peki kaptan, ama o zaman ışıklarda ve durduğumuzda devreye giren start&stop bu söylediklerinizle çelşmiyor mu? daha önce başka forumda da konuşulmuştu bu konu.
Burada
sorulması gereken şey şudur : ''Araç durduğu anda stop eden motor, turbonun
yağsız kalmasına neden olup, ömrünü azaltır mı?'
Normalde yukarıda
belirttiğim gibi çok yüksek devirlere kadar çıkabilen turbonun, milisaniye
mertebesinde bile yağsız kalması, iki pervaneyi birbirine bağlayan milin
sürtünmeye maruz kalmasına ve kesilmesine sebep olur. Fakat turbo, ifade ettiğim
gibi egzoz gazının basıncına bağlı olarak devirlendiği için her zaman yüksek
devirlerde çalışmaz. Rolanti hızıyla sıkışık trafikte ilerlerken turbo düşük
basınçta çalıştığı için ve yağ kendi özelliğini yitirmeden ve süzülmeden tekrar
çalıştığı için ömrü azalmaz.
Sonuç olarak S&S devrede iken, turbo
verimli bir şekilde çalışır, yüksek devire çıkılmadığı için zorlanmaz. Yağsız
kalması ise söz konusu değildir. Yağlama durur fakat yağsız kalmaz.
Turbo beslemeli araçların, motoru stop etmeden önce kısa süre rolanti
devrinde beklemeleri tavsiye edilir. (30 sn.) Bunun sebebi, yüksek basınç ile
çalışmış olan turbonun motorun rolanti hızına bağlı olarak, basıncının
düşmesinin beklenmesidir. Motor devri rolantiye düşer, egzoz gazı basıncı
olabilecek minimum miktara iner, turbo basıncı minimuma iner, turbo devri ise
düşer. Motoru stop ettiğiniz anda ise turbo çok kısa süre içerisinde durur.