- Katılım
- 25 Eyl 2015
- Mesajlar
- 105
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
KuralZ farkı.
Yapmış olduğunuz teknik bilgi paylaşımlarınız çok hoşuma gidiyor.
Çok teşekkürler. Bilgi paylaştıkça artar, elimden geldiğinde paylaşmaya çalışıyorum.
Selim üstad hangi şubedesin,
Merhaba KuralZ Üstadım,
Dedikleriniz olayın özeti olmuş tamamen katılıyorum. Birde fırçasız yıkama hakkında bir kaç niteliksiz bilgi var siz ne dersiniz?
Oto yıkama konusunda daha bilgili arkadaşlar vardır, yine de köpüğün uygulandığı makine ve uygulayan kişinin aldığı eğitim önemli. Basit kriterler temeldir. Mesela;
Araç yıkanmadan önce eğer üzerinde kaba çamur varsa koparılmamalı, düşük basınçlı suyla yumuşatılıp yine düşük basınçlı su ile araç bir tur yıkanmalı,
Ardından (tercihen) daha önce makinesi içerisinde karıştırılarak basınçlı ortamda püskürtülmeye hazır bekleyen kimyasal araca uygulanmalı, ki biz buna köpük diyoruz
Buraya kadar tartışılan pek birşey yok, asıl tartışma konusu bundan sonra başlıyor. Temizlik ve durulamada basınçlı su kullanmak doğru mu? Hem doğru, hem değil.
Doğru. Çünkü basınçlı su zaman tasarrufu+su tasarrufu+daha hızlı yıkama+birim sürede daha fazla müşteri+maliyet düşürmek = Daha uygun yıkama ücreti demek. Bunu önemsemiyorsanız bilmeniz gereken şey, basınçlı su olmaksızın aracınızda normalde ulaşılamayan bazı noktalardaki (çamurluk içinde kenarda köşede kalmış çamur, bagaj kapağı/arka cam köşelerinde biriken çamur ve tortu, radyatörde birikmiş börtü böcek, yan marşbiyelerde, v.s.) birikmiş çamur ve kalıntıların temizlenmesi mümkün olmayabilir.
Yanlış. Çünkü özellikle düşük basınçlı su ile yapılması gereken ön yıkama olmaksızın doğrudan köpükle, hatta doğrudan basınçlı suyla yapılan yıkamada zaman içerisinde aracın boyasında çok hafif de olsa hasar oluşacaktır. Sonuçta kaplama üstündeki toprak, kum gibi sert küçük parçacıklar basınçlı suyla çok hızlı şekilde koparılıp sürüklenirken kaplamayı çizecektir. Bu çok mu önemli derseniz, tamamen sizin aracınıza verdiğiniz değerle ilgili. Malumunuz, kimi arkadaşlarımız bagajında toz bezini aracın boyasındaki tozu sık sık silmekte kullanırken, bazılarımız (mesela ben) toz bezini arada bir çıkarıp torpidoyu silip bırakıyor.
Bence araç nasıl yıkanmalı, onu da kendimce belirteyim.
Motor Yıkama: Gerçekten gerekmedikçe yapmayın. Ne zaman gerekir derseniz, bakım/onarım sonrası motordaki yağ ve kir artıklarını temizlemek için olabilir. Yapacaksanız da kontak kapalı ve anahtar motoru çalıştıramayacak bir yerde olsun. Önerim, kaputu açıp cam suyunuzu tamamlayıp rutin kontrolü yaptıktan sonra eski temiz bir bezle ulaşabildiğiniz yerleri silerek temizleyin, soket ve kabloları zorlamayın.
Araç iç temizliği (bagaj ve paspaslar dahil); tamamlandıktan sonra [not: Torpidoya asla kimyasal uygulamayın, kalitesi ve markası önemli değil, torpidoda bir sorun yoksa kimyasal uygulamayın. Özel bir durum yoksa tavanı temizlemekten kaçının, dokusunda bozulma hatta sarkmalara neden olabilirsiniz. Gösterge ekranına hiçbir kimyasal hatta ıslak bez dahi uygulamayın, suyun içerisindeki tortu ve mineraller gösterge ekranında iz bırakır, kullandığınız bezle bu hassas mika ekranı silmeye çalışırken çizilmesi ihtimali oldukça yüksek.]. Camları içeriden temizlemek tahmininizden daha iyi sonuçlar verebilir. Aracınızın camlarını içeriden en son ne zaman sildiniz? Bir peçete alıp ön cama sürüp deneyin, ne demek istediğimi anlayacaksınız (arka cam temizliğinde dikkatli olun, cam resistanslarına zarar vermeyin).
