- Katılım
- 30 Ağu 2024
- Mesajlar
- 3
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 1
Arkadaşlar merhaba.
Aracım Clio2 RTA 8v 2000 model. LPG sistemi var, 200.000km'de. Bir süredir sabah veya araç soğukken çalışmama sorunu yaşıyorum. Gaz vermeden ve 10-15 saniye marşa basmadan araç bir türlü çalışmıyor. Bir kere marş aldıktan sonra tekte marş alıp çalışıyor. Bir aydan fazladır bu problemle uğraşıyorum ve ustaların kafası karışık. Öncelikle benzin pompasından kaynaklı olabilir dedik, benzin pompasını değiştirdik. Sorun düzelmeyince benzin enjektörlerini orjinali ile değiştirdik ve sübap ayarı yaptık. Sorun yine çözülmedi. Bobin, buji ve kabloları orjinali ile değiştirdik sorun yine çözülmedi. En sonunda LPG regülatöründe sorun olabilir, gazı silindire sızdırıyorsa aracı boğuyordur dediler, regülatörü değiştirdik sorun yine çözülmedi. LPG enjektörlerini değiştirdik sorun yine çözülmedi. En sonunda LPG sistemini komple yeniledik, sorun yine çözülmedi. LPG'ye bu kadar eğilmemizin sebebi gaz vanasını tüpten kapatınca araç sabah marş alıp sorunsuz çalıştı. Araçta LPG yokken benzinde sorun yoktu çalışıyordu. Bir süre sonra sabah araç çalışsa bile gün içinde kullandıktan sonra benzinde bile gaz vermeden ilkte marş almakta zorlandı. Bir kere çalıştıktan sonra kullanırken herhangi bir problem yaşamıyorum. Sık sık uzun yol da yapıyorum. Performans kaybı gibi bir durum da hissetmedim. Daha önce krank sensörü de orjinali ile değişmişti o yüzden ondan şüphelenmiyorum. Araç 5 senedir bende. Her zaman bakımlı ve düzgün kullandım. Özetle benim problemim çalışana kadar, çalıştıktan sonra sorun yok. Ama bir türlü sorunu çözemiyoruz. Sizin düşünceleriniz nedir? Böyle bir deneyim yaşadınız mı?
Aracım Clio2 RTA 8v 2000 model. LPG sistemi var, 200.000km'de. Bir süredir sabah veya araç soğukken çalışmama sorunu yaşıyorum. Gaz vermeden ve 10-15 saniye marşa basmadan araç bir türlü çalışmıyor. Bir kere marş aldıktan sonra tekte marş alıp çalışıyor. Bir aydan fazladır bu problemle uğraşıyorum ve ustaların kafası karışık. Öncelikle benzin pompasından kaynaklı olabilir dedik, benzin pompasını değiştirdik. Sorun düzelmeyince benzin enjektörlerini orjinali ile değiştirdik ve sübap ayarı yaptık. Sorun yine çözülmedi. Bobin, buji ve kabloları orjinali ile değiştirdik sorun yine çözülmedi. En sonunda LPG regülatöründe sorun olabilir, gazı silindire sızdırıyorsa aracı boğuyordur dediler, regülatörü değiştirdik sorun yine çözülmedi. LPG enjektörlerini değiştirdik sorun yine çözülmedi. En sonunda LPG sistemini komple yeniledik, sorun yine çözülmedi. LPG'ye bu kadar eğilmemizin sebebi gaz vanasını tüpten kapatınca araç sabah marş alıp sorunsuz çalıştı. Araçta LPG yokken benzinde sorun yoktu çalışıyordu. Bir süre sonra sabah araç çalışsa bile gün içinde kullandıktan sonra benzinde bile gaz vermeden ilkte marş almakta zorlandı. Bir kere çalıştıktan sonra kullanırken herhangi bir problem yaşamıyorum. Sık sık uzun yol da yapıyorum. Performans kaybı gibi bir durum da hissetmedim. Daha önce krank sensörü de orjinali ile değişmişti o yüzden ondan şüphelenmiyorum. Araç 5 senedir bende. Her zaman bakımlı ve düzgün kullandım. Özetle benim problemim çalışana kadar, çalıştıktan sonra sorun yok. Ama bir türlü sorunu çözemiyoruz. Sizin düşünceleriniz nedir? Böyle bir deneyim yaşadınız mı?