''Citröen C5 vs Renault Latitude'' karşılaştırma ''

yek_ka

Yunus Emre KELEŞ,
Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
8 May 2011
Mesajlar
288
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Herkeze Merhaba

Uzun süredir bu iki araç için görüşlerimi sunmak istiyordum fakat bir türlü zaman bulamıyordum.

Latitude kendi aracımız ve yaklaşık 1 yıl 35 bin km'dir bizde, Citröen ise yakın bir akrabamızın ve uzun süreli kullanma fırsatım oldu uzun yolda dahil. Gelelim izlenimlere

İki araç'da en üst paket C5 1.6 hdI SXPK , Latitude 1.5 dCI Excutive

Motor

C5 de 18'e 245 yanak lastik bulunmasından ötürü araç alt devirlerde çok ölü latituden farkı yok roll'de latitude önde oluyor. Zaten makyajlı kasada 18 inç jant kaldırıldı bana göre mühendislik hatası 1.6 motor 1550 kg bir araca 18'e 245 yanak lastik kullanılması fakat alt paketinde 17 inç jant mevcut ve alt devirlerde daha seri diyebilirim gaza bastığınız anda araç gitmek istiyor .

İki aracında teknik verileri neredeyse birbirlerine yakın 110 ps 240 nm güce sahip iki araç fakat PSA motor hacim olarak 100cc daha büyük.

Şanzıman olarak C5 5 ileri, Latitude ise 6 ileri, fakat latitudeki saçma devir bandı yüzünden ikisinden son vites 2000 devir hızı aynı c5 5 vites 2000 devirde=90 km hızda seyrederken Latitude ise 6 vites 2000 devirde 94 km hızda seyrediyor .

yakıt tüketimlerinde dCI motor HDI motora göre bir nebze az yakıyor iki araçla aynı anda 1100 km yol katedildi ve dCI motor 12 TL daha az yakıt sarfiyatında bulundu.

Gürültü bakımından ilk çalıştımada dCI daha az hırıltılı fakat HDI motor ise ısındıkça hırıltı azalıyor icon_smile.gif

Konfor

C5'de 18 inç jant olmasına rağmen süspansiyon latitudeye göre daha az gürültülü çalışıyor fakat 45 yanak lastik yüzünden araç sertleşiyor ister istemez ve ufak yamaları bile yolcuya hissettirebilir. Latitude bu konuda daha iyi süspansiyonları sert çalışsada yoldaki çoğu yamayı yolculara hissettirmiyor.

İç hacimlerde birisi 2+1 birisi 3+1 dememle fazla abartmış olmam heralde C5 iç hacim olarak çok dar ve sunrof'unda eklenmesiyle tavan iyice alçalımış ve basık bir havaya sahip araç, buna birde koskocaman ön koltuklarını ekleyince iyice daralıyor iç hacim tabi bunda boyunun kısa olmasında önemli faktörlerden birisi C5 latitude'den yaklaşık 20 CM daha kısa bir araç. Laitude iç hacimde C5'e göre çok daha başarılı ve arka diz mesadesi çok çok daha büyük eh birde koltukları C5 deki gibi yolcuyu kavrasa çok süper olucaktı. C5 deki koltuklar insanı daha iyi kavrıyor latitude bu konuda geride kalıyor .

İç havalandırma kanalları hakkında C5 daha başarılı B sutununa bile havandırma kanalı koyması çok çok iyi düşünülmüş bir durum ve kliması Latitudeye göre daha çabuk ve daha çok soğutuyor anlam veremediğim bir durum iki araçta sıfır, yok klima gazı filan diye atlamayın ordan :)

Fakat latitude bu konuda bir adım geride kalsada iç parfüm ve 3 bölgeli klima ile bence bu farkı kapatıyor. Bu yoruma belki gereksiz bir özellik diye yazanlar çıkabilir, İlk zamanlar banada çok gereksiz gelen parfüm sistemi bundan sonraki araçlarım da arayacağım özellikler arasında

Ses yalıtımı olarak C5 daha başarılı Latitudeye göre daha az lastik sesi ve yol sesi alıyor fakat ilk başta anlaşılması zor ama iki araçta da uzun süre uzun yol yapıldığında anlaşıyor.

