Ankara'dan bir arkadaşımızın Mondeo Mk2 model aracının gösterge,iç aydınlatma lamabalarını ledlendirme çalışmasını Rabbimin izni ile güzel sonuç alarak bitirdik.
Aracın gösterge kısımlarının dagıtılmış halleri.Belki bir şekilde işe yarar.
Göstergenin dağılmış hali ve küçük aşamalrın neler olduğunu gösteren toplu bir resim.
En sabır isteyen kısım.4 kazınacak kısım yavaş ve dikkatli olunması gerekiyor ve benim hemen hemen 2 günümü alan bölüm.
Ledlerin yerleşimi ve bağlantıları.
İlk testler.
İbreler için üst plastik şeffaf yansıtıcı kısmının motor pinlerinin deliklerinin kenarlarına takmıştım ama neden resmetmeşim bilmiyorum.Yada bulamadım epey o aralar fena karışıktım.
Yol bilğisayarı ledleride değişti ama yanar halde resmi şimdilik yok.
Kalorifer bölümü üst yazı siyah kısımdak,i yeşil tabakadan dolayı çok uğraşmama rağmen istediğim parlaklıkta kırmızı yapamadım.Daha önce Focus ta çok güzel sonuç almıştım bunda olmadı.İstemeyerek yeşile mahkum kaldı.
Cam açma düğmeleri,kapı kolu içleri,far anahtarı ledlendi fakat resim çekme imkanı olmadı.Araç bilahire yine beni birğün mecburen ziyaret edecek Mondeo özelliği olan orijinal çift yansımalı camlı ve 1.2watt ampulle yapılmış ışıklandırması olan kapı kolu içi aydınlatmaya yeni kırmızı ledleri takılacak.Bazı ufak kusurlar giderilecek.
Toplandıktan sonra görünümler.
Koceli'den bir arkadaşımızın Jetta aracının bagaj kaputunda bulunan stop için led modifiyesi çalışmasına ilk etapta sadece orijinalinde olan delikli led konulacak kısımlara park ta yanacak şekilde ledlendirme yapılacaktı.Arkadaşımız bunu derecli açılarda olan kırmızı ledlerle kendisi yapmaya çalışmış fakat istediği sonucu alamayınca çalışma Rabbimin izni ile benim aracılığım ile genişletildi.Önce buraya smd5050 ile hem parak hem fren işlevi olsun amaçlı bir çalışma planlandı ama sonra geri vites ve sis lambası içinde ayrıyeten bir çalışma yapılması fikri ortaya çıkınca her şeyi yeniden yapılandırdık ve malzemeler alındı.Bu orijinal delikli kısımlarda hem park ve hem fren olarak yanması için orijinal BMW stoplarda kullanılan kırmızı fren,park ledleri kullanıldı.
Stop içindeki ayrı sis ve geri vites bu araçlarda tek.arkadaşımız her iki bölümüde daha önce edindiği şeffaf geri vites bölümlü orijinal stop parçasının bu iç kısımlarına petek desenli 12 led,her bir kısım 40 derecelik açılarda ışık yayabilen Lens takımı kullanmaya karar verdik.
Geri vites için bu lenste 9 sıralı şekli kullandık.Her biri 150 lümen olan Edison ledlerden kullanıldı.Aslında Edison smd 5050 1 watt power led kullanacaktım ama bu bölümde yer sıkıntısı olunca sogutucu montajı sorunundan dolayı bu 1 watt ledlerden kullanmaya karar verdim.
Sis bölümü içinde bu lens içinde ortadaki 3 bölüm yeterli olur dedim ama bu ledleri kullanırsak olabilirdi.Smd seramik tabanlı 4 ile 10watt arasında olan 350ma ve 700ma aralığında toleranslı çalışan Edison fm5050 kırmızı led kullanıldı.Lehimlemesi çok zor oldu.Yapısından dolayı havya değsede anında ısımaya tepki vermiyor havyayı çok iyi kullanmak kesinlikle şart.Aslında havya ile lehimlenmesi için tasarlanmamış bir led sınıfı ama başka seçenek yok kullanılacak.İlk başta bu 4 led grubundan 1 led olarak çalışan bu ledi seri kullanmaya karar vermiştim ama sonra lehimleme sorunundan dolayı hatalar olunca yapıyı paralel seri kullanmaya karar verdim.
Bu ledler için ilave olarak bu sogutucu monte ettim.
