Contanın ve motorun son hali

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan recoba
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

recoba

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
15 Haz 2013
Mesajlar
46
Tepkime puanı
0
Puanları
0
arkadaşlar daha öncede konu açmıştım ama buna resim ekleyim dedim bugün tamirciye arabayı zarzor götürdüm tüple çalıştırmadım çünkü çalıştırdığımda tüpün beyni buzlanma yapıyor onun için benzinle devam ettim yola çıktım 1 km sonra hararet göstergesi son iki çubuğun ordaydı yani sona bir çubuk vardı ve oraya hiç çıkmadı hep aynı yerde kaldı sananiye mesafe 10 km di bende arada inip inip suya baktım kaynıyomu diye hiç kaynamadı ama motor çekişten düştü ve araç toplamda 7 sefer stop edip çalışdı yani çalışdı 2 metre gitti stop etti 4 sefer lambalar 3 sefer de sanayi içi araba gidemiyo birtürlü hemen stop ediyor neyse ustaya gittim birtanesi dediki abi benim gördüğüm şuan conta ama su motor gömleğine veya sekmanlara indiyse sıkıntı dedi ozaman ben yapamam çünkü ben tek çalışıyom beni aşar dedi başka yere götürdüm bu arada motor zarar gördüyse 2000 den aşağı fiyat çıkmaz dedi sonra hemen ilerde bir usta daha vardı ona tavsiye üzerine gittim oda şuan conta gözüküyor dedi kapağı sökmeden bişi diyemem dedi kapağı söktü baktı şuan conta yanık gözüküyo dedi bujileri söktü marşa bastırdı bujilerin ordan su fışkırdı sonra dediki eğer sekmanlara gömleğe su indiyse ozaman işin içine motor girer dedi şu şekilde yaparız dedi kapağı taşlatalım contayı takalım calıştıralım arabayı eğer alttan ses gelirse veya başka bir sıkıntı çıkarsa ozaman motor dedi birde benim bir hatam oldu arabanın 10 000 bakımınıı geciktirdim yağ katran gibi olmuş adam motoru çalıştırdı motor baya sarsıntılı çalışıyor birde hemen stop ediyo adam diyo ben pek sağlıklı görmedim motoru diyo ama inşallah sadece contayla kapakla yırtarız emin olun beni bu araç baya açtı şanzımandan al aks lar tüp yeni takdırdım devirdaim bir dünya masraf bir de motora gücüm yetmez sadece contaya 600 fiyat verdiler işçilik dahilinde işin garip tarafı devirdaım yeni olmasına rağmen araba sanki bana devirdaım yapmıyo gibi geliyor acaba yansanayi diye dandik mi çıktı ama sonrdan diyorum ki radyatör alttan kaçırıyor bu suyu nasıl kacırıcak bu arada radyatörde aldım bakalım hayırlısı resimleri yüklüyorum yorumlarınızı fikirlerinizi yazarsanız sevinirim hepinize teşekkürler
AJEBzr.jpg
[/URL][/IMG]
y4mb67.jpg
[/URL][/IMG]
VYA4QR.jpg
[/URL][/IMG]
AJEBXQ.jpg
[/URL][/IMG]
o72BNq.jpg
[/URL][/IMG]
 
Benimkinden kız saçı çıkmıştı :)
 
10.000 km de değil bunların yağı 5.000 km değişir. Birazda sizden kaynaklanmış inşallah contayla kurtulursunuz..
 
İnşallah öyledir valla tamirci biraz korkuttu dediğiniz gibi biraz da bizim ihmalimiz var arabayla fazla ilgilenemedik arabayı babaya emanet edersen böyle olur dedim kaç sefer şunun yağına suyuna baktır diye ama dinlemedi şimdi ne halde ama bana satan adi herif dahaönce conta yakmış bu yeni değilmiş yani bakalım hayırlısı
 
10.000 km de değil bunların yağı 5.000 km değişir. Birazda sizden kaynaklanmış inşallah contayla kurtulursunuz..

5 000 km yağ değişimi için erken bir sure değil mi ?
 
5 000 km yağ değişimi için erken bir sure değil mi ?
Eski araçlarda (toros,flash,europa broadway karburatörlü modelleri) genellikle 20*50 yağ kullanılır. Bu yağın değişme süresi maximum 7.000 km motorunu seviyorsan 5.000 km yi geçirmemeye özen göstermelisin 10.000 km de 1 de yağ filtresi değiştirilmelidir.

Yeni nesil basınçlı motorlarda daha ince sentetik yağ kullanılır 5,30 gibi bunların değişme süresi maximum 15.000 km dir
 
Geri
Üst