1.3 TCE motor alınır mı?

Megane 4 kullanicisiyim, aracim 2022 model edc 45.000km, cok memnunun, bence bu araci periyodik bakimlari 20bin degil de 10 bin de yapilirsa, 1 milyon km yide görür.
 
  • Beğen
Tepkiler: Coffee ve *USTA
Şu kulaktan kulağa fısıltılara inanmayın artık. Bende 1.2 Tce var iken aldığımda neden aldın yağ eksiltiyor şu bu çok duyum yaşadım, hatta aldığımdan 1 hafta sonra yağ uyarısı verdi. Lakin düzgün bir bakım ile katkısı şuyu buyu düzgün kullanım ile 6000 km ile halen ilk günkü gibi sıkıntısız, ve yağ uyarısı vermedi. Bakarsan bağ bakmazsan dağ olur, öyle senede bir yağ değiştirdim artık sorunsuz kullanırım diye aracın bakımsızlıktan pislikten geçilmezse yağ da yakar sanayiden de çıkmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: *USTA
1.3 tce piyasadaki en iyi küçük hacimli turbo benzinli motorlardan... Kendisini sorunsuzluğu ile kanıtlamış zaten...
 
  • Beğen
Tepkiler: *USTA
2023 model megane 4 icon paket sahibiyim.10 aydir kullaniyorum.Size gore uzun olmayabilir de gayet memnunum.Simdilik herhangi bir sikinti yasamadim ha araci sifir aldim ayri mesele..
Üstad yakıt durumu nasıl ? ddizel egeadan sonra 1.3 tce benzine geçtim şuan 700 km'de yakıt biraz daha düşer mi sizin şehir içi yakıt değeriniz nasıl ?
 
abimin çalıştığı şirket filo olarak 1.3 tce megane kullanıyorlar 2023 başından beri yaklaşık 100 küsür araç var ve hiç bir sıkıntı görmediler tek sıkıntısı 1.3 tce lere özel gaz tepkimesi çok aşağıda dci lerde öyle bir sıkıntı yok ama
 
Üstad yakıt durumu nasıl ? ddizel egeadan sonra 1.3 tce benzine geçtim şuan 700 km'de yakıt biraz daha düşer mi sizin şehir içi yakıt değeriniz nasıl ?
Valla arabam 4500 km de ortalama 7.4 gosteriyor suan..Arabayi 120 ve uzerine cikmazsan ben yeri geldi 3.5 litreyi de gordum ama araba 150 den sonra 8 in uzerine cikiyor o da ben dogudayim her yer dag tepe ornegin 2500 rakima tatile gidiyorum ama duz yolda surekli otoban da kullanan biri 6.5 u gormustur..Ben kendimin daha da dusecegini dusunuyorum..
 
Hocam selamlar yetkili servis çalışaniyim hiç bulaşmayın uzak durun sorunu sıkıntısı kurtarmazsiniz kendinizi zaten çok tercih edilmiyor kendileri sizde alıp sıkıntıya girmeyin zaten az yakacak diye alıyorsanız aracın kasa motora göre ağır kalıyor şehir içinde tüketim 1.5 motoru geçiyor tavsiye etmem
Lütfen gözleme dayalı olan hiç bir bilimsellik içermeyen bilgiler verip mide bulandırmayın.
2024 model sıfır touch paketini uzun araştırmalar sonucunda aldım. Uçak mühendisiyim ve alanım yanma. Şimdi size bu motordan bahsedeyim: Normal içten yanmalı motorlar gücün bir kısmını piston ile yanma odası arasında (silindir odası) ısı enerjisi olarak kaybeder (bknz. Otto Çevrimi). Bu durum içten yanmalılarda kaçınılmazdır ve bir aracın verimliliğini en çok etkileyen unsurdur. Hatta yüksek devirde aracın fazla yakıt tüketmesinin önemli sebeplerinden birisi bu sürtünmedir. Renault, Megane, Nissan tarafından geliştirilen bu motor, verimliliği bu sürtünmeyi minimize ederek artırmayı ana amacı haline getiriyor ve motor içerisinde sürtünmeyi azaltan yeni bir kaplama kullanılıyor (ne olduğu şirket sırrı açıklanmaması gayet doğal). Bu sayede kaybolan enerji ciddi oranda azalıyor ve aynı zamanda %8'e varan emisyon değerlerinde düşme gözleniyor. Dahası, 40,000 (kırkbin) saat ve 300,000 (üçyüzbin) km yüksek sıcaklık (+50, -50 derece) kuru veya yüksek nem oranı olan ortamlarda testleri ayrıca simülasyonları başarıyla tamamlayan bir motor. Bu motorun kullanıldığı araba modelleri: Mercedes-Benz GLA-Class serisi, A class serisi; Nissan Qashqai, Renault Megane, Captur, Kadjar. Japon, Alman ve Fransız mühendisliği ile geliştirilmiş. Renault ve Nissan orta segment araçlarına takmış olsa da Mercedes gibi premium bir marka güvenmediği motoru GLA serisinde 2018'den beri hala kullanmaz.
Hangi motor olursa olsun, bakımını düzenli, orijinal parçalarla ve yetkili kurum veya kişilere vaktinde yaptırdığınız sürece hangi aracı alırsanız alın (kullanım geçmişi temiz olmak şartıyla) kafanız rahat uzun yıllar binebilirsiniz. Bazı motorlar elbette kronik sorunla gelir fakat yeni nesiller, özellikle 2010 ve üzeri kolay kolay başınız ağrımaz. 1.3 tCe Megane için konuşacak olursak, alın ve sürüş konforu ile zevkinin tadına varın. Bizler ralli pilotu değiliz ki 100km/h+ hızlarla viraja girelim veya 150km/h+ hızlarla araç kullanalım. Kaldı ki bu araç fazlasıyla görevini yerine getiriyor. Ben öncelikle Euro NCAP test sonuçlarını incelerim almak istediğim aracın ve 4+ yıldızı varsa benim için tercih edilebilir olur (Megane 4 test sonucu 5 yıldızlı güvenlik sağlıyor). Daha sonra marka araştırması yaparım, kullanıcı deneyimleri elbette önemli fakat markanın vaadine ve yaptığı testleri incelerim (Alman [kendi savaş uçağını ve yolcu uçağını üretebilen ülke], Japon [kendi roketini, uçağını ve uydusunu üretebilen ülke, araçları dayanıklılığı ile ünlü] ve Fransız [kendi savaş uçağı ve F1 tecrübesi var] mühendisliği). Aracı geliştiren şirketlerin teknik altyapısı, mühendislik bilgisi ve motorun piyasada oluş süresi de ayrıca önemlidir. Çünkü markalar prestijini korumak istedikleri için kronik bir sorun varsa yeni modellerde bu sorunu giderilmiş şekilde sunarlar kaldı ki bir uçak motoru geliştirme ve test süresi (TS1400 için konuşacak olursam) 5~ yıldır (tedarik süreleri hariç, safi geliştirme ve testler için harcanan süre). 6 yıl bir motorun piyasada olması dahi güvenilirliğini kanıtlar nitelikte.
Umarım aydınlatıcı olmuştur. Bu tarz gözleme dayalı sallamakla olmaz. Varsa bilimsel veri getir koy görelim, bizde ikna olalım.
 
  • Beğen
Tepkiler: *USTA
Arkadaşlar merhaba aranıza yeni katıldım. Megane 4 alma arefesindeyim. 1.3 tce motorlar çok ilgimi çekiyor ama benim görüşüm dci gibi henüz kendini ispatlamış bir motor değil, 200 bine gelmiş çok az tce var. Bazı kronik sorunlar duydum , devirdaim kırma,termostat patlatma, yağ ve su eksiltme, enjektör arızaları gibi. Titizim bu konularda biraz o yüzden biraz temkinli yaklaşıyorum.
Siz ne düşünüyorsunuz alsam üzer mi? Uzun zamandır kullanıp memnun olan ya da sorun yaşayan var mı?

Teşekkürler.
2024 model sıfır touch paketini uzun araştırmalar sonucunda aldım. Uçak mühendisiyim ve alanım yanma. Şimdi size bu motordan bahsedeyim: Normal içten yanmalı motorlar gücün bir kısmını piston ile yanma odası arasında (silindir odası) ısı enerjisi olarak kaybeder (bknz. Otto Çevrimi). Bu durum içten yanmalılarda kaçınılmazdır ve bir aracın verimliliğini en çok etkileyen unsurdur. Hatta yüksek devirde aracın fazla yakıt tüketmesinin önemli sebeplerinden birisi bu sürtünmedir. Renault, Megane, Nissan tarafından geliştirilen bu motor, verimliliği bu sürtünmeyi minimize ederek artırmayı ana amacı haline getiriyor ve motor içerisinde sürtünmeyi azaltan yeni bir kaplama kullanılıyor (ne olduğu şirket sırrı açıklanmaması gayet doğal). Bu sayede kaybolan enerji ciddi oranda azalıyor ve aynı zamanda %8'e varan emisyon değerlerinde düşme gözleniyor. Dahası, 40,000 (kırkbin) saat ve 300,000 (üçyüzbin) km yüksek sıcaklık (+50, -50 derece) kuru veya yüksek nem oranı olan ortamlarda testleri ayrıca simülasyonları başarıyla tamamlayan bir motor. Bu motorun kullanıldığı araba modelleri: Mercedes-Benz GLA-Class serisi, A class serisi; Nissan Qashqai, Renault Megane Megane, Captur, Kadjar. Japon, Alman ve Fransız mühendisliği ile geliştirilmiş. Renault ve Nissan orta segment araçlarına takmış olsa da Mercedes gibi premium bir marka güvenmediği motoru GLA serisinde 2018'den beri hala kullanmaz.
Hangi motor olursa olsun, bakımını düzenli, orijinal parçalarla ve yetkili kurum veya kişilere vaktinde yaptırdığınız sürece hangi aracı alırsanız alın (kullanım geçmişi temiz olmak şartıyla) kafanız rahat uzun yıllar binebilirsiniz. Bazı motorlar elbette kronik sorunla gelir fakat yeni nesiller, özellikle 2010 ve üzeri kolay kolay başınız ağrımaz. 1.3 tCe Megane için konuşacak olursak, alın ve sürüş konforu ile zevkinin tadına varın. Bizler ralli pilotu değiliz ki 100km/h+ hızlarla viraja girelim veya 150km/h+ hızlarla araç kullanalım. Kaldı ki bu araç fazlasıyla görevini yerine getiriyor. Ben öncelikle Euro NCAP test sonuçlarını incelerim almak istediğim aracın ve 4+ yıldızı varsa benim için tercih edilebilir olur ( Megane 4 test sonucu 5 yıldızlı güvenlik sağlıyor). Daha sonra marka araştırması yaparım, kullanıcı deneyimleri elbette önemli fakat markanın vaadine ve yaptığı testleri incelerim (Alman [kendi savaş uçağını ve yolcu uçağını üretebilen ülke], Japon [kendi roketini, uçağını ve uydusunu üretebilen ülke, araçları dayanıklılığı ile ünlü] ve Fransız [kendi savaş uçağı ve F1 tecrübesi var] mühendisliği). Aracı geliştiren şirketlerin teknik altyapısı, mühendislik bilgisi ve motorun piyasada oluş süresi de ayrıca önemlidir. Çünkü markalar prestijini korumak istedikleri için kronik bir sorun varsa yeni modellerde bu sorunu giderilmiş şekilde sunarlar kaldı ki bir uçak motoru geliştirme ve test süresi (TS1400 için konuşacak olursam) 5~ yıldır (tedarik süreleri hariç, safi geliştirme ve testler için harcanan süre). 6 yıl bir motorun piyasada olması dahi güvenilirliğini kanıtlar nitelikte.
Umarım aydınlatıcı olmuştur.

Bu motorun kullanıldığı araçların tam listesi:
 
  • Beğen
Tepkiler: ErdlK ve *USTA
Geri
Üst