Clio 4 / megane 4 sedan ?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
açıkcası ben şahsi bir araç alıyor olsaydım edc almazdım, sorunları bir yana eğer azda olsa performans düşkünüyseniz edc ciddi anlamda performansı törpülüyor, tek edc olupta seri olan gördüğüm kadarıyla fluence'ki onunda neden öyle olduğunu anlayamadım gitti :)


gerisi yani clio 4 olsun,captur olsun megane 4 olsun kağıt üzerinde bile manuel'e kıyasla 0-100de vs 1sn gibi çok ciddi bir süre daha yavaş buda yetmiyormuş gibi otobanda fark dahada açılıyor 160lara kadar o fark 6snlere kadar çıkabiliyor (youtube'da videoları inceleyin ivmelenme manuel le kıyasla edc görürsünüz)



şahsen eskiden ilk clio4üm manueldi 150-160a zıpkın gibi çıkıyordu 160dan sonra hatrı sayılır yavaşlayıp düzde 186-188 yokuş aşağı 194-196 diyordu şimdi edc daha henüz 140larda kesiyor, 160dan sonrası resmen yok 170 yapana kadar araç patlayacak resmen, yokuş aşağı 182, ancak up uzun yokuş olacakta 190lara çıkcakki oda sayılmaz be..



aynısı megane 4 içinde geçerli ve ben yeni doğana sahip olduğum,edc problemleri şirket aracı olduğu için umursamadığım halde, konfor düşkünü oldığum halde sonraki aracımı özellikle manual rica ettim (megane 4)

Buraya kadar okuduklarıma sadece gülüp geçiyordum, malum defalarca yazdık bunların yanlış olduğunu. Ancak, aşağıdaki kısmı okuyunca tepkisiz kalamadım kusura bakmayın. Gördüğün haksızlık karşısında susmak olmuyor malum.


bu arada alabiliyorsanız megane 4 hatchback alın, biri yerli üretim (sedan) diğeri fransız ve aralarında ciddi farklar var yada ikisinide test edip zorlayın direk gece ile gündüz gibi fark var otomotive biraz bile merakınız varsa farkı anlarsınız hissedilir derecede fark var trim sesi,konfor ve özellikle yol tutuşda.

Oyak-Renault Bursa fabrikası Renault'un dünyadaki fabrikalar içinde en kaliteli tesisi ünvanına sahiptir. HB araçlar İspanya fabrikasında üretiliyor, Sedan ise Bursa fabrikasında. Buradan HB daha kalitesizdir filan sonucu çıkmasın sakın. Her ikisini de kulanmış birisi olarak ikisi arasında bir kalite farkı vs. gözlemlemedim. Bu nedenle ülkemizin fabrikasına yapılan haksızlığa da tahammül edemem, kusura bakmayın. Aksine işçimizle, mühendisimizle vs. gurur duymamız gerekir diye düşünüyorum.

Forum yönetimine de naçizane bir tavsiyem var. Burada yorum yazanların birkısmı ne niyetle yorum yazıyor, ne amaçlıyor cidden merak ediyorum. Bu forumun ana amacı gerçek kullanıcıların bir araya gelip sorunlarını tartışmak, bilgi almak, sohbet etmek, kullanıcı olmayanların ise araçlar hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak vb. olduğudur yanılmıyorsam. Ancak izlenimlerim bu serbestliğin bazı kimselerce istismara açık olması. Bunun neticesinde forum gerçek amacından uzaklaşıyor ve ciddiyeti zedeleniyor diye düşünüyorum. Araçlar hakkında bilgi almaya gelenler ve hatta gerçek araç sahipleri bile boş yere şüphe ve endişe duyuyorlar burada yazılan bazı yalan yanlış yorumlardan. Naçizane olarak tavsiyem, burada üye olanların içinden gerçekten marka kullanıcısı olanları bir şekilde teyit ederek avatar kısmına vs. bir işaret vs. konularak belli edilmesi. Böylece kimin gerçekten tecrübeli kullanıcı olduğu anlaşılacak, yaptığı yorumlar daha ciddiye alınacak ve forumun içindeki bilgilerin ciddiyeti ve güvenilirliği daha da artacaktır kanısındayım. Benden naçizane bir öneri sadece.
 
hem hatchback hem sedanı aynı bünyede ikisini birden değerlendiren yayınevinin yorumları (sedan= önden kayma/ hb = 17 janta rağmen RS hatırlatan araç) :

sedanlar:

https://www.arabam.com/otomobil-testleri/renault-megane-sedan-yorumlari/301698

https://www.arabam.com/otomobil-testleri/renault-megane-sedan-1-5-dci-edc-yorumlari/301224



hatchbackler:

https://www.arabam.com/otomobil-testleri/renault-megane-hb-gt-line-yorumlari/301575

https://www.arabam.com/otomobil-tes...akt-sinifin-yeni-yakisiklisi-yorumlari/300906



hadi ben bir yana renault ivmelenme,ağırlık konusunda , bu adamlarda yol tutuşunda atıyor herhalde?
 
