Clio4 Icon Kalorifer Sorunu

Servislerde parça değişimiyle çözüldüğü söylendi değiştiren arkadaşlar cevaplar.

Usta nın Kangoo da değişmişti sonra sorun tekrarladı mı bilmiyorum .

Kazanın orada sıcak su musluğunu açan parça hasar görüp tam açamadığından olduğu söyleniyordu motorlu olduğundan manueller telli , sizinkide benzerdir .Ancak bahsettiğiniz sıcaklık sensörünün ısı üreten bir yerde olmasıda sorun olabilir ?? Gerçi Bu araçların kış testleride yapılıyor ancak bilinmez işte
 
Bu araç bende de var ama ısıtma sorunu yok. Sensörün konum sorunu herkeste olur. Auto tuşu klimayi devreye alıyor ondan dolayi kışın manueldeyim.
 
Bu araç bende de var ama ısıtma sorunu yok. Sensörün konum sorunu herkeste olur. Auto tuşu klimayi devreye alıyor ondan dolayi kışın manueldeyim.
Peki manuelde kullanırken 26 24 derecelerde ısıtıyor mu arabayı, yoksa soğuk hava mı üflüyor?
 
Yok motor suyu mavi lambası sönene kadar dediğiniz gibi soğuk ancak motor ısındiktan sonra o derecelerde yani 26da yakıyor. Ve hatta buğu yapmasın diye iç sirkulasyon da kapalı. Ac off kırmızı yanarken yani klima kapalı manuel ayarda.
 
Bi de şunu farkettim klavuzda görmedim ön koltukların altında hava kanalı var o da arkaya ufluyor. Ayak modunda denedim.
 
benzinli araç sahipleri için bir şey diyemem ama dizel arabaların ateşlemesi yok ve çok uzun zaman sonra ısınır motor (neredeyse 10dk) bunun yanı sıra ışığında bile benzinli motor ateşleme odası,egsoz vs 800-900 dereceyken dizel 500-600 derece yani özetle çok fark var.

bu dizeller arasında diyebilirimki bildiğim tanıdığım en iyi ısıtmaya sahip araçlardan biri benim clio4 üm, bu konuda takdir edecek kadar memnun olduğum bu aracın ısıtmasında sorun var diyebiliyorsanız ya gerçekten aracınızda sorun var yada başka dizellerle çokta tecrübe sahibi olma şansınız olmamış derim
 
benzinli araç sahipleri için bir şey diyemem ama dizel arabaların ateşlemesi yok ve çok uzun zaman sonra ısınır motor (neredeyse 10dk) bunun yanı sıra ışığında bile benzinli motor ateşleme odası,egsoz vs 800-900 dereceyken dizel 500-600 derece yani özetle çok fark var.

bu dizeller arasında diyebilirimki bildiğim tanıdığım en iyi ısıtmaya sahip araçlardan biri benim clio4 üm, bu konuda takdir edecek kadar memnun olduğum bu aracın ısıtmasında sorun var diyebiliyorsanız ya gerçekten aracınızda sorun var yada başka dizellerle çokta tecrübe sahibi olma şansınız olmamış derim
Timur hocam sende bir kontrol etsene sende nasıl? Manuelde kırmızıya getirince çok güzel ısıtıyor onda bi sorun yok ancak 26 25 24 gibi derecelerde ılık vs üflemesi gerekirken serin üflüyor. Bir diğer soru; aynı anda cam ve ayaklara vermeyi denediğinde hava nereden geliyor :)? Diğer İcon kullananlarda denerse iyi olur tabi...
 
Timur hocam sende bir kontrol etsene sende nasıl? Manuelde kırmızıya getirince çok güzel ısıtıyor onda bi sorun yok ancak 26 25 24 gibi derecelerde ılık vs üflemesi gerekirken serin üflüyor. Bir diğer soru; aynı anda cam ve ayaklara vermeyi denediğinde hava nereden geliyor :)? Diğer İcon kullananlarda denerse iyi olur tabi...

sorun araçlarımızın pis olması olabilir, şöyle örnek vereyim aracım pisken ve silecekleri otomatiğe ayarladığımda muhtemelen sensörün kirli olmasından dolayı sensör adam gibi okuyamıyor ve silecekler saçma sapan cam artık pislik içinde kalınca devreye ya giriyor ya girmiyor özetle sistem adam gibi çalışmıyor.

ama aynı aracı yıkatığımda o otomatikde olan sistem bir güzel çalışıyor bir güzel çalışıyorki anlatamam tam istediğim ayarda.


yani araçlarımız elbetdeki kış aylarında pis kalıyor ve bir ihtimal araçlarımızın içinde termostat görevi gören sensör biraz olsun kirli ise sizin 24 ayarınızda araç doyma noktasına geldi sanıp (yani araç içi 16 iken aracının içini 24 sanıyor olabilir) bu durumda kaloriferi adam gibi çalıştırmıyor olabilir.