Boyalı yüzeyler; aracın dış yüzeyinin büyük çoğunluğu ve hemen hepimizin en çok dikkat ettiği kısım. Düşük basınçlı suyla yıkanmalı, köpük uygulama veya bir kovada sık sık temizlenerek içerisinde kum zerreciğinin kalmadığından emin olunan bir sünger+oto şampuanı (bütçe, imkan, tercih meselesi... bulaşık deterjanı da kullanabilirsiniz, birkaçyüz liralık cilalı özel oto şampuanını da litrelik alabilirsiz) ile araç fazla bastırılmadan temizlenerek yıkanır ve kesinlikle kuramasına izin verilmeden bol ve düşük basınçlı suyla (bu noktada basınçlı su da tercih edilebilir) durulanır. Temiz ve pamuklu büyükçe bir bez parçası ile sıfır baskı uygulanıp sudan arındırılır. Sıfır baskı derken; bezi ıslak yüzeye masa örtüsü serer gibi örtün ve iki köşesinden kendinize doğru çekin, bilmem anlatabildim mi. Kendi halinde kurumaya bırakırsanız yüzeyde su lekeleri kalacaktır. Su, sandığınız kadar temiz değil. Su buharlaşır ancak içerisindeki tortu ve kir o noktada kalır. Bu da benek benek rahatsız edici bir görüntü oluşturur.
Plastik kısımlar, tampon, dış dikiz aynaları, cam-kapı fitilleri, ön ızgara; için silikon yağları (silikon sprey) en iyisidir. Az miktarda uygulayın, boyaya gelmesin (silerseniz geçer, zarar vermez ancak boyada geçici iz bırakır), uygulanan kısmı hemen temiz bir pamuklu bezle silin. Plastiği besler, çatlama ve kırılma, sertleşme yaptırtmaz, parlak görünüm kazandırır, su ve uv direncini arttırır, özellikle kapı ve cam fitillerinde ses ve çok küçük ölçekli su problemlerini ortadan kaldırır.
Camlar; camlar yılda bir kez pasta-cila ile bakımdan geçirilirse silecek lastiklerinizin çok daha verimli çalıştığınız, yağmurlu havalarda görüşünüzün arttığını, silecek lastiklerinizin ömrünün uzadığını, aracın daha parlak ve çekici göründüğünü farkedeceksiniz.
Lastik ve jant bakımı: Bu iş için üretilmiş ürünleri kullanabilir veya alternatifleri değerlendirebilirsiniz. Güzelce yıkanmış jant ve jant kapaklarında balata tozu kalmaz ve jantın kendi parlaklığı normalde yeterlidir. İlle parlatmak isterseniz en pratik yol silikon yağlayıcı sprey veya ayakkabı parlatıcı sünger (süngerdeki aktif madde zaten silikon yağıdır) kullanabilirsiniz. Lastikleri parlatmak için, yıkanarak temizlenmiş ve kurumuş lastiğin yanak kısmına temiz bir süngere az miktarda arap sabunu (bedavadan biraz pahalıya alabilirsiniz) sürüp uygulayabilirsiniz.
Araç alt yıkama: ben dahil hemen hepimizin üşendiği bir şey ki oldukça önemli. Kış bitiminde araçlarımızın altını basınçlı suyla yıkatmalıyız. Yollara atılan kimyasal ve tuzlar olmadık yerlere girip aracın çürümesini hızlandırabiliyor. Aracınız toprağa girdiyse veya toprak yolda, çimende v.s.. kullandıysanız yine aracınızı kaldırtıp alt yıkama yaptırmalısınız.
Ben bunları aracıma yaptığımda, profesyonel bir oto kuaförden çıkmış kadar temiz bir araca bindiğimi hissedebiliyorum. Kişisel tercih meselesi ama kendi aracımla kendim ilgilenmeyi seviyorum. Oto kuaför belki daha iyi iş çıkarıyor, bazen yaptığı işi ben beğenmiyorum v.s.. Tamamen zevk meselesi:anla