üstüne yorum yazmaya çizmeye gerek varmı bilmiyorum (41 sayfalar, megane hb ve sedanlar, 0-100ler) not paylaşılanlar direk renault tr sayfasından alınma:

https://www.cdn.renault.com/content/dam/Renault/TR/global-brochures/Megane-HB-201702.pdf

https://www.cdn.renault.com/content/dam/Renault/TR/global-brochures/Megane-Sedan-102017.pdf



ağırklıklarada dikkatinizi çekerim bu arada

Ciddi performans farkı nerededir değerli kardeşim? 0.9sn mi, 1sn mi? Canı sağolsun, zaten kalkış yarışı yapmıyoruz kimseyle. Varsın manuel veya HB 1 sn önce varsın, madalyası da benden olsun o arkadaşın.

Bu arada seyretmemiş olanlar için geçen sene Oyak Bursa fabrikasında çekilmiş bildiğim son fabrika çekimini aşağıda veriyorum. İzlemenizi tavsiye ederim.

 
arkadaşım beğenmediğin 1.2sn neredeyse %18.5 yani 20hp gerektiren bir fark, yazılımlı clio4 lerdede bu 1sn farkı absorbe etmek için insanlar 25hp/50tq artıyor.


buyrun clio 4 edc yazılımlı, isterseniz kıyaslayın bir manuel 90lıklarla (özetle 25hp-50tq artış ve anca kafa kafaya)



yerel bir firma hakkında görüşlerinize saygı duyarım ama benim gözümde renault mais böyle değil, sizde kabul edin yada etmeyin bu insanlar henüz ürettikleri arabanın speklerini bile doğru yazamayan adamlar (90hp ile 110hp aynı ağırlık, yetmedi 90hp ile 110hp edcde aynı ağırlık gibi gibi)


bu insanlar bize fluence bir renaultdur diyerek yıllarca samsung sm3ü satan adamlar, fiyatları uçurtup filo satıştda indirim sunup normal bantlara denk gelir hesabı yapan arkadaşlar, icon sedan dci olmuş passat benzinli fiyatı :)




neyse hocam uzun lafın kısası aklı olan,mantıklı alış veriş yapacak olan kalkıp sazan gibi atlamaz ikisinide test eder, edeninde açıkcası farkını rahatça göreceğini düşünüyorum
 
arkadaşım beğenmediğin 1.2sn neredeyse %18.5 yani 20hp gerektiren bir fark, yazılımlı clio4 lerdede bu 1sn farkı absorbe etmek için insanlar 25hp/50tq artıyor.


buyrun clio 4 edc yazılımlı, isterseniz kıyaslayın bir manuel 90lıklarla (özetle 25hp-50tq artış ve anca kafa kafaya)



yerel bir firma hakkında görüşlerinize saygı duyarım ama benim gözümde renault mais böyle değil, sizde kabul edin yada etmeyin bu insanlar henüz ürettikleri arabanın speklerini bile doğru yazamayan adamlar (90hp ile 110hp aynı ağırlık, yetmedi 90hp ile 110hp edcde aynı ağırlık gibi gibi)


bu insanlar bize fluence bir renaultdur diyerek yıllarca samsung sm3ü satan adamlar, fiyatları uçurtup filo satıştda indirim sunup normal bantlara denk gelir hesabı yapan arkadaşlar, icon sedan dci olmuş passat benzinli fiyatı :)




neyse hocam uzun lafın kısası aklı olan,mantıklı alış veriş yapacak olan kalkıp sazan gibi atlamaz ikisinide test eder, edeninde açıkcası farkını rahatça göreceğini düşünüyorum

Bakın değerli kardeşim, benim de anlatmak istediğim tam da bu. Bu araçlar yarış arabası değil. Bunlar günlük iş, aile kullanımı için üretilen otomobiller. Eğer aracınızı bu kardeşimiz gibi yarış arabası niyetine kullanırsanız sadece şanzıman değil motor dahil her aksamı kısa zamanda başınıza masraflar açacaktır. İster otomatik ister manuel, ister benzinli ister dizel, ister Renault ister BMW farketmez. Bu nedenle 2. el araç alırken önceki sahibini iyi araştırmakta fayda var diyorum her zaman. Hor kullanılan bir araçla normal kullanılan bir araç arasında masrafa binme ömrü arasında abartısız 2 veya 3 kat süre vardır. En basitinden örnekteki arkadaş baskı balata setini tahminim 60-70 bin km sonra yenilemek zorunda kalacak. Ama normal kullanımda 150-160 bin km ömrü var. Hor kullanılan arabalardan uzak dururum 2.el araç alırken. Önceki sahibini mutlaka sorgulamak gerek hangi araç olursa olsun.

Performans konusuna gelince. Ben aracımı genelde ekonomi modunda kullanıyorum. Performans sıkıntısı filan çekmiyorum. Uzun yolda hız sabitleme ile mesela 120km/h ayarlıyorum, düzde beni sollayanlar rampada dikiz aynamda kalıyorlar. Hele sport moda aldığımda araç yerinde durmayacak gibi bir performansa geçiyor. Şehir içinde kesinlikle sporta almıyorum mesela, ışıkta kalkışta zıpkın gibi oluyor örneğin. Gereksiz ve ekonomik değil. Genelde ekonomi modu bazen keyif için confort veya naturel tercih ediyorum ek performans istediğimde. Daha ne olsun? Bir ara memlekete geldiğimde beraber dolaşır görürüz performansı nasılmış bu arabaların. 0/100 denemesi filan yapmadım aracıma, asla yapmam da. Ne gereği var? Ha 1 saniye hızlı olmuş ha 1 saniye yavaş ne değişir? Kaldı ki bu 1 saniye şoförün tecrübesinden tutun arabanın lastiklerine, yolun hafif bir eğiminden rüzgarın şiddetine çok fark eder. 0/100 Fabrika verileri tıpkı yakıt ortalaması verileri gibi yanıltıcı olabilir. Kişiye ve şartlara göre çok değişkenlik gösterebilir. Bu arada konu Megane idi ben de Megane için konuşuyorum. Clio fazla kullanmadım. Clio2 manuel dci aracım oldu geçmişte ve ondan da çok memnundum o da hiç başımı ağrıtmadı. Periyodik bakımı dışında servis yüzü görmedi.

Yol tutuşa gelince. Gerek viraj gerek ivmelenmesinde gayet tatminkar. Özellikle virajlara hiç endişe etmeden girebiliyorum. Tabi bunda da bir çok etken var. Lastiklerden tutun arabanın esp gibi donanımları, şoförlük tecrübesi, zemin durumu vb. Fazla süratte önden kayacak hissi veriyor bazen ancak burada da esp devreye girip bunu önlüyor. Zaten o kadar süratte viraja girmek de sürüş güvenliği açısından kesinlikle doğru değil. Test amaçlı denedim sadece. Virajda aniden kaygan bir zemine veya karşınıza çıkan bir engele denk gelirseniz hiçbirşey hiçbir arabayla kaza yapmanızı önleyemez. Normal sürüşte ise zaten hiç sıkıntı çekmedim yol tutuşunda.

Passat'a gelince. Malum D sınıfı bir araçtır, Talisman'ın rakibidir. Ancak ben yine de boş benzinli manuel bir Passat alacağıma, dolu dizel otomatik Megane'ı tercih ederim ve ettim de. Aynı özelliklerde Passat 200bin TL zaten. Tercih meselesi, bu benim tercihim.

Ve evet uzun lafın kısası, yaklaşık 40 yıllık bir şoför olarak elimden çok araba geçti. Çok yollar yaptım. Ve son tercih ettiğim 5 araç da 2004 yılından beri Megane oldu ve inşallah olmaya da devam edecek. Mevcut bütçemle başka araba arama ihtiyacım inanın hiç yok, çünkü memnunum. Ha maddi gücüm daha fazla olsaydı daha lüks bir marka model tercih ederdim tabi. Mesela BMW X5 hayallerimi süsleyen bir araçtır öteden beri. Ama benim imkanımın sınırı da bu kadar. Hamdolsun.

