- Katılım
- 12 Eki 2010
- Mesajlar
- 7,127
- Tepkime puanı
- 442
- Puanları
- 0
- Yaş
- 44
Başlık belki sizi biraz farklı düşündürmüş olabilir dostlar ama inanın düşündüğünüz gibi değil önce bunu belirteyim.
Bugün içerisinde bir kar bekleniyordu evet ve ben buna pek kulak da asmadım dersem yalan olmaz çünkü asmadım ve hata ederek R5 i alarak işe gitmek için yola çıktım. Bahçeşehirden Tem i kullanarak tekstilkent e doğru işime vardım ve aslında giderken biraz hava kendini belli etti ama dedim istanbul normal bir açar bir kapar ve kar artık o kadar yağmaz diye düşünerek işe vardım ve akşam saat 18 e kadar hatta RFC de hava durumu hakkında şakalar bile yaptık. Saat 18 gibi işten çıktım ve R5 e binip evimin yolunu tutar en fazla 2 saat sürer diye düşündüğüm yol yaklaşık 4 saat sürmesi ile de tavan yaptı. Çünkü kar bir ara o kadar şiddetlendi ki istoç ile iş yerimin arası topu topu 4 km tutsada tam 45 dakika kalınca işler ters gideceğini düşünerek ikitelli bağlantı yolunu kullanamadan kendimi başka bir yola attım ki nereye dönersem döyeyim. Heryer kapalı ve karlıydı. Artık dedim bari bir yerde kal ve birşekilde tem e bağlan ve kurtul bu gece den desemde bir ara kontak kapattığım oldu 30 dakika kadar
Tem yolu nasıl kilitlenmiş ise inanın ilerlemek mümkün değil ben de artık sabırsızlanma ve bıtkınlıkla kendimi yan yol olan tem in altından geçen yola attım gerçi sıkışmışlıkda cabası
) Kendimi yan yola attım ve en azından hareket eder bulmak biraz içimi ferahlatsada halkalı çevre arka yola kadar 1. ve 2. vites de gitmek sadece nasip olandı. Yol zorluyordu ancak R5 iyi dayanıyordu dersem bana inanın. Aslında buraya kadar size herşey rutin ve normal geldiğini biliyorum
asıl normal olmayan şeyler den şimdi bahsediyorum + 18 burdan sonra
) Size tavsiyem eğer aracınız R5 ise ve kar yağacak aman dikkat deniyorsa yazlık lastiklerle çıkmayın hele ki jant büyüklüğünüz 13. inç ise, başka bir tavsiyem eğer aracınızın sıcak üflemiyorsa (hareket ederken hariç) buğu sorunu yüzünden 3 numara film li bir araçta görüş acınız sıfırdır. Gecenin en can alıcı 2 yerine geldim öyle veya böyle bahçeşehir yan yol rampasına emniyet şeridi dahil herşeyi kullanarak birşekilde attım kendimi ama o anları size resmetmem intihar olurdu bu zaten denemeyin
bahçehir yanyol bağlantı rampasına geldiğimde acayip bir kümeleşmiş araçları gördüm ki dedim herşey buraya kadarmış çünkü rampanın başında dörtlüleri yanan bir 40 lık tır ve hemen yanında bir servis aracı kalmış rampa çıkamıyor diğer araçlarda orda kümelenmiş etraflarına bakınıyorlar ki evime 5 km kalmış ken bunca zahmetten sonra kaldırabileceğim bir mağlubiyet olmazdı
yavaş yavaş o kümeye doğru yaklaştığımda sanırım dua etmedim dersem yalan olur hatta bir ara " karahan bu rampayı hesaba katmamıştın" Çünkü yaz lastiği bu kadar soğugu ve hareketsiz kalması ile beraber işlevini artık görmüyordu ki bu benim için bir kaza ya da kazaya sebebiyet vermekten başka birşey değildi. O an karşıdan yan yola girmeyen ya da gelemiyen bir sakinlik olmasından istifa ederek yaklaşık 5 km hızla rampaya doğru ilerledim ve R5 beni bu konuda inanın yarı yolda bırakmadı benimle beraber 20-25 araçlık guruptan bir ben bir de volvo s40 zincirli birşekilde yoluna rampaya doğru ilerliyorduk malum buğu çözülsün diye düşünün yol boyunca camlarım açıktı ve anladığınız üzere donarak eve gitmeye çalışıyordum ancak adrenalin öyle bir şeydi ki soğuk pek işlemedi dersem inanın
bir ara rampada volvodaki şöför bana çok şaşkın bir ifade ile bakıyor nasıl oluyor bu yaa der gibi şaşkınlığını bende gülerek cevaplıyordum. Ve sonunda rampayı çıktım inanamıyordum yer neredeyse komple kar ve yağmaya devam eden de bir yağış altında inanın o rampayı çıktım ve dedim ki sana helal olsun R5 sen nelere kadirsin
rampa yı çıktıktan sonra 5M migrosun önünden geçişim resmen resital di çünkü dedim artık bu iş bitti. Bahçeşehir tarafını bilenler kesinlikle bilir iki ışık sonra sola dönüş var ve o yol sizi esenyurt tarafına bağlayan bir ara yol ancak o yola girene kadar herşey bitti artık eve varıcam derken ışıklardan döndüm ve sağda solda dörtlüleri yanan araçları fark ettim ve dedim bunlar neden duruyor dememe kalmadan yerdeki buz tabakası ve saplanmış araçların arasında kendimi buldum. O tatlı yokuşa gelmeden bir çok servis ve binek araç patinajda kalmış ve lastik eskitiyorlardı ki ben de bu kervana katıldım. Yolun ortasında durmuş dörtlüleri yakmış ve ne ileri gidebiliyor ne de başka birşey yapamıyordum. Araçtan indim ve yerdeki buzun cat botlarımı bile kaydırdığını görünce Dedim buraya kadar saat epey ilerlemişti ve aklıma rahmetli babam ile bir kar zamanı anımız geldi ve dedim denizi geçtim derede boğulmayacağım. Burda size bilmediğiniz birşey bilenlere lafım yok. Öncelikle bulunduğum yerde biraz patinaj çektirdim ve yerin buzunu incelttim sonra aracı çok az bir miktar geri alarak direksiyonu tam sağ olarak aynı çukara girerek hareket aldım ilk denememde hemen olmadı tabi ama yaklaşık bu olanlar 5-6 dk sonra R5 yine ileri atıldı ve biraz ben biraz o eve gitmek için gereken çabanın sonunda tekrar ilerlemeye başladık 1. vites te düşünün. o tatlı rampaya geldiğimde araçlar gene durmuş artık dedim kurtuluş yok burdan çıkamıcam diye düşünerek lastik değmemiş karların olduğu sağa yanaştım ve bu yanaşma rampada
benim yanaşmam ile araçlar hareket edip zincirliler çıktı ve aldı beni bir moral bozukluğu ancak şans o dur ki 100 metre geride hareket ettiğim yerden gelebilen araç olmayınca tekrar cesaretimi toplayıp biraz geri salıp hareket aldım ve o rampayı aşarak son engelden de kurtuldum hatta çok iyi hatırlıyorum dostlar bir ara " evvveeeettt" diye aracın içinde birkaç sevinç nirası fırlattım da diyebilirim
bahçeşehirden kendimi ev e getirip garajımda uyuyan R5 imin inanın kaputunda öptüm ve dedim çok küçüksün ama kocaman bir kalbin var beni yarı yolda bırakmadın ben de senin eksiklerini kısa sürede tamamyalayacıma dair aramızda küçük bir sözleşmede oldu
Eve gelmek ve sıcak duşun altında 20 dakika paha biçilmezdi 22 km yi 3 saat 40 dakikada bitirebilmiştim...
