- Katılım
- 3 Tem 2015
- Mesajlar
- 4,375
- Tepkime puanı
- 6
- Puanları
- 0
- Yaş
- 42
Sevgili kardeşim,
Öncelikle yazdığın cevap için teşekkür ederim.
O kadar emin yazmışsın ki bilgimden tereddüt edip emin olmak için birkaç kişiye ustaya daha sordum.
Şanzımanın akslara direk bağlı olmadığını difransiyel dediğimiz parçanın bu iki eleman arasında olduğunu ve boşa attığımda difransiyelin ayırma işlemi neticesinde şanzımanın dönmediğini düşünüyorum.
Aracı servise götürdüm. Serviste bu sesin şanzımandan geldiğini fakat normal bir ses olduğunu teknisyenler ve servis müdürü iddia ediyor. Bunu kanıtlamak için 1000 km de sıfır sayılabilecek bir araca binip test ettirdiler . Aynı ses o araçta da vardı ancak benimki kadar yüksek uğultu sesi gelmiyordu . Rahatsızlık verecek seviyede değildi.
Bu sesin şanzımandan geldiğini de servis açıkça kabul ediyor . Ancak garanti bitmeden bu ses için işlem yaptırmak istediğimi bildiklerinden normal diyorlar. ( ben konya servisine gittim, aynı sesten denizli servisinde komple şanzıman değiştiğini de duydum)
Ben yıllarca wolkvagen marka dsg otomatik araç kullandım . Bu iki şanzımanın çalışma şekli neredeyse aynı . Bir kere bile böyle uğultu sesi duymadım.
Bu sesi hala araştırıyorum ve servisi bunun bir arıza olduğuna ikna edecek delil arıyorum. Youtube da edc uğultu sesi diye ararsanız bir fluence için çekilmiş bir video var. Videoda şanzımanı söktüklerinde şanzıman içerisindeki difransiyel rulmanının dağıldığı ve bu sese neden olduğu açıkça görülüyor .
Araç içinde bir video çekip buradan linkini paylaşacağım. Tecrübelerinizden faydalanmak isterim .
Selamlar
Tabi ki servisin bunu belli verilere göre size soylemesi normal. Yani olaya her iki tataftan bkacak olursak onvelikle servis her ses sorunu ile gelen sanzimani acmak istemez haliyle hem iş yuku hem zaman kaybi. Kullanivi tarafindan sesin kaynagi ne olursa olsun haklı olarak cozumunu ister. Seevisin size bunu bu şekilde izah etmesinin ilk sebebi daha önce tecrübe edilmis olaylar ile benzerlikler. Bir diğer sebep ise öyle olmadığını dusunmek istiyorum elbette fakat servislerin durumu da ortada baslarindan savmak ugrasmamak. Elbette ki her sesi de normal diyerek geçiştirmezsiniz. Eğer elimizde etkin ve işin ehli ustalar olsaydi kimse servislere kusmez aksine oahali olmasina karsin yine servise giderdi. Ama ısı bilmeyen tamamen ezber üzerine hareket eden tabiri caiz ise sok tak iş yapan kisiye yetkili servia catisi altinda olması sebebi ile usta deniyor. Halbuki usta aeizayi tamir eden kisidir aeizali parcayi degistiren değil.
Sizin dueumunuz tam bir ikilem malesef. Sunun için ikilem; diyelim ki aracinizda gerçekten arıza var, servisten normal cevabini aldınız ama sorun var bu sebeple fatbeika veya müşteri hizm. İletisime gecip durumu izah ettiniz ve size %150 aracı serviae goturun ( aynı servia veya başka servis gatketmez ama bulundugunuz bolgede tek servis varsa işler onun uzerinden yuruyecek ) diyecek ve servisten aldığımız geri donuse göre hareket edecegiz diyecekler. Bu durumda ne olacak? Aynı servise gittiyseniz durum belli zaten eminim aracın kontagi dahi cebrilmeden sorun yok raporu iletilecek merkeze ve sizi de istenmeyen müşteri olarak gorecekler. Merkzden burdan aldigi bilgiden yola cikarak ( burada merkez servisin sozune guvenip dönüş yapar size aorun var yok kendisi net olark bilemez malesef ) size dönüş yapar ve araçta soeun gorulenedi der.
Bu senarya size garanti kapsaminda değişim veya tamirin yolunu da acabilir ama malesef ve malesef kibirasi Türkiye ve adim gibi eminim ki ilk senaryo ile bas basa kalacaksiniz. Ben sanzimandaki kararsizlik sebebi ile hatta servisle can ciger oldugum halde işlem yaptiramadim benim için defalarca fabrika ile gorustuler araya gordiler ama sonuç sıfır. Hala aynı sanzimani kullanıyorum hala 1-2 karasiz. He su avr sanzimanda en ugak bir hata kisir da olmadı hunun dışında. Ama küçük sinek mide bulandirir hesabı.
Ben size kolay geclain ve geçmiş olsun dyorum umarım kısa zamanda zahmetsizce cozebilirsiniz sorununuzu.
Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi