balata yüzünden arabaya ateş edeceğim az kaldı !!!! yardım eden altın bulsun

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan onurh89
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
kendi aracımda disk balata değiştircek olsam
balata Kale
disk bosh

Dostlarım disk tornalatmak dünyanın en riskli işidir.Disk dedimiz malzeme karbon alışımlı bir malzemedir. Bu şu demek demirin içinde malzeme cinsine göre karbon bulunmaktadır. istenilen şekil verildikten sonra ya malzeme ısıl işle girer sertleştirilir, yada yarı mamulken sertdir. Siz bu sert malzemeyi belli bir zaman kullanarak sıcak soğuk gibi etkenlerde kullanarak metal üzerinde aşınma sırasında elementlerde değişikliğe neden oldunuz. Üretim sırasında bu hava yol vs düşünülerek ona göre yapıldığı için çok fazla etkilenmeden aracımızı kullanıyoruz.Disklerde torna dediğimiz olay yüksek hızda diski elmas uc ile düzeltirler. ( sert bir malzemeyi düzeltmek için daha sert malzeme ile yüzeyin buluşması) Bu temas sırasında ( tornacının bu işi geröekten bilmesine bağlı nasılmı getirdeiğiniz disk üzerindeki sertlik değerini yada karbon oranına göre ) iki malzemin birbirine yapmış olduğu on anki direnç ve o sırada sürtünmeden doğan ısıdan dolayı oluşan karbon salınımı yani malzmenin sertliğini kaybetmesi demektir.Buda istinelen hızlarda ve süreçte arcın güvenli sürüşünü ve disklerin ömrünü tamamen yitirmesi anlamına gelmektedir.
Kısaca asla ve asla diskleri tornalatmayın
 
eyvalalh hocam bilgilendirme için ayrıca kale marka balata kulandınız mı daha önceden ?
 
eski clio 2 de 2 defa şirket aracımda fluance 1 defa şuan kullandığım clio4 de en kısa sürede uygun zaman söylediğim deişiklikler yaptırcam kale de ses ve toz yok
trw kullandım ses yok ama çok fazla toz oldu çok kısa sürede bitdi.
 
teşekkürler dostum
 
kendi aracımda disk balata değiştircek olsam
balata Kale
disk bosh

Dostlarım disk tornalatmak dünyanın en riskli işidir.Disk dedimiz malzeme karbon alışımlı bir malzemedir. Bu şu demek demirin içinde malzeme cinsine göre karbon bulunmaktadır. istenilen şekil verildikten sonra ya malzeme ısıl işle girer sertleştirilir, yada yarı mamulken sertdir. Siz bu sert malzemeyi belli bir zaman kullanarak sıcak soğuk gibi etkenlerde kullanarak metal üzerinde aşınma sırasında elementlerde değişikliğe neden oldunuz. Üretim sırasında bu hava yol vs düşünülerek ona göre yapıldığı için çok fazla etkilenmeden aracımızı kullanıyoruz.Disklerde torna dediğimiz olay yüksek hızda diski elmas uc ile düzeltirler. ( sert bir malzemeyi düzeltmek için daha sert malzeme ile yüzeyin buluşması) Bu temas sırasında ( tornacının bu işi geröekten bilmesine bağlı nasılmı getirdeiğiniz disk üzerindeki sertlik değerini yada karbon oranına göre ) iki malzemin birbirine yapmış olduğu on anki direnç ve o sırada sürtünmeden doğan ısıdan dolayı oluşan karbon salınımı yani malzmenin sertliğini kaybetmesi demektir.Buda istinelen hızlarda ve süreçte arcın güvenli sürüşünü ve disklerin ömrünü tamamen yitirmesi anlamına gelmektedir.
Kısaca asla ve asla diskleri tornalatmayın

Ben böyle düşünmüyorum. Bahsettiğiniz sertlik değerinin sağlandığı max derinlik önemlidir. Yani diskin kullanım ömrü..
Üretici firma bunu belirtir. Der ki disk kalınlığını şuradan kumpas ile ölç ve şu değerin altında ise diski kullanma.

Torna önceside bu değere bakıp işlem yaptırabilirsiniz. Ayrıca disk tornalama dediğimiz olay öyle fazladan talaş alma değildir.
İşin ehli usta alır diski önce bir doğrultur. sonra kompratör ile max farkı ölçer bunu giderir. Sıkıntı oluşacak durum varsa da bu disk kurtarmaz tehlikeli der. (Bunu aracın sahibi baştan bilmeli.)

Benim düşüncem şu ki;

Kullanım şartları sonrası yüzeyi düzgün şekilde aşınmamış olan diski tornalatmadan yeni balatayı takarsanız yeni balata yüzeyinde istenilenin dışında form bozuklukları ile aşınmalar başlar. Buda başlı başında bir güvenlik sorunu.. Ayrıca ses yapmasıda cabası.

Düzgün ve teknik bir yaklaşımla bu işte sakınca yoktur. 20 yıldır ilk balata değişimi yaptığım tüm araçlarımda disk yüzeyinde düzeltme işlemi yaptırdım ve sorun yaşamadım.
 
Geri
Üst