- Katılım
- 29 May 2019
- Mesajlar
- 5
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 37
Merhaba arkadaşlar. Foruma yeni üye oldum ilk konuyu biraz sorunla açıyormuşum gibi oldu kusura bakmayın gerçekten çok yoruldum bu konuda fikirlerinizi almak istiyorum. Konuya gelince...
Aracımın kilometresi 94 bin de . Modeli Clio 4 Icon 2013 S&S . 80 bin de ağır bakımları yapıldı. 94 bin de yıl dolduğu için ara bakıma geldim.
Ara bakımda değişen klasik olanlar...
Motor Yağı, Yağ filtresi, Hava ve Polen fitlresi .. Bunlara ek olarak ; Ön fren diski ve balatalar değişti. Balata ve fren diskleri 450 tl ... Ara bakım 350 tl tuttu.
Gelelim sorunumuza....
Aracımı bakıma götürmeden önce genellikle özellikle sabah ilk çalıştırdığımda Start stop kontrol ettirin hız regülatörünü kontrol ettirin uyarıları alıyorum ve yaklaşık 1 dk içinde ilk hareketinden sonra sönüyordu. Bunu her zaman yapmıyor ara ara yapıyordu. Neyse aracı bakıma götürdüm yukarıda bahsettiklerim değişti. Arac bakımdan çıktıktan sonra S&S hiç çalışmamaya başladı. 2 hafta içinde gözlemledim hava şartları (S&S çalışması için tüm şartlar yerine getirilmesine rağmen ... bu arada bakımdan önce gayet sağlıklı çalışıyordu) normal olmasına rağmen sürekli otomatik stop mümkün değil uyarısı alıyordum.
Tekrar aynı servise gittim ve ustaya bakımdan sonra S&S hiç devreye girmediğinden bahsettim. Clip (bilgisayara) bağladı. Masterwark basıncı diye bir parçanın yanlış sonuç ürettiğini söyledi ve değişmesi gerektiğinden bahsetti. Sanırım fren basıncını beyne iletiyormuş bu parça. Daha sonra yaklaşık 1 saat araçla uğraştıktan sonra sorunun tam olarak orada olduğundan emin değilmiş gibi birkaç şeylere daha baktı. Ama tam olarak kesin bu da diyemedi. bu arada parçanın çıkma veya yan sanayisinin 350 tl orjinalinin 1000 tl olduğunu söyledi.
Şimdi bakımdan sonra böyle bir durumun oluşmasıyla bakımda değişenler arasında bir ilişki kuramadım. Ustaya söylediğimde tesadüf olmuştur yanıtını aldım. Aklımı şu soruda kurcalamaya başladı madem bu fren basıncını ileten bir parça ise benim fren disk ve balataları değiştiği için böyle birşey olabilir mi. Bunu da tabi kendisine sordum orası aracın mekanik kısmı onunla ilgili olmadığını söyledi. Tam da bugün araçta yine çalıştırmadan önce akşam saatlerinde - aracı kontrol ettirin- Start stop devre dışı- Hız regülatörünü kontrol ettirin- uyarıları aldım yine bir dakika içinde söndü.
Kısacası arkadaşlar nerede yanlış olabilir gerçekten çok yoruldum start stop bakımdan sonra hiç devreye girmiyor sürekli her koşulda otomatik stop mümkün değil diyor. Aracı ilk çalıştırdığımd aldığım uyarılar ara ara çıkıyor. Bu arada genelde aracın aküsünden kaynaklı olduğu söylenir S&S olayının lakin bilgisayarda akü %90 şarj olarak görünüyordu. Bilgili ve tecrübeli arkadaşların desteğine ihtiyacım var. Biraz uzun oldu kusura bakmayın. Yöneticiler moderatörler bir hatam olduysa düzeltebilirler konuyu.
Aracımın kilometresi 94 bin de . Modeli Clio 4 Icon 2013 S&S . 80 bin de ağır bakımları yapıldı. 94 bin de yıl dolduğu için ara bakıma geldim.
Ara bakımda değişen klasik olanlar...
Motor Yağı, Yağ filtresi, Hava ve Polen fitlresi .. Bunlara ek olarak ; Ön fren diski ve balatalar değişti. Balata ve fren diskleri 450 tl ... Ara bakım 350 tl tuttu.
Gelelim sorunumuza....
Aracımı bakıma götürmeden önce genellikle özellikle sabah ilk çalıştırdığımda Start stop kontrol ettirin hız regülatörünü kontrol ettirin uyarıları alıyorum ve yaklaşık 1 dk içinde ilk hareketinden sonra sönüyordu. Bunu her zaman yapmıyor ara ara yapıyordu. Neyse aracı bakıma götürdüm yukarıda bahsettiklerim değişti. Arac bakımdan çıktıktan sonra S&S hiç çalışmamaya başladı. 2 hafta içinde gözlemledim hava şartları (S&S çalışması için tüm şartlar yerine getirilmesine rağmen ... bu arada bakımdan önce gayet sağlıklı çalışıyordu) normal olmasına rağmen sürekli otomatik stop mümkün değil uyarısı alıyordum.
Tekrar aynı servise gittim ve ustaya bakımdan sonra S&S hiç devreye girmediğinden bahsettim. Clip (bilgisayara) bağladı. Masterwark basıncı diye bir parçanın yanlış sonuç ürettiğini söyledi ve değişmesi gerektiğinden bahsetti. Sanırım fren basıncını beyne iletiyormuş bu parça. Daha sonra yaklaşık 1 saat araçla uğraştıktan sonra sorunun tam olarak orada olduğundan emin değilmiş gibi birkaç şeylere daha baktı. Ama tam olarak kesin bu da diyemedi. bu arada parçanın çıkma veya yan sanayisinin 350 tl orjinalinin 1000 tl olduğunu söyledi.
Şimdi bakımdan sonra böyle bir durumun oluşmasıyla bakımda değişenler arasında bir ilişki kuramadım. Ustaya söylediğimde tesadüf olmuştur yanıtını aldım. Aklımı şu soruda kurcalamaya başladı madem bu fren basıncını ileten bir parça ise benim fren disk ve balataları değiştiği için böyle birşey olabilir mi. Bunu da tabi kendisine sordum orası aracın mekanik kısmı onunla ilgili olmadığını söyledi. Tam da bugün araçta yine çalıştırmadan önce akşam saatlerinde - aracı kontrol ettirin- Start stop devre dışı- Hız regülatörünü kontrol ettirin- uyarıları aldım yine bir dakika içinde söndü.
Kısacası arkadaşlar nerede yanlış olabilir gerçekten çok yoruldum start stop bakımdan sonra hiç devreye girmiyor sürekli her koşulda otomatik stop mümkün değil diyor. Aracı ilk çalıştırdığımd aldığım uyarılar ara ara çıkıyor. Bu arada genelde aracın aküsünden kaynaklı olduğu söylenir S&S olayının lakin bilgisayarda akü %90 şarj olarak görünüyordu. Bilgili ve tecrübeli arkadaşların desteğine ihtiyacım var. Biraz uzun oldu kusura bakmayın. Yöneticiler moderatörler bir hatam olduysa düzeltebilirler konuyu.