C5'de bütün yolcularda emniyet kemeri takılı olup olmadığını aynanın hemen dibindeki ekrandan görebiliyorsunuz ve cidden güzel düşünülmüş Latitude ise sadece sürücünün'künü görebiliyorsunuz bansign.gif bansign.gif

İç ambiyansta geceleri C5 çok başarılı dikiz aynasının oradaki tepe lambalarına koyulan 2 ufak lamba çok güzel ve hoş bir görüntü oluşturuyor buna sunrof'uda kattığımız da Latitudeye göre çok iyi bir görünüme sahip. Latitude ise bu ambiyans tuş ve Navigasyonla sağlanmaya çalışırmış c5 kadar olamasada genede iyi

C5'in Direksiyon ilk kullananlar ve acemiler için direksiyonu çok kaza yaptırır, anlamadım ne kadar çok dikkat dağıtalım diyemi yapılmış bu direksiyon gövdeden ayrı dönüşü zaten bir katliam. Latitude bu konuda daha oturaklı ve ağır sadece hız sabitleyici düğmeleri var

Konsoldaki tuşların kullanışı açısında C5 rezalet diyebilirim klimanın radyonun üstünde olması dörtlü flaşörünün yolcu koltuğunun önünde bulunması. Yani konsolda bir işlev yapmak istiyorsanız illa bakacaksınız buda dikkat dağılımına neden oluyor.

Donanım olarak

İki araçta en full olmasına rağmen C5 sadece sunrof ve lastik basıç sensörleri ile latituden önde, Fakat diğer özelliklerde latitude cidden açık ara farkla önde; Eller Serbest, Bose ses sistemi, Tomtom Navigasyon, Ful otomatik ısıtmalı yolcu-şöför koltuğu ve bir sürü özellik

Görünüş olarak C5 daha havalı bir görünüme sahip latitudeye göre fakat içten ise Latitude daha havalı bir görünüme sahiğ

C5 15 bin km de rutin bakıma giriyor ve 15 bin km rutin bakım fiyatı 330 tl idi. Latitude ise 20 bin km de bakıma giriyor ve 20 bin km bakım ücresi 340 tl

özet geçmek gerekirse C5 görünüm ve konforda latituye göre daha iyi fakat bu başarısını iç hacim darlığı ve kısıtlı donanımıyla ve sağdan soldan gelen takırtı tukurtular yüzünden kaybediyor bana göre.

Bu arada söylemeden geçemeyeceğim C5 65 bin kmde baskı yedi ve arka sağ ve sol teker bilyasını dağıttı.

İki araç için bilği sahibi olmak isteyenlere inşaALLAH bir faydam olmuştur.

Bunlarda iki araçın bir kaç resmi :)

Citröen C5 1.6 HDI SX PK

7rgnl.jpg
[/URL][/IMG]
7rgl7.jpg
[/URL][/IMG]


Renault Latiude 1.5 dCI EXCUATİVE

7rgqc.jpg
[/URL][/IMG]
7rgs6.jpg
[/URL][/IMG]
 

Ekli dosyalar

  • bansign.gif
    bansign.gif
    1.3 KB · Görüntüleme: 0
Citroen görüntü olarak hiç güzel değil .

Latitude her tülü 10 basar :) Emeğine sağlık .

Karşılaştırma yaparken bagaj , motor ve iç görselleri de ekleseydin daha süper bir karşılaşma olurdu .
 
Citroen görüntü olarak hiç güzel değil .

Latitude her tülü 10 basar :) Emeğine sağlık .

Karşılaştırma yaparken bagaj , motor ve iç görselleri de ekleseydin daha süper bir karşılaşma olurdu .


Elimde C5'e ait iç mekan fotoları yoktu maalesef :(:(
 
Y.Emre, senin aracıda kullandım arkadaşımın C5'de kullandım hatta arkadaşımın araca chipi Aytuğ yaptı kalkış ve hızlanmada Latitude C5'e on basar...:eyv
 
Latitude daha şık ve alımlı...:eyv
 
Elimde C5'e ait iç mekan fotoları yoktu maalesef :(:(
Bu karşılaştırma için değil zaten :) Böyle konular açmak ve yazmak hoşuna gittiğini düşünerek demiştim .
Yani amaç fotoğrafı görmekse zaten google a yazarım :)
Ben oto dergilerinde ki karşılaştırma gibi olursa daha iyi olur ondan dedim . Hem daha süslü hemde inandırıcı olur . Okuyucu kafasında olayı kurgulamaz bizzat yaşar :)
 
Eline Sağlık, Cok güzel bir karşılaştırma olmuş. :eyv

Bence C5 in Latitude a göre 1.6 motor da otomatik vites seceneğinin olması en büyük avantajı, Direksiyon simidinin göbekten ayrı dönmesininde tek sebebi kaza anında airbag en doğru pozisyonda olsun diye böyle bir şey yaptıklarını açıklamışlardı. Bizde de C4 Picasso var ilk başlarda rahatsız etsede sonradan alışıyorsun.
 
güzel bir çalışma ve sıkılmadan okuma fırsatım oldu eline sağlık
 
latitude un duruşu bile çok çok iyi
 
Y.Emre, senin aracıda kullandım arkadaşımın C5'de kullandım hatta arkadaşımın araca chipi Aytuğ yaptı kalkış ve hızlanmada Latitude C5'e on basar...:eyv
Chipli C5 bulamadım denemek için bakalım sonuçlar nasıl olacaktı :)
 
Geri
Üst