İlk montajı bu şekilde yapmıştım ve toplamıştım ama bu lehim hatasıda ortaya çıkmadan önce bu görsel çirkinlik içime sinmedi.Bütün silikonlamayı sökerek neler yapabilirim arayışlarına girdim.
Sonra ledlerin üzerini örtecek plastik parçadan led tepeleri görünecek şekilde parça yaptım.Simli Gümüş grı ile boyadım.
Kullandığımız lensin çapı 1cm civarı küçüktü ve ortalama sorunu vardı.İç kısımdaki soğutucu ve kablolara iyice bakınca ortada idi.Bunada çözüm olarak bir parça ayarladım ve yine simli gümüş grı ile boyadım.
Ve sonuçlar.
Park ve fren yanış şekli.
Geri vites.
Sis.
Araç üzerindeki detaylı resimler bilahire gelince ekleyeceğim.
Ankara'dan bir arkadaşımızın 97 model Passat aracının yeşil olan bütün aydınlatma rengini üst makyajlı kasasındaki görünüme dönüştürmek için ve ampul aydınlatmalarınıda ledlendirmek için yaptığım çalışmayı rabbimin izni ile oldukça güzel şekilde bitirmek kısmet oldu.
Yeni kasa Golf lerde kullanılan gösterge ibrelerinin bu aracın orijinalindeki iğneye oturan kısımları farklı fakat uzundu bu Golf ibrelerini iyice inceledim ve kesersem oturabilir dedim ve olmaz ise çöpe gider diyerek kesip biçme iznimi alınca gecenin bir vakti sakince uğraştım ve sonuç ortaya çıktı.Krom çerçeveler ile cidden kromu fazla ssevmediğim halde bu ibreler mükemmel denilebilecek şekilde uyum sağladı çok farklı görünüm ortaya çıktı.
İç aydınlatmalarda yeni keşfim 5630 aliminyum şerit ledler ile yapıldı.Kendime has küçük düzeltmeler olmadan takamazdım ve devasa bagaj 9 tane led ile gündüzden daha aydınlık oldu dersem yalan olmaz.Fakat resmi çekmeyi unuttum iyimi.Ömer prof makinen ile güzelce çekersin.
Diğer çalışmalar ile iyi seyirler.
Golf kadranındaki ibreler ve görünümü.
Passat kadranındaki görünen yeni hali ile ibreler.
Düğmeler,klima kısmı.
Tavan sanruff düğmesi,submarine görünümü.Bu led yuvaları tam 20 yıldan fazladır elimde ve amerikanodan gelmişti.
Led ışıklı orijinal parçayı alamdım diye çok üzülen arkadaşımıza yaklaşık 4 saat falan süren bir süreçten sonra işaretler olmasada neden iz şeklinde bir aydınlatma olmasın dedim ve ortaya çıkan görünüm.Canlı hali tabiki bu kadar parlak değil.
Araç üzerinden bazı resimler.
Ankara'dan bir arkadaşımızın 96 stratus arcının ciddi manada önünü aydınlatmadan yoksun Depo marka ama çok acayip ışık odaklaması ve çizgisi olan bu farlara yeni nesil İntemo bi-xenon mercek kullanıldı.Gen4 balast takımı Philips 4300k xenon takımı kullanıldı.Sinyal kısmıda mercekli yapıya eş olsun diye Mondeo minik merceği için sarı ledler ile sinyal yapıldı.Audi tarz pleksidende gündüz farı ve park yapıldı.Ayrıca yine ayrıyeten ledler ile amerikan park yapıldı.Rabbimin izni ile oldukça performanslı bir fara dönüş için yaptığım bu çalışma bu araçta beni daha bir başka sevindirdi.Orijinal farın çizgilerini çekmek hiç aklıma gelmedi.
Merceğin plastik olan dış kasasını 7.3cm e kadar alttan üstten traşladım.Farın içi 8,5cm civarı.Mercek etrafını kapatma faslı beni fevkalade oyalayan kısım oldu ama işlem bitince arkama yaslanıp izledim dersem yalan olmaz.İşte detaylar.
Ankara'dan bir arkadaşımızın model yılı tam hatırlamıyorum ama 2013 olacaktı Freemont aracının farlarına Hella intemo bi-xenon,Gen4 balast ve xenon takım ile yapılan çalışmayı farları köşesinde bulunan beyaz reflektörün üst kısmına turuncu film yapıştırıp arka iç kısımdan yanlamasına Smd5630 aliminyum şerit günışığı led ekleyerek amerikan park olarakta görünecek şekilde fardaki en güzel aşamayı rabbimin izni ile yapabildim.
