Bir garip sorunlar sıkıntılar

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan can604
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

can604

Kayıtlı Üye
Bilgi Girilmemiş
Katılım
21 Eki 2015
Mesajlar
48
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Öncelikle iyi akşamlar RFC ailesi. Aracımda bir takım sıkıntılarım var ve kafamda deli sorular mevcut. Sanayideki ustalar malum. Sorunlarıma fikir verebilirseniz siz değerli büyüklerim ve kardeşlerime çok minnettar olurum.

1.Aracımda nemli ortamlarda deli gibi rölanti sorunu yaşıyorum. Sıcak kuru havalarda bir sıkıntı yok. Fakat deniz kenarı bir yere gittiğimde ya da yağmur yağmadan önce rölanti sorunu başlıyor. Aracım sanki gaz veriliyormuş gibi 1500-1750 devirde sabitleniyor. Kırmızı ışıkta dururken de 1250 devire zor iniyor.

2.Motor sıcaklığı orta ve üstüne çıkınca da rölanti her vites değişiminde ya da gaz verildikten sonra çok hızlı bir şekilde dibe vuruyor. Bu esnada aracın yağ lambası ve stop lambaları yanıyor sanki araba stop edecekmiş gibi fakat araç hiç stop etmiyor.

3.Rölantide beklerken motor sıcaklığı ortanın az üstüne çıkıyor (bu normal mi????) ve orada sabitleniyor. Ondan sonra araçta alt devirlerde bir isteksizlik başlıyor. Gaz yemiyor. Hatta bugün ilk defa başıma geldi araba rölantide zangır zangır titriyor. Gaz verince araba pır pırlıyor.

4.Bujiler 6000 km önce değişti. Bobinler aldığımdan beri duruyor. 1 tanesi gri kafalı 3 tanesi siyah kafalı orijinal mi bilmiyorum?

5.Araç 1.4 16v K4J motor bu motorlarda bobin kablosu yok mu? Antalya da bobin kablosunu yenilemek istedim. Oradaki usta bunların bobin kabloları yenilenmez direkt olarak beyne bağlı dedi. Motor elektrik tesisatını yenilemem gerekiyormuş bana 1800 lira masraf çıkardı bu işin aslı astarı nedir? :mad:

Yardımcı olabilirseniz çok teşekkür ederim. İyi akşamlar.
 
Geçmiş olsun.
Aracınız benzinli mi lpg limi bilmiyorum ama sıraasıyla şunlara bakmanızı öneririm.
1. Akünüz 70 lik ve yeni olsun.
2. Buji kablolarını deüiştirmeyi deneyin ama orijinal olsun.
3. Debimetre yi ya da oksijen sensörü de derler aracınızda varsa temizleyin. Rakımlarda yakıt okijen dengesini ayarlar.
4. Sorunlar benzinde çalışrken ise bunlara bakın derim. Lpg de iken yapıyorsa sorun zaten belli ki lpg tesisatındadır.
not: Bu sorunlarne zaman başladı... aracınıza yaptığınız en son işlem ne ise... ondan da başlamış olabilir hatırlamaya çalışın.
 
hocam cevaplarınız için çok teşekkür ederim. Aracım bu sıkıntıları hem benzinde hem de LPG'de yapıyor. Aslında aldım alalı ufak tefek sorunlar oluyordu ama bu son dönemler iyice azıttı. İşim gereği sürekli uzun yol yapıyorum. Bu araçla son 3 ayda 10.000 km yaptım. Şehirler arası beni üzmüyor ama şehir içi çok can sıkıcı bir hal alıyor. Dediklerinizi bir kontrol ettireyim ilk fırsatta. Acaba ateşleme sistemindeki bir sıkıntı bu şekilde rölantiye etki eder mi? Bu konuda bilginiz var mı acaba?
 
Meg 2 ile aynı motormu bilmiyorum ama bu bahsettiğin olay bizimkilerde boğaz kelebeğinden kaynaklanıyor temizlenince düzeliyor.

Bunlardanda kaynaklanabilir.

1. ve 2. sorun Volan sensörünü ( manyetik kaptör ) değiştirtin sorununuz %90 çözülecektir. ( Bilgisayara bağlatın arıza kaydı mutlaka vardır )

4. Bobinlerin birisi arızalanmış ve tek bobin değişmiş. ( 4 adeti birden değişmesi gerekirdi. )

5. Karburatörlü araçlardaki gibi distrübütörden bujilere giden kablolar bu araçlarda olmaz. Çünkü her bujinin üzerinde akım yükseltici 4 adet bobin bulunmakta. Bobinler direkt bujilere bağlı. Beyinden gelen elektrik sinyallerini bobinlere getiren kablolar mevcut. Onlarda kolay kolay kopma çatlama yapmaz.

Motorun sensörlerinden biri arızalı bilgisayara bağlayıp bakmak lazım yada sensörleri değiştirmekten başka çareniz yok.
 
Sanki bir yerde şase sorununuz var gibi geldi banada çok detaya inip masraf etmeden bu yönde bir araştırma yapın derim öncelikle hımm
 
hocam çok teşekkür ederim çok sağolun
 
Sanki bir yerde şase sorununuz var gibi geldi banada çok detaya inip masraf etmeden bu yönde bir araştırma yapın derim öncelikle hımm

iyi bir elektrikçiye göstermem gerekiyor galiba hocam çok teşekkürler
 
Yukarıdakilere ek olarak boğaz kelebeği ve manifoldun temizlenmesi ve contlarının yenilenmesini tavsiye ederim.
Soğuk havlarda rölanti 15 dk kadar düşmüyordu ve dengesizlik vardı. Manifold contalarından hava alıyormuş, iyi bir usta rahatlıkla anlar.
Soğukken gaza bastığımda veya yokuşlarda araç geç toparlıyordu hızlanmıyordu. Babamın 20 yıllık Kartalından bile daha geç tepki veriyordu.
Contalar değiştikten sonra motor sıcakken bile gaza basmamla fırlamıs bir oluyor.
Genel olarak 16V olan motorlarda araç 100-150B Km civarında ise contalar değiştirilmeli derim.
 
Yukarıdakilere ek olarak boğaz kelebeği ve manifoldun temizlenmesi ve contlarının yenilenmesini tavsiye ederim.
Soğuk havlarda rölanti 15 dk kadar düşmüyordu ve dengesizlik vardı. Manifold contalarından hava alıyormuş, iyi bir usta rahatlıkla anlar.
Soğukken gaza bastığımda veya yokuşlarda araç geç toparlıyordu hızlanmıyordu. Babamın 20 yıllık Kartalından bile daha geç tepki veriyordu.
Contalar değiştikten sonra motor sıcakken bile gaza basmamla fırlamıs bir oluyor.
Genel olarak 16V olan motorlarda araç 100-150B Km civarında ise contalar değiştirilmeli derim.

Hocam cevabınız için teşekkür ederim . Aracı ilk aldığımda tüm contaları yeniletmiştim. Contalarla ilgili bir problemim olduğunu düşünmüyorum ama tekrar kontrol ettirmekte fayda var
 
En son yaptığınız işlem contaları değişmek mi olmuştu. Conta değişiminden önce bu sorunlar yoksa sorun contada olabilir.
 
Geri
Üst