophee Andros'u Yeniden Fethe Çıkıyorlar
# Alain Prost pilotajında Dacia Duster «Buz» versiyonu, ardı ardına ikinci yıl Trophée Andros şampiyonasının karlı pistlerini fethe çıkıyor. 2010-2011 sezonu Aralık ayındaki ilk yarışlarla başlıyor.
# Alain Prost ve Dacia, üç yarış birinciliği ve genel klasmandaki ikincilikle umut veren ilk sezonlarının ardından bu yıl şampiyonaya daha iddialı olarak katılıyorlar.
# Dacia Duster «Buz» versiyonu geçen sezona kıyasla bir takım teknik geliştirmelerden geçti: Daha geniş bir devir aralığında kullanım olanağı sunan yeni motor, yeni amortisörler ve revize edilen dört tekerlekten çekiş sistemiyle, Dacia Duster «Buz» sezon öncesi yapılan ilk denemelerde geçen sezona göre daha üstün bir performans sergiledi.
# Alain Prost : “ Duster «Buz» üzerinde yapılan çalışmalar meyvelerini verdi ve sezona en güçlü şekilde başlayacağımıza inanıyoruz. Ancak geçen seneye göre daha zorlu rakipler karşısında, şampiyonluğa ulaşmak için performans ve sürekliliği birleştirmemiz gerekecek. Dacia ile Trophée Andros kupasını kazanmayı hedefliyorum” dedi.
# Trophée Andros otomobil sporlarında benzeri olmayan bir müsabaka olarak görülüyor: Yarış araçlarının güvenilirliği ve pilotların performansı ön plana çıkarken, karmaşık ve yüksek maliyetli teknolojik çözümlerin sınırlı tutulması gerekiyor. Sağlam ve fiyatıyla herkes için erişilebilir araçlar üreten Dacia yeni bir otomobil sahipliği tarzı sunarak otomobilde ezber bozan marka imajını güçlendiriyor.
# Avrupa’da 2010 ilkbaharından beri satışta olan Dacia’nın 4x4’ü Duster, Eylül 2010 sonu itibariyle toplam 30 000’in üzerinde satış ile ticarileştirildiği tüm ülkelerde büyük başarı yakaladı. Fransa’da, Ekim ayında Dacia Duster 4x4/4x2 SUV segmentinde 3. sıraya yükseldi. Türkiye’de ise Nisan 2010’daki lansmanından bugüne kadar gerçekleştirdiği 2000’i aşkın satış adediyle SUV segmentinin 4cü en çok satan modeli konumuna geldi.


DACIA TROPHÉE ANDROS’TA

Dacia Duster, arka arkaya ikinci sene Trophée Andros’un buzlu pistlerini fethe çıkıyor. Araçların güvenilirliğinin en zorlu koşullarda test edilmesini sağlayan Trophée Andros pistlerinde, Dacia bir kez daha sağlamlığın genlerinde yazılı olduğunu kanıtlayabilecek. Yarış yönetmeliği ile araç üzerinde çok karmaşık ve yüksek maliyetli teknolojik aksamlar sınırlı tutuluyor. Gerçekten de, şasinin boyutları, vites kutusu veya lastikler yönetmelik ile belirlenmiş olduğundan, fark yaratmak için Dacia ruhu ile uyumlu basit ve akılcı çözümlerin araştırılıp bulunması gerekiyor.

Trophée Andros motor sporları dünyasında en zorlu yarışlardan birisi olarak kabul ediliyor. Durumu hava koşulları doğrultusunda çok hızlı değişen buzlu pistlerde araç sürüşü yetenek, disiplin ve ustalık istiyor. Bu hassas iş ise Alain Prost için tam bir “biçilmiş kaftan”.

RENAULT SPORT TECHNOLOGIES TARAFINDAN HAZIRLANAN DACIA DUSTER « BUZ»

Trophée Andros’a katılan otomobiller bu yarış için özel olarak tasarlanıyor. Dacia Duster «Buz» yarış aracı Renault Sport Teknolojileri’nin otomobil yarışları konusundaki tüm uzmanlığından yararlandı.

Dacia Duster «Buz»’un fiberglas kaportası altında, Renault Nissan İttifakı’ndan alınan 350 beygir gücündeki V6 3.0 l 24v motorla hareketlenen bir şasi gizleniyor. Bu motor, yarışların yapılacağı irtifaya rağmen performansını en yükseğe çıkarmak amacıyla özel olarak hazırlandı. Dinamik bir deneme tezgâhı üzerinde test edilen V6 motorda, düşük devirde daha fazla tork elde edilecek şekilde (3000 devir/dakikada +20 Nm) 2010-2011 sezonu için önemli bir değişiklik yapıldı. 6 ileri tiptronik vites kutusuna bağlı motor, bir virajın ortasında bile hassas ve hızlı vites değişikliğine izin veriyor.

