- Katılım
- 17 Eki 2011
- Mesajlar
- 1,285
- Tepkime puanı
- 121
- Puanları
- 0
- Yaş
- 39
http://www.otohaber.com.tr/OkurMektuplari/Onno_Usta/2014/03/19/corolla-mi-focus-mu-jetta-mi
Corolla mı? Focus mu? Jetta mı?
Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.
Şuanda 2006 model 1.6 Corolla Sol sahibiyim. Kendim LPG taktırdım, otomobilimden çok memnunum. Şimdiye kadar, bana ilave hiçbir masraf sıkıntı çıkarmadı. Eğer dizel alacaksam, Toyota memnuniyetimden dolayı mantığım, "2010 Corolla 1.4 Elegant dizel" diyor. Bunun genel sorunu yağ eksiltmesiymiş. Forumlarda bununla ilgili çok şikâyet var. Tanıdığım bir ustada da aynısını söyledi. Bunun dışında arabasından çok memnun. Ben bu yağ eksiltme sorununu kafama takmıyorum ancak, bu kasaların dış görünümünü sevmiyorum. Bana göre çok hantal ve farlar çok pörtlek. Ayrıca kaporta sacı ve boyası ince diye biliyorum. Bir de kalkışlarda çok ağır kalıyor, hatta çok yüklüyse stop bile edebiliyormuş. 2010 Ford Focus 1.6 TDCI Titanium'un iç ve dış tasarımını beğeniyorum. Görüntüsü çok hoşuma gidiyor. Ancak bu araçla ilgili bazı tedirgin olduğum şeyler var. Araştırdığım kadarıyla; genel bir turbo sorunu varmış. Bu modellerde tam öğrenemedim ama varsa partikül filtresi sorun çıkartabiliyormuş. Süspansiyonu emsallerine göre daha sertmiş. Toyota'ya göre daha sık arıza çıkartıyormuş. Motor çok sesliymiş, sesi içeri çok geliyormuş ve insanı çok rahatsız ediyormuş. Hatta normalden fazla yaktığını duydum. Diğer bir modelim ise 2010 Jetta 1.6 TDI Comfortline. Bunun da her şeyini beğeniyorum ancak en pahalı modelde yine Jetta. Parçaları da pahalı diyorlar. Fazla borca girmek istemediğim için de Jetta seçeneği çok çekici gelmiyor. Ancak "düşük donanımlı olsun yeter ki Jetta al" derseniz alabilirim. Bu üç modelden hangisini tavsiye edersiniz?
Sayın Bayram Ali Danış
Araç marka bazında tavsiye reklam ve prensip anlayışımıza uygun olmadığından yapamıyorum.
Benzin ile dizel arasındaki farkları yılda 7000 km dolaylarında yol yapan biri olarak mukayese edersek, benzinli her zaman sizin şartlarınızda daha uygun olacaktır. 700 TL yıllık daha az masraflı, pahalı alır, pahalı satarsın. Sonuçları biraz şaibeli...
Dizel bir motorun sadece bir enjektörü 1000 TL ve üstüdür. Var olan Partikül filtresinin düşük motor devirlerinde ve kısa mesafe kullanımlarda tıkanması, regenerasyon ile sık sık kendini temizleme ihtiyacı oluştuğunda bunu yolda yapamadığınız hallerde hep servise gitmenize gerekecek. Belli bir regenerasyon adedinin dolması ile de yenilenmesinin binlerce Euro olduğu bu şartlarda, motorun da iç aksamlarının aşırı kurumlandığı ve sık sık karbon temizlenme gerektiği hakkında bir fikriniz olmaz. Pahalı alıp pahalı satmak ile ucuz alıp ucuz satma arasında yatırım hesabında ne fark var o da belli değil.
Toyota yağ eksiltme konusu bir sorun değil yaklaşık tüm turbo dizellerde var olan açıklanmış normal periyodik bir konudur. Birkaç kişinin yanlış yorumları genelleme olarak kabul edilemez. Kaldı ki Toyota'nın D4D motorlarında 2010 yılı üretim şartlarına hatalı üretim olan turbolar rastlamış konu tespit edilmiş ve turboların yenilenmesi ile konu çözümlenmiştir. Ford Focus 1.6 TDCI' lerde kronik turbo sorunu olmadığı gibi seslilik konusu da tartışılır. Partikül filtresi konuları ise yukarıda da bahsettiğim gibi tüm Euro V üretimlerinde aynı düzeydedir. Sonuca gelirsek, benzinli bir aracın size uygunluğu ve her ne pahasına olursa olsun sizin yıllık araç kullanım kilometrenize göre daha avantajlı olacağı düşüncesindeyim. Yakıt tüketim ekonomisi düşünürken günümüzde Downsizing özelliklerinde neredeyse dizelden bile az tüketen performanslı ve uzun ömürlü benzinli motorların özelliklerini de incelemenizde fayda var derim.