Mercek kapagı olarak fardaki iç çerçevedeki yogun çizgilere uyum sağladığını düşünerek yine Mercedes mercek şapkası kullandım.Oldukça güzel uyum sağladığını düşünüyorum.İşte detaylar.
Araç üzerindeki resimler elime ulaşınca bilahire ekleyeceğim.
Araç üzerinden ve duvar resimleri.
Satt 16.00civarında çekilmiş bir duvar resmidir.Bi-xenon merceğin aydınlatma farkı diyebiliriz.
Ankara'dan bir arkadaşımızın Mercedes 190 aracı için Kristal marka sağdan trafik için yapılmış şeffaf camlı far alındı.Bosch bi-xenon mercek,Sis bölümünede yeni nesil Bosch servo bi-xenon merceği düz çigi halinde sabitleyerek sis merceği olarak kullanıldı.Gen5 balast ile Rabbimin izni ile son şekillerini alarak montaja ve kullanıma hazır hale getirildi.
Far bu.
Dagılmış hali.
Merceklerin monteli hali.
Mercek şapkalarının boyanmış hali.
Şapkaların takılmış hali.
Bitmiş hali.
Arka kapakların yeni hali.
Araç üzerinde görünüm resimleri gelince bilahire ekleyeceğim.
Farın iç çerçevesi şeffaf pleksiden yapılmış.Bunu degerlendirerek çerçevenin ön yapısındaki kenar çizgilerinin olduğu kısımlardaki krom tabanı silip gümüş grı renk ile şeffafca boyadım.
Ledlerin birlşemiş hali.Ledlerimiz bu defa 8000k renk tonunda oldu.1watt Edison power ledler kullanıldı.
Sinyal ledlerinde günışığına yakın tonda smd5630 kullanıldı.amber tonu yakalamak için renk kagıdı kullandım.
Bitmiş halleri.
Eskişehir’denbir arkadaşımızın aile araçları C4 için Hella İntemo bi-xenon Gen 5 balast 4300k xenon olarak çalışmayı Rabbimin izni ile hafif kusurlar ile bitirmiştim.Sonra bu kusurları düzelttik.Aracın dur kalklardaki start stop nedeniyle Aküde 16 voltta olması taktığımız ledlerde sorun yaptı.Aklıma hiç gelmeyen bu durum genelde 14 volta sabitli direnç ayarımı altüst etmiş durumda.Sanırım bilahire tedavi görecek gibi.
Farın komple dağılmış hali.
Mercek montajı sonrası.
İlk önce montesini yaptığım mercek şapkası ile görünüm.
Mercek şapkası sıkıntılar yaşatınca değişimi yapıldı.
İstanbul'dan bir arkadaşımızın C4 aracı için çift mercek çalışmasında yeni Hella bi-xenon mercek Gen5 balast takımı,Uzun hüzmeye bocsh servo motor merceği uzun hüzmede sabitlenerek monte edildi.
Merceklerin ilk hali ile denemeler.
Son hallerinden görüntüler.
Eskişehir ve İstanbul İllerimizden bu arkadaşlarımızın C4 araçları için yaptığım mercek çalışmaslarından sonra Eskişehirdeki arkadaşımızın farların sinyal kısmındaki turuncu parçayı çıkarıp Mercedes c serisi orijinal far içi led sinyal parçasının reflektör kısmını kesip biçip em gündüz farı hem sinyal olarak yanması için her biri 150 170 lümen aralığında ledlerden kullanıldı.Sinyal ledlerimiz her biri 80 lümenlik ambere yakın sarı ledler kullanıldı.İstanbul'daki arkadaşımızın aracına ise haricen orijinal Bmw U halkaları monte ettim.
Bu arada Çift mercekli farların resmini Annem'in oturduğu evde çektim.Arkadaşımız ile bazı nednelerden dolayı Etlik'te buluşup montajı yapmaya gitmiştik.
Daha önce komple led stop yaptığımız çalışmada park konumundaki yanış halinde değişiklik yapıldı.Bütün olan iç baklava dilimli parçanın etrafına pleksi çubuklar bükülde ve 1 er wattlık kırmızı ledler ile aydınlatması yapıldı.
Pleksi çubukların yapılmış hali.
İlk denemeler.Işık tabiki böyle yüksek kalmıyor.
Toplanmış hali.Ledlerin geldiği uç kısımlara ışık daha fazla etki etmesin diye parçalar ilave ettim ama resimlememişim.Mümkün olduğunca kısmaya çalıştım.Canlı görünüm bu kadar belirgin değil.
Araç üzerinden görünümler.
İstanbuldan bir arkadaşımızın Bulgaristan ve Türkiye arasında sürekli gidip gelen araçları Sprinter için yeni tip Hella bi-xenon Gen4 balast Philips xenon ampul ve BMW mercek şapkası kullanarak Rabbimin izni ile güzel bir sonuç ile bitirmek nasip oldu.Farlar yolda en kısa sürede detaylı resimler gelecek ve bilahire ekleyeceğim.
Farın dağılmış hali.
Mercek montajı sonrası.
Arka kapakta ampulün geldiği kısıma yükseltme yapıldı.solventsiz silikonla izole edildi.Siyah renkte istediğim gibi silikon şimdilik yok.Resimdeki gibi durmuyor flaştan dolayı böyle çıkmış.
Ankara'dan bir arkadaşımızın haricen Depo marka alarak bir arkadaşına yaptırdığı ama bariz kusurlar ile kullanmadığı farlara tamirat ve yeniden montaj çalışmasın Rabbimin izni ile geçen yıl başlarında yapmıştım.Paylaşım bu güne imiş.
Mercek montajı sadece japon yapıştıcırıcı ve karbonat karışımı ve arka ampul kısmınada bolca sisyah ucuz tip silikon kullanılarak monte edilmiş.Mercekler ise tamamen her yöne kayık şekilde sabitlenmiş.
Yeni tip Hella bi-xenon mercek kullanılmıştı aynen kullanıldı.Mercek kapagı kromu epey srunluydu ve Eski tip Mercedes mercek kapagı.Daha zarif ve yakışan bir kapak ile değişim yapıldı.
Farlar depo marka olunca elimde depo marka çizgi alabileceğim bir tas olmadığı için orijinal Focus far tasından çizgi alarak mecburi montajı yaptım.Arkadaşımızada bu kusuru bildirdim.Aynı tip far tası bulabilirsek bilahire onarımı karşılıksız yapacağımıda bildirdim.Hali ile çizgide istemeden de olsa kusurumuz oldu.Duvar resmi mevcut değil.
Farlar orijinal kendi ısıtılıp yumuşayan silikon olmasına ragmen ciddi nemlenme yapıyor,arkadaşımızın kendi uğraşlarında silikonlar temizlenerek her çeşit silikon denemesine ragmen nem sorununu gideremedi.Sonra sanırım rayına oturdu ama çok uğraştı.
Hatalı montajdan bir kaç kare.Farları açmadan resim çektim diye hatırlıyorum ama bulamadım.
Oem mercek tasından alınan çizgi ile mercek montajının vidalama ve destek silikonu ile montajı yapıldıktan sonra mercek şapkaları ile durum. Mercek şapkası 2 ayrı parçanın birlşiminden oluşuyor ve krom boya ile boyandı.
Farlar kapatıldıktan sonra.
Araç üzerinden hem siyah çerçeveli hali hem krom çerçeveli hali ile görünümler.
İstanbul'dan bir arkadaşımızın Seat Leon Mk1 aracına Depo yedek far alınarak yeni tip Hella bi-xenon mercek,Gen5 balast,4300k Osram kullanılarak ve uzun hüzme kısmınada 6 lı 35 derece grup lens kullanılarak gündüz farı montajını Rabbimin izni ile yapma imkanını epey süren ve bir çok görsel değişimlerin denenmesi ve benim tarafımdan ve arkadaşımızında aynı düşünceleri ile begenilmemesi sonrasında içimize sinen şekilde son halini alan çalışmayı geçtiğimiz aylarda bitirmek kısmet oldu.
Depo farlar güya takım gelmişti ama sağ ve sol Far çizgilerine kadar ayrı çok ayrı versiyonlar halinde çıktı.Sol farda kısa far çizgisi için ampul takılan kısım hatalı çıktı çizgiyi almakta zorlandım.Şansıma ki mercek kılı kılına fara oturduğu için çizgi aşaması sabitlenmesinde zorlanmadım.Zoraki düz olmak zorunda idi. Resim çekmemişim.Sağ farda ise çizgi bu şekilde idi ve işin en garip tarafı uzun hüzme odaklaması çok aşagıda ılması idi.Fena halde fabrikasyon bir hata.Zaten uzun hüzme iptal olacağı için sorun değildi.
