Clio 0.90 Tce LPG ?

6 ay önce Prince silver kit taktirdim. Performans konusunda hiçbir sıkıntı yok hatta düz yolda daha seri. Tasarruf inanılmaz. Bugünden örnek vermeyin yanıltıcı olur. Yazın LPG 1.84 iken km de 15-16 Kr yakıyorsun. Klimam hiç kapanmaz ve yüksek devirli kullanırım. Tek sıkıntım LPG enjektorleri biraz gürültülü yüksek hızda hafif bir rahatsızlık oluyor. Sessiz çalışan enjektörler varmış benim kite uyumluysa degistirecegim
 
Arkadaslar lpg olayi biraz degisik bu iste toplam kar zarar oraninizi hesaplamanizi oneririm.. onceki punto aracimda 160 bin km lpg li kullandim. Birakin lpg nin parasini bi punto parasi cikardim.. ancak lpg kuru bir yakittir benzin gibi yaglama ozelligi yoktur.. bu da zamanla subaplarda sikismaya yol aciyor rolanti dengesizlesiyor.. daha ilerisi de motorun stop etmesi gibi durumlar ortaya cikiyor.. subaplarin komple degismesi gerekebiliyor.. bende cikmaz diye dusunmeyin sadece sakin kullanimla geciktiriyorsunuz bu durumu.. ama soyle birsey var subaplari degistirme maliyeti ortalama 2 bin tl... Ama cok kilometre yapiyorsaniz 2 bin degil 4 bin tl bile odeseniz her turlu kardasiniz.. km basina 20 kurus kar ettigimi dusunursek 160k x20= 32 bin tl kar etmisim 4 yilda.. zaten arabayi 33 bin tl ye almist.im sifirini 2011 de.. dusunmeyin taktirin... Sadece duzgun yerde taktirin.. lpg isinde yapan usta kitten daha onemldir.. ancak kit olarak ben landirenzo taktirmistim. İtalyan mali dediler aldim taktirdim.. Allahi var tik demedi 10 binden 10 bine 50 tl filtre degisimi baska da problem cikarmadi kendi sistemiyle alakali.. landirenzo babamin oglu degil size su veya bu marka diyemem.. en iyisi prins diyenler de var.. porchelere falan bir tek o takiliyo rmus v8 v10 motorlar icin kitleri mevcutmus vs. vs. Hepsinin kendine gore bir reklam stratejisi var.. Karar sizin :)

Dipnot.. benim aracim atmosferik motorlu idi ve hep lpg den kullanarak gidebiliyordu..ancak turbolu motorlarda sanirim biraz da benzin kullaniliyor lpg ile ayni anda yandiriliyor.. arkadaslarinda dedigi gibi turbo araclarda daha yuksek basinc ve daha yukaek isida calistigi icin motorlar, motorun az da olsa yaglanmasi bu sekilde saglaniyormus.. aksi takdirde yanma odasina dahi zarar verip sekmanlari eritme durumlari sozkonusu olabiliyormus.. bu sayede onune geciliyormus.. bu da total kar oraninizi dusuren bir faktor.. herseyi hesaplayip o sekilde girismek lazim diye dusunuyorum... Lpgli aracin daha zor satildigini da unutmayiniz lutfen.. lpg araca deger katar mi katar ancak km dusuk olmak kaydiyla.. sahsen ben 100 bin km lpg ile gitmis bir arac almak yerine ayni paraya hic lpg takilmamis olani alirim gider kendim taktiririm... Lpg taktiran adam bu araci o kadar uzun sureler boyunca nasil kullandi bilemiyoruz cunku.. ben satarken zorlanmistim sonrasinda da benim sakin kullanici oldugumu bilen bir arkadasima ancak satabilmistim .. bunlari goz onunde bulundurunuz ;)

Dipnot2: surekli kisa mesafe kullaniyorsaniz zaten hic taktirmayin motor 50 dereceye gelince lpg ye geciyor araclar.. eger 2-3 km lik bir yol gidip aracinizi stop ediyorsaniz zaten yolun yarisina kadar benzinde gidiyor olacaksiniz kalaninda da ortalama yuzde 30 benzin kullanacaksiniz.. taktirdiginiza degmeyecektir... Atalarimizin bir sozu var cok severim "attigin taş ürküttüğün kuşa değmeli" diye..
 
Son düzenleme:
hangi sıcaklıkta lpgye geçiceğini siz ayarlatabiliyorsunuz mesela bn 20 dereceye ayarlattım (hatta 25 e yükseltmeyi düşünüyorum ) Ağrıda -10 15 derecelerde bile 1 km sonra lpg devreye giriyor
 
Ortalama 40-50 de girer hep... İdeal olani o dur demisti lpg ustasi.. benzininiz biterse tusa basili tutarak direkt te calistirabilirsiniz ona bakarsaniz.. ancak bu saglikli oldugunu gostermez.. zira bnm aracin lpg beyni direkt punto nun o motoru icin hazir gelmisti. Hic ayar yapilmadi 160 bin km boyunca hatta beyine baglanamiyordunuz bile.. korumali idi. Yani bu durum fiat markasinin landirenzo ile anlasmasi durumundan kaynaklaniyordu tabii.. fiat markasi demiski bu aracin bu motoru bu isiya ulastiginda lpg ye gecsin demis ve o sekilde islenmisti beyine.. zaten sahsi fikrim olarakda mantikli olani da bu dur.. benzinin neredeyse 2 kati yanma isisina sahip lpg ler.. yanlis hatirlamiyorsam benzin 450 500 lpg 800 derece gibi bir degere sahipti.. siz 10 dereceye gelmis motora bir anda 800 derece isiya maruz birakirsaniz nerede kaldi bunun genlesme hesaplamasi metal dayanimi.. cok bildigimden konusmuyorum iste lpg taktirirken sorduklarim az bucuk internet arastirmalarim falan mantikla birlesince bu cikiyor.. onceki mesajimda da dedigim gibi herkesi kendi arastirmasini kendisinin yapmasini oneririm.. benim dedigim dogrudur yanlistir kimseyi yanlis yone sevk etmek istemem..
 
Geri
Üst