Clio 4 1.5 dci ağir bakimi yaptirdim. Ne kadar tuttu ?

commandos07

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
23 Nis 2016
Mesajlar
52
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Arkadaşlar bugun bakımı yaptırdım.
Aracım 2012 Model Clio 1.5 DCI (90 Beygir) İcon

https://urun.n11.com/oem-yedek-parca...ais-P199027532

Filtreleri 119 TL (Puan kullanarak 95 TL ye aldım ) ye kargo dahil satın aldım. Usta görünce tamamı orjinal ürün dedi. ( Hepsi orjinal ambalajında ve etiketleri üzerinde geldi)

Yağı CASTROL EDGE 5W 30 LL TITANIUM FST aldım (ücretsiz geldi)

Triger kayışı ve V kayışını Edirne sanayiden (Orjinal Mais) 240 TL ye satın aldım.

İşçilik ücreti 300 TL ödedim.

Ağır bakım bana : 300(İçcilik)+95(Mazot-Yağ-Hava-Polen Filtresi)+240 (Triger+V Kayışı)+Motor Yağı (Beleş Aldım) =635 TL ye Maloldu.

Devridaim pompasına usta baktı şu an hiç bir problem yok, değişime gerek yok dedi...

635 TL ye ağır bakımı ve priyodik bakımı halletmiş oldum kısacası. Yağına para versem ELF alırdım fiyatı uygun olduğu için. O zaman da 750 TL tutardı.

Servise sorduğumda Edirne Renault Yetkili Servisi %20 İndirim ile 1750 TL fiyat vermişti. Farka bakar mısınız ?

Bu arada
CASTROL EDGE 5W 30 LL TITANIUM FST yağı koyduktan sonra arabanın motor sesinde hissedilebilir seviyede azalma oldu. Motor sanki daha bir atik daha bir rahatçalışıyor gibi bir hi uyandı bende...Şimdilik memnunum...
Yağı tavsiye ediyorum. Teşekkür ederim...



NO : Aracım 66.800 Km de. Triger kayışı çok ama çok iyi durumdaydı. Belki bir 60.000 daha giderdi. Ama servisin insanlara önerdiği yıl ya da Km bazında değişim anlayışı var. Trigerin bu kadar iyi durumda olduğunu bilsem değiştirmezdim. Ama hep aklımı kurcalıyordu... Şimdi kafam rahat !
Bu Km de triger değişimi yapmak isteyen varsa en az 100.000 Km ye kadar kullanın derim. Tabi bu benim kişisel görüşüm servisin görüşünü biliyorsunuz zaten.Karar sizin...

Herkese kazasız belasız günler diliyorum...

 
Trigerin durumu gözle kontrolle anlaşılmaz zaten. Bir V kayışı değil ki üzerinde çatlak veya kopma arayasınız.

Planlı arıza/eskitme denilen bir süreç var imalat teknolojisinde.Nedir bu? ürünün belli yıl ömür km yada bir kiritere göre üretilmesi.Triger üzerinden örnek vermek gerekirse fabrika istese o trigeri 100 bin veya 150 bin km'yi rahat atlatacak biçimde de imal edebilir ama ticari kar nedeni ile 70 bin gidecek şekilde üretiyor.Bu km'yi geçince de tiriger yavaş yavaş ölmeye başlıyor.Bu iş öyle bir halde ki piyasada nerede ise bu kritere göre üretilmeyen ürün kalmadı.

Yani km'si içinde değişerek doğrusunu yapmışsınız.Belki dediğiniz gibi biraz daha götürürdü o kayış sizi ama buna göre yapılmadığı kesin olduğu için her an kopabilirdide.Artık iş o halde ki zincir kullanan firmalar bile artık baklanın birini çelik değil bakır alaşım yapıyor.Tabi belirtilen süre sonunda o bakır halka sünmeye sonunda da kopmaya yol açabiliyor.

Özetle değişmeniz çok iyi olmuş.Kazasız belasız sürüşler dilerim.
 
Arkadaşlar bugun bakımı yaptırdım.
Aracım 2012 Model Clio 1.5 DCI (90 Beygir) İcon

https://urun.n11.com/oem-yedek-parca...ais-P199027532

Filtreleri 119 TL (Puan kullanarak 95 TL ye aldım ) ye kargo dahil satın aldım. Usta görünce tamamı orjinal ürün dedi. ( Hepsi orjinal ambalajında ve etiketleri üzerinde geldi)

Yağı CASTROL EDGE 5W 30 LL TITANIUM FST aldım (ücretsiz geldi)

Triger kayışı ve V kayışını Edirne sanayiden (Orjinal Mais) 240 TL ye satın aldım.

İşçilik ücreti 300 TL ödedim.

Ağır bakım bana : 300(İçcilik)+95(Mazot-Yağ-Hava-Polen Filtresi)+240 (Triger+V Kayışı)+Motor Yağı (Beleş Aldım) =635 TL ye Maloldu.

Devridaim pompasına usta baktı şu an hiç bir problem yok, değişime gerek yok dedi...

635 TL ye ağır bakımı ve priyodik bakımı halletmiş oldum kısacası. Yağına para versem ELF alırdım fiyatı uygun olduğu için. O zaman da 750 TL tutardı.

Servise sorduğumda Edirne Renault Yetkili Servisi %20 İndirim ile 1750 TL fiyat vermişti. Farka bakar mısınız ?

Bu arada
CASTROL EDGE 5W 30 LL TITANIUM FST yağı koyduktan sonra arabanın motor sesinde hissedilebilir seviyede azalma oldu. Motor sanki daha bir atik daha bir rahatçalışıyor gibi bir hi uyandı bende...Şimdilik memnunum...
Yağı tavsiye ediyorum. Teşekkür ederim...



NO : Aracım 66.800 Km de. Triger kayışı çok ama çok iyi durumdaydı. Belki bir 60.000 daha giderdi. Ama servisin insanlara önerdiği yıl ya da Km bazında değişim anlayışı var. Trigerin bu kadar iyi durumda olduğunu bilsem değiştirmezdim. Ama hep aklımı kurcalıyordu... Şimdi kafam rahat !
Bu Km de triger değişimi yapmak isteyen varsa en az 100.000 Km ye kadar kullanın derim. Tabi bu benim kişisel görüşüm servisin görüşünü biliyorsunuz zaten.Karar sizin...

Herkese kazasız belasız günler diliyorum...


Hayırlı olsun,
Bu işlemleri nerede yaptırmıştınız? Özelden de bilgi verebilirsiniz :)
 
valla cok ıyı olur nerede yaptırdınız bızde bılelım:)
 
bende geçen ay bolu ilinde yaptırdım orjinal filtreler, castrol edge 5w30, triger ve kayış 835 tl ye mal oldu(250 tl işçilik verdim)
 
İstanbul içi bildiğiniz, güvendiğiniz önerileriniz varsa (özel servis)
yazabilir misiniz? :)
 
İzmir için de işçiliğini önerebileceğiniz bir yer olursa sevinirim...
 
Geri
Üst