Sağlıcakla.
 
kardeşim sana yalan söylemiycem yazını okumadım bile çünkü yanlış anlamazsan yazın okunabilir değil ve aşırı derecede uzun /gereksiz/ konudan uzak/anlamsız..



eğer dönüp yazıma bakarsan ben apaçık bir dil ile aracı alacak arkadaşa biraz performans merakınız var ise demişim. siz performansı 1 birim önemsersiniz, konforu 10, yol tutuşu 5 önemsersiniz ama X bir insan için bu birimler çok farklı olabilir bu sebeble gayet açık bir dille performans yazdım anladınızmı şimdi farkı?




clio 4 1.5dci 90 5 vites 0-100 11.8sn
clio 4 1.5dci 110 6 vites 0-100 11.3sn (yurtdışında var değerlerine bakabilirsiniz)


adam %22 güç artışıyla 0.5sn kazanıyor, siz 1.2sn neki diyorsunuz :)


neyse polemiği devam ettirmek istemiyorum çünkü imzanızdanda anlaşıldığı gibi aracınız Megane, üstelik sedan yetmedi edc yani kimse yoğurdum ekşi demez,
renaultun verileri, yayın evlerinin yorumları ortada kusura bakmayın ama sizin kişisel yorumunuz bu değerli belgeler yanında değersiz..
 
kardeşim sana yalan söylemiycem yazını okumadım bile çünkü yanlış anlamazsan yazın okunabilir değil ve aşırı derecede uzun /gereksiz/ konudan uzak/anlamsız..



eğer dönüp yazıma bakarsan ben apaçık bir dil ile aracı alacak arkadaşa biraz performans merakınız var ise demişim. siz performansı 1 birim önemsersiniz, konforu 10, yol tutuşu 5 önemsersiniz ama X bir insan için bu birimler çok farklı olabilir bu sebeble gayet açık bir dille performans yazdım anladınızmı şimdi farkı?




clio 4 1.5dci 90 5 vites 0-100 11.8sn
clio 4 1.5dci 110 6 vites 0-100 11.3sn (yurtdışında var değerlerine bakabilirsiniz)


adam %22 güç artışıyla 0.5sn kazanıyor, siz 1.2sn neki diyorsunuz :)


neyse polemiği devam ettirmek istemiyorum çünkü imzanızdanda anlaşıldığı gibi aracınız Megane, üstelik sedan yetmedi edc yani kimse yoğurdum ekşi demez,
renaultun verileri, yayın evlerinin yorumları ortada kusura bakmayın ama sizin kişisel yorumunuz bu değerli belgeler yanında değersiz..

Bak evlat haklısın kimse yoğurdum ekşi demez. Zaten uzun diye okumadığın araştırmadığın bilmediğin için boş yorumlar yazıyorsun. İzlediğin videolardan, önüne gelenin uzman kesildiği sanal ortamlardan filan duyduklarını gördüklerini yazıyorsun. Ben ise 5. kere aynı yoğurdu kullanıyorum diyorum, sen ve senin gibiler daha o yoğurttan 1 kaşık bile yemeden burada ahkam kesiyorsunuz. Öncelikle burada yazdıklarım sana değil bu araç hakkında bilgi, fikir sahibi olmak isteyenlere. Senin gibi yeterli bilgi ve tecrübesi olmayanlar yüzünden yalan yanlış bilgi sahibi olunmasına gönlüm razı gelmiyor. Farkındaysan artık forumda pek faal değilim eskisi gibi sırf senin gibiler yüzünden. Sadece çok yanlış bulduğum durumlarda dayanamayıp yazıyorum ve ara sıra mecburen senin gibi kimselerle de muhattap olmak zorunda kalıyorum. Eminim ki sen ahkam kestiğin arabaların daha direksiyonuna bile geçmedin. Belki yaşın tutuyorsa (40 yazmışsın!) test sürüşü filan yapmışsındır. Çünkü yazdıklarından ne yaşının 40 olduğu ne de bu arabaları yeteri kadar kullandığın anlaşılıyor. Neyse burada yazmamın sebebini söyledim, muhattabım sen değilsin gerçek bilgi almak isteyenler. Şimdi daha fazla uzatma canımı da sıkma.
 
tamamdır abicim,


dediğin gibi insanlar beyin sahibi ortada kimseyi kandırmak gibi bir niyetimiz yok ne senin nede benim , herkes okur,dener,test eder kendi kararını verir bu kadar basit konuyu büyütmeye yada uzatmaya gerek yok.
 
Buraya yazılan tüm yorumlardan araçların performansı ve yol tutuşu hakkında üst seviyede bilgi alınacak seviyeyi gördüm. Son yorumlarda da konunun tatlıya bağlandığını düşünerek ve daha uzamamasını isteyerek konuyu kilitliyorum. Bilgilendirmeler için teşekkürler.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst