- Katılım
- 25 Eyl 2015
- Mesajlar
- 105
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
Böyle basit işler için insanları çileden çıkarıyorlar sinir oluyorum!
Tavsiyem;
Durumu servis danışmanına anlatmayın, doğrudan servis müdürünün yanına gidip sakin ama ısrarlı şekilde derdinizi izah edin ve MUTLAKA yol testine birlikte çıkmak istediğinizi belirtin. Araçta üçüncü bir kişiyi yanınıza isteyin ve bagaja oturduğunu, sesin nereden geldiğini aradığını görün. Sesin geldiği nokta büyük ihtimalle tespit edilecektir. Aksi halde daha profesyonel yaklaşmak gerekir ki ben bir araca 8 noktadan özel kayıt cihazı ile dinleme yapıp ancak arıza tespiti yaptığımı bilirim. Sorunun bu kadar derin olduğundan şüpheliyim gerçi.
Aracınızın bagaj kapısına (bizim araçlar için 5. kapı da denir) kapı ayarı yapmışlar, ne var ki usta işini çok iyi (!) bildiği için ayarınız iyice bozulmuş ve bagaj kapınız yerine tam oturmadığından kapak tam kapanamıyor ve bagaj kapak swici de kapıyı açık görüyor. Yağmur yağdığında su da alacaktır.
Aracınızdaki çekme problemi için ilk olarak lastik basıçlarınızın tam, eşit ve doğru olduğundan emin olun. Ardından yola çıkın, balık sırtı tabir ettiğimiz bir yolda (biraz eski yollar su akışını kolaylaştırmak için balık sırtı yapılır ve bu da aracın bir tarafa çekmesine neden olur) olmadığınızda emin olun. Direksiyonu avcunuzda gevşetin, araç direksiyonu yavaşça bir tarafa çevirerek çekme yapıyor ise aracınızın rot ayar problemi veya frende kaliper pimi/pistonu sıkışması olabilir. İlk olarak 4 lastiğin sökülüp frenlerin sıkmadığından, elle rahatça çevrilebildiğinden emin olun. Kolaya kaçmak için aracı lifte kaldırıp tekerlekleri sökmeden elle lastikleri çevirip -"bakın birşey yok" lafına sakın aldanmayın. Lastikleri söktürerek poryanın elle rahatça döndüğünden emin olmanız gerekir. Eğer frenlerde sıkma yoksa sorunu rot ayarında ararız, bu durumda işini bilen bir elmana rot ayarının yaptırılması ile sorununuz büyük ihtimalle tespit edilir ve parça değişimi veya sadece ayar ile sorun çözülür. Direksiyonu bıraktığınızda direksiyon dönerek araç bir yana çekmiyor, ancak aracın direksiyonu düzelttiğinizde bir tarafa çekiyor ise direksiyonunuz eğridir, merak etmeyin bu bir arıza değil, sadece ayar sorunu. Direksiyon sökülüp frezeli ağızdan diş çevrilerek veya rot kollarından biri sıkılıp diğeri kısaltılarak (çok küçük ve basit bir ayar) sorun çözülebilir.
Bu iki işlem, eğer teknisyen arkadaşlar müsaitse ve bekletmezlerse tahminen yol testi dahil 40-90 dk arası sürecektir.
Tavsiyem;
Durumu servis danışmanına anlatmayın, doğrudan servis müdürünün yanına gidip sakin ama ısrarlı şekilde derdinizi izah edin ve MUTLAKA yol testine birlikte çıkmak istediğinizi belirtin. Araçta üçüncü bir kişiyi yanınıza isteyin ve bagaja oturduğunu, sesin nereden geldiğini aradığını görün. Sesin geldiği nokta büyük ihtimalle tespit edilecektir. Aksi halde daha profesyonel yaklaşmak gerekir ki ben bir araca 8 noktadan özel kayıt cihazı ile dinleme yapıp ancak arıza tespiti yaptığımı bilirim. Sorunun bu kadar derin olduğundan şüpheliyim gerçi.
Aracınızın bagaj kapısına (bizim araçlar için 5. kapı da denir) kapı ayarı yapmışlar, ne var ki usta işini çok iyi (!) bildiği için ayarınız iyice bozulmuş ve bagaj kapınız yerine tam oturmadığından kapak tam kapanamıyor ve bagaj kapak swici de kapıyı açık görüyor. Yağmur yağdığında su da alacaktır.
Aracınızdaki çekme problemi için ilk olarak lastik basıçlarınızın tam, eşit ve doğru olduğundan emin olun. Ardından yola çıkın, balık sırtı tabir ettiğimiz bir yolda (biraz eski yollar su akışını kolaylaştırmak için balık sırtı yapılır ve bu da aracın bir tarafa çekmesine neden olur) olmadığınızda emin olun. Direksiyonu avcunuzda gevşetin, araç direksiyonu yavaşça bir tarafa çevirerek çekme yapıyor ise aracınızın rot ayar problemi veya frende kaliper pimi/pistonu sıkışması olabilir. İlk olarak 4 lastiğin sökülüp frenlerin sıkmadığından, elle rahatça çevrilebildiğinden emin olun. Kolaya kaçmak için aracı lifte kaldırıp tekerlekleri sökmeden elle lastikleri çevirip -"bakın birşey yok" lafına sakın aldanmayın. Lastikleri söktürerek poryanın elle rahatça döndüğünden emin olmanız gerekir. Eğer frenlerde sıkma yoksa sorunu rot ayarında ararız, bu durumda işini bilen bir elmana rot ayarının yaptırılması ile sorununuz büyük ihtimalle tespit edilir ve parça değişimi veya sadece ayar ile sorun çözülür. Direksiyonu bıraktığınızda direksiyon dönerek araç bir yana çekmiyor, ancak aracın direksiyonu düzelttiğinizde bir tarafa çekiyor ise direksiyonunuz eğridir, merak etmeyin bu bir arıza değil, sadece ayar sorunu. Direksiyon sökülüp frezeli ağızdan diş çevrilerek veya rot kollarından biri sıkılıp diğeri kısaltılarak (çok küçük ve basit bir ayar) sorun çözülebilir.
Bu iki işlem, eğer teknisyen arkadaşlar müsaitse ve bekletmezlerse tahminen yol testi dahil 40-90 dk arası sürecektir.