Uzun hüzme yerine en son karar kıldığımız 6 lı grup lens takımını ledlerin yeşil tonu fazla görünmesin diye tırtıklı seçerek kullandık.Sogutucu kısmına led montajı sonrası komple siyah zemin yapıldı.
Lens grubu çıplak halde tüysüz serçe gibi durunca merceklerde kullandığım mercek şapkasına fena halde güzel oturunca işte bu dedim ve aynen arkadaşımdan da onayı aldıktan sonra sabitleme evresi bitti.
Sinyal kısmına yine Mondeo mercek kısmını keserek kullandım ve 4 lü amber led ile oldukça performanslı bir sinyal olarak yerini aldı.Farların kapanmasıyla son görüntüler.
Far tasını komple siyah mı yapsaydım diye içimde soru işareti olarak kaldı ama bu hali ile yeni nesil araçlarda ki krom siyah uyumu güzelliğine yakın olduğu için kendimi avutuyorum.
Araç üzerinde resimler gelmedi gelince bilahire ekleyeceğim.
Konya'dan bir arkadaşımızın Polo aracı için edindiği Junyan tip farları için Hella intemo bi-xenon mercek ile değişimi,5000k Osram xenon ampul,Gen5 Hella balast ,flux ledler ile aydınlatması yapılmış gündüz farı kısmının ledleride 1 watt power ledler ile değişimini geçtiğimiz aylarda Rabbimin izni ile bitirmek kısmet olmuştu.
Arkadaşımızın çektiği farların açılmış hali ile bir kaç kare.
Farda kullanılan H7 hallojen ampul desteği olan mercekler.
Hella intemo montajı sonrası.
Ledlerin power led değişiminden sonra.
Araç üzerinden Gündüz farı ledlerinin yeni hali ile yakın ve uzak mesafeden görünümü.
Duvar çizgileri.
Sakarya ilimizden arkadaşımızın Corsa aracı için aldığı junyan farlara kendisi Valeo H7 mercek montajı sonrası aydınlatma yetersiz kalınca ve gündüz farı bölümlerinede kendince mantar led ile çalışma yapmasından sonra hesaplı ve daha kaliteli bir aşamaya geçiş içinyeni tip Valeo bi-xenon,4300k Osram xenon,Gen4 Bosch balast ve gündüz farı kısmına 1 watt power ledler,fazladan deldiği delikleride sinyal amaçlı yarım watt smd ledler kullanılarak sinyal ampulü kısmınada 30mm lens takılıp ledlendirilerek Rabbimin izni ile geçtiğimiz aylarda çalışmayı güzel bir sonuç alarak yapmak nasip oldu.
Valeo mercek montajı sonrası.
Ledler ve lensin montaj sonrası.
Sinyal bölümü.
Gündüz farı bölümü.
Duvar çizgileri.
Bir taraf sinyal yanarken diğer taraf gündüz farı yanarken.
Ankara'dan arkadaşımızın Mondeo Mk2 aracı için haricen ön camı düz şekilde yaptırılmış,eski tip Hella bi-xenon mercek montajı yapılmış bir far alması ile iyileştirme ve modernize çalışmasını geçtiğimiz aylarda bitirmek kısmet olmuştu.Elimde olmayan özel sorunlar,sağlık sorunu falan derken işlemin arge kısmı çok uzun süren bir çalışma olunca diğer çalışmalarım gibi bunuda gecikmeli şekilde bitirdim.Rabbim bana gösterilen sabırdan dolayı arkadaşımızdan razı olsun.
Farda eski Hella mercek uzunluktan dolayı söküldü ve insiyatif kullanarak yeni tip Hella bi-xenon montajı yapıldı.Servo kontröllü yeni nesil Bosch bi-xenon merceğin perdesi uzun hüzmede sabitlenerek montajı yapıldı.
Alınan farın ilk toplu halini resmetmişim fakat mercek bölümü aynen bu şekilde idi.
Mercek iptalinden sonra elimde haricen bulunan aynı tipin orijinal far tasından ve camından faydalanarak duvar çizgisini işaretledim.sonra.Far tasına mercek için gerekli delikler açıldı.Zımparalandı boyandı mercek montajları yapıldı.