Gelelim sona : Arkadaşlar her ne kadar maceralı bekleyişli ya da bazı şeyler heyecan versede siz siz olun kar lastiğiniz yoksa yola çıkmayın hem sizin hemde başkalarının hayatı için. Havadurumu haberlerini takip edin ve extrem özellikleriniz yoksa karlı havalarda aracınızı çıkarmayın. Aracınızın kesinlikle özellikle kış aylarında bakımlarını aksatmayın ve klimanız ya da fan ınız çalışır durumda olması sizi kör sürüşten kurtaracaktır. Aracınızda böyle durumlarda kesinlikle yakıtınızı fulleyin nerde nasıl kalacağınızı bilemezsiniz ama en azından sizi ısıtacak yakıtınız olması sizi bir müddet yardım gelene kadar sıcakta kalmanızı sağlar. Böyle havalarda altınızdaki kar lastiğine çok güvenmeyin doğa herzaman teknolojiden üstündür siz kar lastikli ve temkinli olun. Araçınız da her zaman bir tane su ve en azından tuzlu bir bisküvi ile kendi sağlığınızı da güven de tutun. Ve benim yaptığımı okuyun ama denemeyin her zaman iyi şöför olmak yetmez karşınızdakilerinde iyi olması gerekli. Gerçi bu akşam kötü şöförler beni bazı şeylerden kurtardı ama
) rampalardan inerken kesinlikle aracı vites te tutun ve hızınızı öndeki aracın en az 2-3 araç boy mesafede koruyun firenlerde kesinlikle sert basmayın viteste inen aracın devir saati yükselmeyecek şekilde frenleme yapın yani araç 20 ile iniyorsa 20 de kalmasını sağlayın ki aracın ani duruş pozisyonunda kızaklama mesafesi verin eğer kızaklayacaksanız ve çarpma ön görüyorsanız aracı sağınızdaki revlüje ya da hafif kaldırıma doğru kırın lastik kayarken tek noktadan yere temasında en azından aracın başını çevirmiş hemde ekstra fren yaptırmış olursunuz. Şıkışık yerlerde bir iki kare resim aldım ama o iki deli rampada yanımda biri olsaydı kesinlikle size bu akşam bir video ziyafeti çektirirdim 
Yolunuz açık ve emniyet kemeriniz hep takılı olsun dostlar
Bu resim o tatlı rampa sonu çekilmiştir eveeeett nidaları ile
ve sonuda evim
Bugün içerisinde bir kar bekleniyordu evet ve ben buna pek kulak da asmadım dersem yalan olmaz çünkü asmadım ve hata ederek R5 i alarak işe gitmek için yola çıktım. Bahçeşehirden Tem i kullanarak tekstilkent e doğru işime vardım ve aslında giderken biraz hava kendini belli etti ama dedim istanbul normal bir açar bir kapar ve kar artık o kadar yağmaz diye düşünerek işe vardım ve akşam saat 18 e kadar hatta RFC de hava durumu hakkında şakalar bile yaptık. Saat 18 gibi işten çıktım ve R5 e binip evimin yolunu tutar en fazla 2 saat sürer diye düşündüğüm yol yaklaşık 4 saat sürmesi ile de tavan yaptı. Çünkü kar bir ara o kadar şiddetlendi ki istoç ile iş yerimin arası topu topu 4 km tutsada tam 45 dakika kalınca işler ters gideceğini düşünerek ikitelli bağlantı yolunu kullanamadan kendimi başka bir yola attım ki nereye dönersem döyeyim. Heryer kapalı ve karlıydı. Artık dedim bari bir yerde kal ve birşekilde tem e bağlan ve kurtul bu gece den desemde bir ara kontak kapattığım oldu 30 dakika kadar











Gelelim sona : Arkadaşlar her ne kadar maceralı bekleyişli ya da bazı şeyler heyecan versede siz siz olun kar lastiğiniz yoksa yola çıkmayın hem sizin hemde başkalarının hayatı için. Havadurumu haberlerini takip edin ve extrem özellikleriniz yoksa karlı havalarda aracınızı çıkarmayın. Aracınızın kesinlikle özellikle kış aylarında bakımlarını aksatmayın ve klimanız ya da fan ınız çalışır durumda olması sizi kör sürüşten kurtaracaktır. Aracınızda böyle durumlarda kesinlikle yakıtınızı fulleyin nerde nasıl kalacağınızı bilemezsiniz ama en azından sizi ısıtacak yakıtınız olması sizi bir müddet yardım gelene kadar sıcakta kalmanızı sağlar. Böyle havalarda altınızdaki kar lastiğine çok güvenmeyin doğa herzaman teknolojiden üstündür siz kar lastikli ve temkinli olun. Araçınız da her zaman bir tane su ve en azından tuzlu bir bisküvi ile kendi sağlığınızı da güven de tutun. Ve benim yaptığımı okuyun ama denemeyin her zaman iyi şöför olmak yetmez karşınızdakilerinde iyi olması gerekli. Gerçi bu akşam kötü şöförler beni bazı şeylerden kurtardı ama


Yolunuz açık ve emniyet kemeriniz hep takılı olsun dostlar



Bu resim o tatlı rampa sonu çekilmiştir eveeeett nidaları ile


ve sonuda evim