Yeni sezon için, yeni amortisörler normalde seri üretim araçların geliştirilmesinde kullanılan Renault Sport Technologies’nin test olanakları değerlendirilerek geliştirildi.

Dacia Duster « Buz» yarış aracında zor şartlarda sürüş için gerekli sınırlı kaymalı diferansiyeller bulunuyor. Renault Sport Teknolojileri tarafından tasarlanan diğer yarış ve seri araçlar üzerinde de bulunan bu sistem, zemin tutunma koşulları, sürüş tarzı ve viraj tipi nasıl olursa olsun çekişi korumayı sağlıyor.

Dacia Duster « Buz» aynı zamanda tam bir yol hakimiyeti için 4 tekerlekten yönlendirme sistemine de sahip. Bu sistem ön direksiyondan gelen ve pistin yapısına göre hızla ayarlanabilen bir dişli grubunun oluşturduğu mekanik bir aksam. Bu yeni sezon için pilotun algısını iyileştirmek amacıyla, Renault Sport Teknolojileri ve Tork Engineering mühendisleri direksiyonun asistans sistemini de revize ettiler. Elektro-hidrolik sistemden hidrolik direksiyon sistemine geçildi ve direksiyon asistans kanunu değiştirildi. Direksiyon simidini çevirme fazları doğrultusunda arka tekerleklerin sürüş özelliklerini iyileştirmek için direksiyonun kinematiği de aynı şekilde yeniden gözden geçirildi.

ALAIN PROST’A ÜÇ SORU

Dacia Duster ile bu ikinci sezonun öncesinde beklentileriniz nedir?

« Bu sezona geçen sene başladığımız işi somutlaştırma niyetiyle başlıyoruz. Ancak bu ikinci yıl hedefimiz hem sportif, teknik ve de marka mantığından kaynaklanıyor. Geçen kış, yeni bir otomobille ve oldukça geç başlayan bir program ile şampiyonluğu kazanmanın zor olduğunu biliyorduk. En önemlisi orada bulunmak, yarışıyor olmak, yarışlar kazanmak ve halkın sempatisini kazanmaktı. Bu sezona şampiyonluk parolasıyla başladık. Geçtiğimiz hafta sonu, Val Thorens pistinde çok olumlu iki sürüş günü gerçekleştirdik. Duster üzerinde yapılan çalışmalar meyvelerini verdi ve sezona çok iyi hazırlanmış olarak başladığımıza inanıyoruz.»

Bu sezona nasıl hazırlandınız?

«Geçen Şubat ayında, 2009-2010 sezonundan hemen sonra ilk denemeleri gerçekleştirdik. Bu durum bizim Dacia Duster «Buz» üzerinde iyileştirilecek noktaları kesin olarak belirlememizi sağladı. Birçok şeyi anladık ve bu durum Renault Sport Teknolojileri ve Tork Engineering mühendislerinin bugün sahip olduğumuz teknolojik gelişmeleri tasarlamalarını sağladı. Bunlar her seviyede yer alıyor: Esnekliği ve doğrusal devirlenmesi önemli ölçüde arttırılan motor, süspansiyonlar, direksiyon, ağırlıkların dağılımı… Otomobilin görünüşü değişmemiş olsa da, değişiklikler çok fazla ve ortaya çıkan araç artık aynı Duster değil! Val Thorens denemeleri sırasında, pist koşulları tekerlek izlerinin oluşumu ile kötüleştiğinde net bir iyileşmeyi özellikle gözlemleyebildim. »

Öyleyse tek bir hedefiniz var : Şampiyonluk ?

« Dacia ile Trophée Andros kupasını kazanmak benim hedefim. Ama kazansam da kaybetsem de, bunun onurlu bir şekilde olmasını isterim. Sezonun son yarışında bir üçüncü şampiyonluk kazanmak ideal bir senaryo olur! Bu güzel, çok mücadeleci bir sezon yaşayacağımız ve tüm yarışçıların bu sportif mücadeleden alınlarının akıyla çıkacağı anlamına geliyor. Geçen sezonun sonucu ile ilgili hiçbir rövanş duygum yok, çünkü bu sonuç belli bir mantıktan kaynaklanıyordu. Şimdiden çok güçlü olmak gerektiğini bilerek ve hiçbir hususu yarı yolda bırakmadan şimdi sayacı sıfırlıyoruz.»

DACIA DUSTER « BUZ » VERSİYONUNUN TEKNİK ÖZELLİKLERİ

ŞASİ
Tipi : Çelik borulu
Süspansiyonlar : Üst üste çift üçgen salıncak, Öhlins ayarlanabilir yay-amortisör grubu

MOTOR
Tipi : Renault Nissan İttifakından gelen V6 24 supaplı VQ 30 motor
Yerleşimi: Arka orta
Silindir hacmi (cc) : 2 987
Çap x strok (mm) : 93 x 73.3
Maksimum güç kW CEE (hp) : 257 (350)
Maksimum güç devri (devir/dk) : 7 500
Maksimum tork Nm CEE : 360
Maksimum tork devri (devir/dk) : 5 500

AKTARMA
TİP : Dört tekerlekten çekişli
Vites kutusu : 6 ileri SADEV tiptronik
Diferansiyeller : Önde ve arkada sınırlı kaymalı

FREN SİSTEMİ
Ön : Hava kanalcıklı çelik diskler ø 260 mm
Arka : Çelik diskler ø 265 mm

TEKERLEKLER
Jantlar : 5.5’’ x 16’’ magnezyum
Lastikler : Continental Ice Racing Contact 3

BOYUTLAR / AĞIRLIKLAR
Uzunluk : 4 001 mm
Genişlik : 1 900 mm
Ön/Arka tekerlek izi genişliği : 1 690 mm
Dingil mesafesi : 2 500 mm
Ağırlık : 950 kg
Yakıt deposu : 25 litre

FRANSA’DA 2005 YILINDAN BU YANA 250 000’DEN FAZLA DACIA SATILDI

2005 yılında Fransa’da lansmanı yapılan Dacia markası sadece 5 yıllık bir süre de Fransız otomobil pazarının vazgeçilmez oyuncularından biri haline geldi. Efsanenin başlangıcından beri Fransa’da 250 000’den fazla Dacia satıldı.

Dacia 2010 yılında % 4.2 pazar payıyla (Ekim 2010 sonu itibariyle binek ve hafif ticari araç pazarı) Binek ve Hafif ticari araç pazarında en büyük altıncı marka oldu. Perakende satışlar pazarında ise Dacia dördüncü sıraya yerleşti.

Sağlam, geniş iç mekanlı ve erişilebilir modelleri sayesinde, otomobilde temel özellikleri en uygun fiyata sunan Dacia yeni bir otomobil sahipliği tarzı sunarak yerleşik kuralları altüst etti.

2010 ilkbaharında lansmanı yapılan 4x4 Duster ile, Dacia, halen Logan sedan, Sandero, Logan MCV, Logan van ve Logan pick-up’tan oluşan ürün gamını genişletti.

ALAIN PROST

24 Şubat 1955’te Lorette‘te (Loire) doğdu. 55 yaşında.
4 kez F1 Dünya şampiyonluğunu kazandı : 1985 (McLaren), 1986 (McLaren), 1989 (McLaren), 1993 (Williams Renault)
İlk birinciliğini 1981 yılında Dijon’da F1 Fransa Grand Prix’sinde F1 Renault’da (RE 30) ile kazandı.
199 Grand Prix yarışına katıldı.
51 birincilik, 41 tur rekoru, 33 pole position ile toplam 798,5 puan kazandı.
1997-2001 : F1 Prost Grand Prix Ekip Direktörlüğü yaptı

Trophée Andros buz pisti yarışlarındaki bazı veriler:
- İlk yarış : Lans-en-Vercors’da 17-18 Ocak 2003
- İlk birincilik : Alpe d’Huez’de13 Aralık 2003
- Birincilik sayısı : 15
- Şampiyonluk sayısı : 2 (2006-2007 ve 2007-2008)
- 2009-2010 sezonundaki genel klasman : 2.lik (Dacia Ekibi ile)

TROPHÉE ANDROS 2010-2011 Takvimi:
Val Thorens yarışı 04-05 Aralık
Andora yarışı 10-11 Aralık
Alpe d’Huez yarışı 17-18 Aralık
Isola yarışı 2000 07-08 Ocak
Lans en Vercors yarışı 14-15 Ocak
Saint Dié des Vosges yarışı 23 Ocak
Clermont/Superbesse final 29 Ocak
Stade de France super final 5 Mart
 
url


Çok güzel duruyo be...
 
Geri
Üst