bu konuda çok tecrübe sahibi değilim ancak atıyorum tutuyorum denilebilir ama bu sadece bir fikirdi.

benim araçların ikisindede 23-24-25 normal ısıtıyordu, 26 yani sona getirdiğimde daha iyi ısıtıyordu aynı anlatığınız gibi ama sorun şuki ben burda sorun göremiyorum :) normal yani böyle olması bana göre ama şuda var ben Adanadayım, aracın 24de verdiği ısı burada yetiyor ama ankarada yetmiyor olabilir onu bilemiyorum :(

fan ayarındada hem ayak hem cama veriyorum bende tam anlatığın gibi , ben ayaklarım ısınsın birde cam buhu yapmasın isterim hep bu ayarda tutarım. bu durumda ısı bana neredeyse mükemmel şekilde araç içinde eşit dağılıyormuş gibi geliyor yani ne yüzüm yanıyor, ne ayaklarım nede eksik kalan soğuk bir bölge.
 
Bizim araçlarda(dizellerde kesin var da, benzinliler için emin değilim) kaloriferde elektrikle çalışan reziztans var. Dizel motorlar geç ısındığından sadece dizellerde kullanılmış olabilir. Yani motor soğuk olsa bile rezistans devreye girerek ortalama 5dk. içinde ısınarak sıcak olmasa da ılık bir hava üflemeyi sağlıyor. Zaten kışın motor soğukken kaloriferin derecesini arttırdığınızda çıt çıt diye rölenin sesini duyabilirsiniz. Kaloriferi kıstığınızda yani içerinin sıcaklığının da altında bir sıcaklığa aldığınızda tekrar çıt sesi gelip röle devreden çıkarak reziztansa elektrik göndermeyi kesiyor. Zaten reziztans devreye girdiğinde öyle bir elektrik çekiyorki motorun sesinden ve devrindeki değişimden hissediyorsunuz. 300-400watt'lık bir reziztans olsa yarım beygir güç demek. Alternatörün de %80verimle çalıştığını farzedersek yarım beygirden de fazla bir güç çekiyor motordan.

Bu arabalarda bu çok büyük bir avantaj. Birçok başka marka kullanıcısı arkadaş bizim araçlarda eksik arasa da üst sınıf da dahil birçok markada bu sistem yok. Adamlar Renault dememiş koymuş, bravo. Sanırım kaloriferinden memnun olan arkadaşlarda bunun katkısı da var. Ama gel gelelim şu olay canımı çok sıkıyor, yani dijital klimalı bir araç alıp da ikide bir bir üşüyüp bir terlemek zor geliyor. Anlaşılan bu sorun sırf bende yok ama herkesde de yok. Sanırsam bu da Clio4 deki kimimizde olup kimimizde olmayan kronik sorun (direksiyon kutusu sesi, rüzgar gürültüsü, alt takım sesi, v.s.) gibi bir sorun.

Bir arkadaşın dediği gibi belkide kalorifer musluğunu veya klapeleri açıp kapayan sistemde tasarımsal bir hata var ve arıza yapma potansiyeli yüksek, üretilen 10 araçtan 2sinde 3 ünde arıza veriyor ve gereği gibi işlem yapmıyor ve bu soruna neden oluyor. Ama bu kesinlikle olmaması gereken bir sorun ve aracımı en kısa zamanda servise götürüp garantiden iş emri açtırmayı düşünüyorum. Zaten şimdiden 5-6 şikayetim var, unutmayayım diye kağıda liste yaptım, araba bir girdimi servise 3-4 gün tutucaklar arabayı herhalde :)
 
Bu arada fikir olması ve sizlerde de varsa yanlız olmadığınızı bilin diye aracımdaki şikayetlerimi sıralayayım dedim;

1.Soğuk havalarda kasislerden geçerken gıcırtı sesi (ön viraj demir lastikleri değiştirilerek çözülebiliyormuş)

2.Bozuk yollarda direksiyon kutusunda ses (Bu ses çok nadir de olsa geliyor ama yine de direksiyon kutusunun değişimini talep edicem, zira 10kişiden 8'inde var bu)

3. Bozuk yollarda sağ ön havalandırma ızgarasından ses (Bunu kendimden başka kimsede duymadım)

4. Bozuk yolda arka taraftan ses (Sanırım arka spoiler veya camın ordaki plastikten geliyor, bagaj ayarından olan sesten farklı, o giderilimşti) Bu ses özellikle byoldaki beyaz çizgilerden geçerken geliyor.

5. Bozuk yollarda ön alt takımdan lakur lakur sanki alt takım dökülecek gibi ses gelmesi. Sanırım bu da birçok kişide var ama çözümü varmı bilmiyorum
 
Geri
Üst