Corolla mı? Focus mu? Jetta mı?
Onno Usta sorularınızı yanıtlamaya devam ediyor.
Şuanda 2006 model 1.6 Corolla Sol sahibiyim. Kendim LPG taktırdım, otomobilimden çok memnunum. Şimdiye kadar, bana ilave hiçbir masraf sıkıntı çıkarmadı. Eğer dizel alacaksam, Toyota memnuniyetimden dolayı mantığım, "2010 Corolla 1.4 Elegant dizel" diyor. Bunun genel sorunu yağ eksiltmesiymiş. Forumlarda bununla ilgili çok şikâyet var. Tanıdığım bir ustada da aynısını söyledi. Bunun dışında arabasından çok memnun. Ben bu yağ eksiltme sorununu kafama takmıyorum ancak, bu kasaların dış görünümünü sevmiyorum. Bana göre çok hantal ve farlar çok pörtlek. Ayrıca kaporta sacı ve boyası ince diye biliyorum. Bir de kalkışlarda çok ağır kalıyor, hatta çok yüklüyse stop bile edebiliyormuş. 2010 Ford Focus 1.6 TDCI Titanium'un iç ve dış tasarımını beğeniyorum. Görüntüsü çok hoşuma gidiyor. Ancak bu araçla ilgili bazı tedirgin olduğum şeyler var. Araştırdığım kadarıyla; genel bir turbo sorunu varmış. Bu modellerde tam öğrenemedim ama varsa partikül filtresi sorun çıkartabiliyormuş. Süspansiyonu emsallerine göre daha sertmiş. Toyota'ya göre daha sık arıza çıkartıyormuş. Motor çok sesliymiş, sesi içeri çok geliyormuş ve insanı çok rahatsız ediyormuş. Hatta normalden fazla yaktığını duydum. Diğer bir modelim ise 2010 Jetta 1.6 TDI Comfortline. Bunun da her şeyini beğeniyorum ancak en pahalı modelde yine Jetta. Parçaları da pahalı diyorlar. Fazla borca girmek istemediğim için de Jetta seçeneği çok çekici gelmiyor. Ancak "düşük donanımlı olsun yeter ki Jetta al" derseniz alabilirim. Bu üç modelden hangisini tavsiye edersiniz?
Sayın Bayram Ali Danış
Araç marka bazında tavsiye reklam ve prensip anlayışımıza uygun olmadığından yapamıyorum.
Benzin ile dizel arasındaki farkları yılda 7000 km dolaylarında yol yapan biri olarak mukayese edersek, benzinli her zaman sizin şartlarınızda daha uygun olacaktır. 700 TL yıllık daha az masraflı, pahalı alır, pahalı satarsın. Sonuçları biraz şaibeli...
Dizel bir motorun sadece bir enjektörü 1000 TL ve üstüdür. Var olan Partikül filtresinin düşük motor devirlerinde ve kısa mesafe kullanımlarda tıkanması, regenerasyon ile sık sık kendini temizleme ihtiyacı oluştuğunda bunu yolda yapamadığınız hallerde hep servise gitmenize gerekecek. Belli bir regenerasyon adedinin dolması ile de yenilenmesinin binlerce Euro olduğu bu şartlarda, motorun da iç aksamlarının aşırı kurumlandığı ve sık sık karbon temizlenme gerektiği hakkında bir fikriniz olmaz. Pahalı alıp pahalı satmak ile ucuz alıp ucuz satma arasında yatırım hesabında ne fark var o da belli değil.
Toyota yağ eksiltme konusu bir sorun değil yaklaşık tüm turbo dizellerde var olan açıklanmış normal periyodik bir konudur. Birkaç kişinin yanlış yorumları genelleme olarak kabul edilemez. Kaldı ki Toyota'nın D4D motorlarında 2010 yılı üretim şartlarına hatalı üretim olan turbolar rastlamış konu tespit edilmiş ve turboların yenilenmesi ile konu çözümlenmiştir. Ford Focus 1.6 TDCI' lerde kronik turbo sorunu olmadığı gibi seslilik konusu da tartışılır. Partikül filtresi konuları ise yukarıda da bahsettiğim gibi tüm Euro V üretimlerinde aynı düzeydedir. Sonuca gelirsek, benzinli bir aracın size uygunluğu ve her ne pahasına olursa olsun sizin yıllık araç kullanım kilometrenize göre daha avantajlı olacağı düşüncesindeyim. Yakıt tüketim ekonomisi düşünürken günümüzde Downsizing özelliklerinde neredeyse dizelden bile az tüketen performanslı ve uzun ömürlü benzinli motorların özelliklerini de incelemenizde fayda var derim.