- Katılım
- 29 Tem 2024
- Mesajlar
- 3
- Tepkime puanı
- 2
- Puanları
- 3
Merhaba arkadaşlar 1.5 yıl önce aldığım 2016 model 1.5 dci motora sahip clio4 aracımla yolculuk esnasında başıma talihsiz bir olay geldi. Seyir halinde iken bir anda kırmızı hararet ışığı yandı ve 2 saniye sonrasında da stop ışığı yandı. Hemen aracı sağ tarafa güvenli bir alana cektim ve kaputu açtığımda dumanlar çıkmaya başladığını gördüm araçta hiç su kalmamış hemen bagajda devamlı taşıdığım suyu yedek su deposundan doldurdum ama birde fark ettimki v kayışının oradan su geri boşalıyor. Çekici çağırıp aracı güvendiğim özel bir servise çektim. Ertesi gün usta ile görüşmeme göre conta yakmış ve yüksek hararetten motorun baya bir yeri zarar görmüş rektefiyeciye parça listesi hazırlattık ve yaklaşık 120bin gibi bir maliyet çıktı sonra enjektörleri komtrol ettirdiğimizde onlarında büyük zarar gördüğünü anladık ve daha önceden numaralandırılmış olduğunu işlem yapıldığını anladık sonra motoru dahada söktüğümüzde pistonlarında daha önceden rektefiye yapıldığını üst kapağın taşlandığını anlamış olduk. Turboyuda kontrol ettirdiğimizde onuda hasarlı olduğunu anladık masrafları topladıkça bizim maliyet 220bine kadar çıktı. Sonra daha öncedende vasat bir şekilde rektefiye yapıldığını fark edince sıfır sandık motor araştırmaya başladım (çıkma motor çok büyük risk hem vebale girmeyin satında hemde başınız ağrımasın tavsiye etmiyorum birde piyasa dolandırıcı dolu) bende 190bine sıfır motor buldum 17bine orjinal turbo buldum borularının tamamını yeniledik. Şusu busu çekicisi derken 255bine bitirdik şimdi hem garantili hem faturalı bir motora sahip olmuş oldum. Bu aşamada baya bir tecrübede kazandık tabi eğer başınıza allah göstermesin böyle bir olay meydana gelirse her zaman yardımcı olmaya çalışırım.
Saygılar.
Saygılar.