Clio 4 0.9 Tce Motor yağı önerisi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan cemakca
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
5 30 mobil esp öneririm aracım 1.2 gayet memnunum 5 40 la hissedilir fark var.
 
Araç 100.000 km geçmediyse 5/30 kullanın. Yagin markası size kalmış ama mobil veya castrol daha çok tercih edilmeli.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Bakımlar zaten şöyle kabul ediliyor;
1 yıllık zaman veya
10.000/15.000/20.000 ( bakım km araligi kaç ise )

Zaman veya km hangisi önce dolarsa bakımın yapılması gerek diyor yetkili servis.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Bu yağ markalarının aynı yağ grubunda bir çok çeşidi var 5 30 sınıfında mesela elf yada castrolün bir çok çeşidi var bu noktada seçimi neye göre yapıyordunuz
 
Bu yağ markalarının aynı yağ grubunda bir çok çeşidi var 5 30 sınıfında mesela elf yada castrolün bir çok çeşidi var bu noktada seçimi neye göre yapıyordunuz

2008 model ve üzeri tüm dizel araçlarda dpf ( dizel partikül filtre ) mevcuttur. Özellikle dizel araç icin yağ alırken yağın ambalajının üzerinde dpf veya dizel partikül filtreli araçlara uygundur ibaresi aranmalı.

Örnek vermek gerekirse
Mobilde dpf araçlar icin esp serisi vardır. Yanı mobil esp 5/30
Castrolde ise edge serisi vardır dpf araclar icin. Yanı edge 5/30 serisi alınmalıdır.

Castrolde magnetec grubu ve mobilde süper grubu yağlarda da 5/30 mevcuttur ama bu yağlar alt markalar yanı uzun km yapmış araclar içindir. 100.000 km ve üzeri araclar içindir.

Ayni şekilde elf almayı düşünüyorsanız moligraf 5/30 almalısınız. Sporti serisi eski model ve yüksek km lira taçlar içindir.

Diyelim ki dpf ibaresi olmayan yağ kullandınız. Bu durumda araç yaklaşık 60-70.000 km ye gelince motor ışığı yakar. Motor Işığını dpf filtresi dolduğu icin yakar. Bası servisler bunu redejenerasyon ile kurtarır bazıları ise uğraşmadan parça değişimine gider bu parçanın bedeli renaultta ne kadar bilmiyorum ama vw de 8-9.000 tl civarında. Ustalar size genelde dpf olmayan ucuz yağlar satmaya çalışır. Bunun amaci marka yağların kar marjları çok kısıtlıdır fakat marka değeri olmayan yağlarda kar marjı çok yüksektir. Bu yüzden ustalar size aman abi ne olacak der ucuz yağ kakalamak icin. Çünkü ucuz fiyatlı yağdan daha fazla para kazanılır. Dpf abi tıkanırsa dediğimde bi şey olmaz der gönderir sizi.

Aracınıza yağ almadan önce ya kullanım kılavuzuna yada kaputun altında bulunan etikete bakın. Mutlaka belli bir marka almak zorunda değilsiniz. Örneğin Renault'un fabrika dolum yağı elf fakat Renault piyasada bulunan. İr çok markaya onay vermiştir. Bu onay icin de bir kod belirlemiştir ve müşteriye der ki benim Renault olarak atıyorum fluence 2014 araç icin onayım Rn007 dir. Ve fabrikasında yağlar icin yapılan testler sonucu Renault standartlarını geçen markalara bu onay verilir. Siz aracınız garantiliysen bile bu onaya sahip x marka bir yağ kullansanız bile aracınız garantiden çıkmaz çünkü Renault bu onayı vermiştir. Avrupa'da bir çok kullanıcı yağını kendi değiştirir ve yağ alırken arac üreticisinin onayının olduğu yağı kullanır. Maalesef Türkiye'de sistem tamamen ticari olduğu icin 10.000 bakımı kendiniz yaptığınız anda garanti dişi kalıyor araç.

Kusura bakmayın uzun oldu ama. Bu konunun önemini anlatmak adına umarım yardımcı olur.


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Ben bu sene elf yerine mobil 1 yada castrol koymayı düşünüyorum 5 40 tavsiye edermisiniz

Mobil 1 den şaşma.castrol biraz daha ses konusunda yüksek.her ikisini De kullandım ama bana sorarsan mobil 1 den şaşma
 
Teşekkürler bilgilendirme için
 
Geri
Üst