COUPE için En iyi spor yay hangisi?

dostum eibach kullandım cıkardım 3 cm düşürüyoo 35 30 aynı ürün konfordan cok kayıp yok yay eıbach dır ama cıkarttım ole duruyoo istedıgım gıbı düşürmedigi ıcın orjınallerı kestim arkadasın biri yuksek hızlarda makasdan bahsetmıs bu olay sadece spor yayla olmas bu iş kombıne iş yay artı amortisor ile olur buda cok malıyetlı megane coupe icin cok secenek yok

Hocam ben dediğinden tam olarak bir şey anlayamadım. Hem diyorsun ki bu yol tutuş işi yay ve amörtisörle kombine olmalı. Diğer taraftan da orjinal yayları keserek aracı düşürme yoluna gidiyorsun. Şurda haklısın, yay modifikasyonuna gidilecekse, ya amortisörleri de değştireceksin yada hali hazırdaki amortisörlerde oynama yapıcaksın. Bu doğru! Fakat, biz 1990 larda yayları kesme yoluna giderdik. Çünkü piyasada ne eibach ne de başka yay doğru düzgün yoktu. Bir ara KONİ ler geldi, onlarda çok pahalıydı. Anlayacağın ister amaç aracı indirmek olsun isterse de yol tutuş olsun, orjinal yayları keserek çok verim alınamayacağı kesindir. Gene de yorumun için teşekkürler..
 
Son düzenleme:
bence sitedeki coupelere bak hangisi hoşuna gidiyorsa yaylarını sor ve öyle karar ver :eyv

Abi hakanbalkaya'yı tek geçerim. Benim aracın geleceği son nokta o dur.. Tabii telif hakkı istemezse :)))
 
hakan balkaya gibi yapmıyacağını düşündüğümden yaylı araçlara bak ,hakanda coilover var hakan son noktayı yapmayı sever :)
 
hakan balkaya gibi yapmıyacağını düşündüğümden yaylı araçlara bak ,hakanda coilover var hakan son noktayı yapmayı sever :)

Dedim ya yere indirme konusunda onun kadar iddialı değilim ama exterior setup'ı aynı düşünüyorum.
 
işte ozaman telif hakkımı isterim heh ehe :D
 
işte ozaman telif hakkımı isterim heh ehe :D
ön tampon uygulaması, ön-arka far takımı-jantlar ve egzoz için benden telif almazsın diye umuyorum :)
Bu arada onur abi'nin ve ayberk'in araçlarındaki yayda çok başarılı bence..
 
Ben sadece helezonu değiştirmek amörsitörün patlamasına yol açabileceğinden komple bir kit arıyordum çok pahalı olmayan. KONİ srt. süspansiyon sistemini aldım. 5cm araç indi yol tutuş direksiyon tepkileri belirgin derecede iyileşti ancak aldığım bu modelde sertlik ayarı yok ve gerçekten konforlu değil. Amörsitörü ile birlikte aldığımdan kesinlikle bir tıkırtı vb. ses yok, ayrıca amörsitörlerin patlama riski de olmadığından hiçbir garip sallantı da yok. Ancak ben yinede paraya kıyıp ayarlı koni amösitör ve eicbach helezon tavsiye ederim aksi takdirde bu işe hiç girmeyin. Kesinlikle orjinal helezonları da kestirerek bir çözüm aramayın.
 
Son düzenleme:
Ben sadece helezonu değiştirmek amörsitörün patlamasına yol açabileceğinden komple bir kit arıyordum çok pahalı olmayan. KONİ srt. süspansiyon sistemini aldım. 5cm araç indi yol tutuş direksiyon tepkileri belirgin derecede iyileşti ancak aldığım bu modelde sertlik ayarı yok ve gerçekten konforlu değil. Amörsitörü ile birlikte aldığımdan kesinlikle bir tıkırtı vb. ses yok, ayrıca amörsitörlerin patlama riski de olmadığından hiçbir garip sallantı da yok. Ancak ben yinede paraya kıyıp ayarlı koni amösitör ve eicbach helezon tavsiye ederim aksi takdirde bu işe hiç girmeyin. Kesinlikle orjinal helezonları da kestirerek bir çözüm aramayın.

Amortisorler kesİlemez mi? Anladığım kadarıyla sadece yay değişikliği yaparsak zıpalama yapacak araç bozuk satıhta..
 
Amortisorler kesİlemez mi? Anladığım kadarıyla sadece yay değişikliği yaparsak zıpalama yapacak araç bozuk satıhta..

Amörsitör ve torsiyon boyunu kısaltanlar var.Kim yapıyor bilmiyorum ama yine de çok sağlıklı olmadığı söyleniyor. Sadece görünüm için diyorsan 5cm.yi geçmemek şartıyla helezon işini görür. Ama bence yürüyen aksam ve yol tutuş otomobilde önemlidir ve ucuza kaçılmaması gerek.Para biriktirip bulabilirsen koni amörsitör(ayarlı) ve eicbach helezon vb. almalısın.
 
KONİ ayarlı amortisörlerim aracı aldıgımda hediye olarak aldılar oylece duruyo. yay bulamadığımdan dolayı garajda kutusunda. işine yarıyacak olan arkdaşıma ucuz fiyata verebilirim.
yay konusunda cok kararsızım cünkü coil işlerine atlamayı düşünüyorum.
 
Geri
Üst