clio4 1,5 90 beygir performans sorunu

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan armin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Evet motorun bazen biraz daha sesli oldugunu farketmistim.boyle hirilti gibi o dizel sesinin daha vuruntulu olmasi gibi kedi mirmirinin aslan mirmirina donusmesi gibi.
 
Evet motorun bazen biraz daha sesli oldugunu farketmistim.boyle hirilti gibi o dizel sesinin daha vuruntulu olmasi gibi kedi mirmirinin aslan mirmirina donusmesi gibi.

Evet daha gürültülü oluyor bubu özellikle rölantide duymak daha kolay...
 
DPF temizliğinin birçok firmaca birçok yöntemi vardır ama el nihayetinde sebebi ve yapılma şekli aynıdır:


Sebeb: birikmiş duman/kurum

şekil: normalde dizel motorların ulaşamadığı vede kurumu eritmeye yarayacak derecelere egsoz gazını yükseltmek vede dpf'de birikmiş kurumu eritmek yada dahada doğrusu küle dönüştürmek.



eğer aracınızı 4üncü vitesde 3300-3500rpm aralığında tutarsanız hem hızınız 132km/h geçmez radara girmezsiniz hem motor aşırı olmayacak kendini idare edebilecek ama bir yandanda egsoz gaz derecesini dpf'de birikmiş kurumu yavaştan eritebilecek derecelere ulaştırır hatta birkaç sene öncesine kadar bir çok üreticinin teknisyeni ya bunu yapar çözerdi yada bunu çözüm olarak müşterisine önerirdi.


bu şekilde otobanda hiç yavaşlamayacak şekilde rahat ortamda (gece olabilir) 30-40dk sürebilir vede sonlara doğru 3-4 defa tam gaz vererek 4200rpmlere kadar tırmanırsanız hatta sırf motora yük olması adına klima'yıda açık tutarsanız dpf'nizi emin olun kendi sistemindeki (ejnektör vasıtasıyla yakıt püskürterek) olan sistemden dahil daha iyi temizlemiş olursunuz.


ben bunu ayda bir yapıyorum ve 3 adet 1.5dci 90lık clio4 üm oldu hepside ipek kadar pürüzsüzdü.
 
Baska birsey var aracta anlayamadim zaten bir cok kisi de binse bisey arac kopek gibi de der ama degil.enson yag ve fiktre degisiminden sonra araba olumlu yonde asiri degismisti.sadece yag ve yag filtresi degisti diger filtreler degismemisti .bir sure boyle guzel devam ettim 1 ay kadar sonra yine yavas yavas eskiye dondu.bu bakimda farkli olarak yag degisiminden once motor ic temizleyici kullanmistim.neden oldu anlayamadim.
 
Baska birsey var aracta anlayamadim zaten bir cok kisi de binse bisey arac kopek gibi de der ama degil.enson yag ve fiktre degisiminden sonra araba olumlu yonde asiri degismisti.sadece yag ve yag filtresi degisti diger filtreler degismemisti .bir sure boyle guzel devam ettim 1 ay kadar sonra yine yavas yavas eskiye dondu.bu bakimda farkli olarak yag degisiminden once motor ic temizleyici kullanmistim.neden oldu anlayamadim.


1) asla ama asla motor içi temizleyicisi yada enjektör temizleyicisi kullanmayınız!

bilindiğinin aksine yarardan çok zarardırlar motor içindeki kurumu kimyevi şekilde aşırı derecede aşındarark çözerler ve bu contalara ,valflere vs zarar olduğu yetmediği gibi eriyen kurumda henüz motoru tek eder etmez diğer elemanlara zift gibi yapışır (turbo kanatları,dpf, oksijen sensörü gibi)

2000li yılların ortasına doğru çok ünlü olan bu ürünler özelliklede bosch vs würth artık neredeyse hiçbir yetkili servisce kullanılmamakta ve bunun belirgin sebebi var.




2) aracınız dışarıda servis görmekte ise muhakak doğru yağı kullandığınıza emin olun sadece kalınlıkları numaraları tutuyor diye işiniz sağlam sanmayınız.


örnek vermek gerekirse tamda bizim araçlarımız çok güzel bir örnek, clio 2-3'de euro 3 ve 4 motorlarının servis aralığı çok daha kısayken clio 4 de hemen hemen tamamen aynı motor olmasına karşın bakım aralığı 20binde birdir bununda en büyük etkeni kullandığı kurum yapmayı ciddi anlamda engelleyen yağdır.



servisten kullanılması gerekli olan yağı öğrenin ve tam marka modeline kadar alıp onu kullanmaya gayret gösterin derim.


3) anladığım kadarıyla sizin araçta kurum gibi bir takım sorunların olduğu gitgide kafamda dahada belirginleşti gibi, yağınızın doğru yağ olduğuna emin olduktan sonra muhakak yukarıda önceden bahsettiğim manuel dpf temizliğini yapın derim hatta süreyi 40dk yerine 1 saat giibi tutabilirsiniz (30dk git,30dk gelde olur)
 
Motor ic temizleyici motor yagina katilan bir urun yanma odasi temizligi degil yani dediginiz gibi carbon clean tarzi seylere ben de sicak bakmiyorum.

Dogru yag konusunda cok haklisiniz.rn 720 standarti karsilayan yag alirim mutlaka bunu da su ana kadar sadece 2 marka da bulabildim piyasadaki yagcilar bile malesef zir cahil.her 5w30 olur senin araca koy diyorlar ama olmaz dpfli rn 720 standartinda 5w 30 olmali bu da elf evolotion 5w30 bir de shell helix ultra professional ar-l 5w30 modeli oluyor.
Yani dogru yag olmasina, filtrelerin orjinal olmasina cok dikkat ederim.Ayrica shell nitro yakitta cekis bariz olumlu fark ediyor ve sessiz oluyor.10 bin km olmadan yagini hatta 5000 de hava filtresini bile degistiririm.evet aracimin gidisinden memnunum sadece kafami kurcalayan vazi anlar cok daha iyi gitmesi.bu icime kurt dusurdu acikcasi.
 
Arkadaşlar ilginize teşekkür ederim yorumlar içinde evet bende ba yadır fark ettim o ilk çalışma esnasında yada dururken araç aralarda ses değişiyor motor farklı çalışıyor daha vurul tulu o ara aracın birşeler yaptıgını çözmüştüm zatetende temizlik yaptığını sizden öğrendim iyi oldu kulladığım yakıt shell nitro hiç değiştirmedim mr.clio üstadın dediği gibi bi ara gerçekten otobana çıkıp dorduncu vıteste biraz giderdim araç sanki rahatlıyordu yakıt tuketımıde dusuyordu bu ara yapamıyorum sehır ıcı sureklı dur kalk dur kalk ve ılgınc olan bu temızlık ısını yaparken motor yakıt fazla tuketıyor sesı değiştiğinde takip ediyorum o ara fazladan tuketıyor.Biraz otobanda tekrar denicem bakalım nasıl tepki vericek.
Ama eco tusunda evet gaz tepkısı dahada ıyı oluyor ama performans olarak cokta fark goremıyorum ama pedalda bişe yok baktırdım cunku.
 
Geri
Üst