Mercek şapkaları uzun hüzmede kullandım Bosch merceğin orijinal kapakları.Arka kısımlarınıda farklı mercek kapaklarından kesip biçip düzgün halde sabitledikten sonra merceklere sabitledim.
Sade görünüm aynen bu şekilde görünüyor.Tabi son hali böyle değil.
Alınan bu çıkma farda maalesef manuel ayar yerleri iç kısımda tası tutan aparatlarda dahil fena halde laçka olmuş.Tasdaki kısımları oldukça iyileştirdim fakat ayar yerleri için şansım olmadı.Özellikle sağ far ciddi ayar sorunu oldu.Bu far ayar konusunda ciddi sıkıntı oldu ve şimdi mecburen haricen manuel ayar kısımları düzgün olan far aranıyor içi aktarılacak.Farlar toplanıpta ayar yapılırken bu sorunu tespit ettik ama boşta iken vida başları bozuk olsada geniş bir tornavida ile çevriliyordu tabi ve çok zorlamaz dedik.Lakin yanılmışız.
Bu sorundan dolayıda sağ far istemesekte biraz aşagıda kalıyor.Fardan duvar çizgileri.
Farlara ek olarak Bmw U halka,Bmw tip kaş,Power led Bmw oem parça sinyal,Bmw orijinal kaş kenarındaki park ledleri yada adına ne deniyorsa kenar ledi diyeyim gitsin.
Bmw orijinal sinyal led parçasının ilk hali.Aslında bu parçanın iç reflektörüde var fakat elime geçmedi.Ledleri camın iç kısmına sabitledim.Ledler yine Bmw orijinal stoplarında kullanılan yarım watt sinyal ledleri.Renkleri oldukça güzel.
İlk başta far çerçevesi boyanmamıştı sinyal parçasınıda kroma boyamıştım.
İlk görünümler böyle idi.U halkada orijinal Audi gündüz ledlerini yeniden sogutucu dizaynı yaparak kullandım.
İşte buda gece görünen hali.U Halka zaten gündüz fazlası ile net görünüyor.Son halinde kaşta fena değil.
Sonra arkadaşımız yapılan şeffaf camdaki yapıştırmadan kaynaklı hataları için farları sökmüş.Ledlerin kabloları vesaire falan sökülünce tekraren el atıldı.Bu arada maalesef kaşlardan birisi çatlamış.Yeniden değişimi yapıldı ve kaş ledleri daha güçlü power led ilede değiştirildi.
Çerçevedeki ciddi krom kusurlarıda göze batar halde idi dedik boyayalım ve kromu çıkarırken değiştirdiğpim kaş bu defa orta yerinden çatladı.Saniyesinde nasıl oldu nasıl kırıldı anlamadım bile çıt dedi ayrıldı.Moralim alt üst oldu.Zamanda kalmamıştı dedim Audi gündüz pleksileri ile değişecek başka yolu yok.Değişimi yapıldı.Siyaha boyandı.
Sinyal kısımlarınada Bmw kaş kenarlarındaki 5 li tip park ledlerinin kısmını kestim biçtim ve sinyali alta çekip bu kısım daha dolgun hale getirildi.
Krom çıkınca çerçevenin kendi siyah tabaı ile sinyal bölümünün ve 5 li ledlerin kromlu hali.
Audi kaş ile ve Siyah boyama işleminden sonrasındaki durumlar.
Araç üzerinden görünümler.
Ankara'dan arkadaşımızın Focus 3 aracı için mercek montajı yapılmış şekilde aldığı far için ilk başta junyan tip Focus 3 farlarındaki gibi gündüz farı tarzında çalışma yapmaya başlamıştık.Sonra Mondeo Mk2 için yaptığım çalışmanın gece resmini görünce her şey iptal oldu ve bu şekilde bir çalışmaya yöneldik.Oldukça uzun süren bir arge zamanından sonra değişen çalışma boyutunuda ara ara telefon konuşmalarında geliştirdik ve ortaya orijinal Bmw kaş bölümü çerçevesi ile beraber komple aktarımı yapıldı.Uzun hüzme kısmına sürpriz bir kara ile mercek montajı için epey cesaret edemez isemde U halka sevdasına cesaretimi toplayıp tası deldim.Uzun süren özel meselelrimden dolayıda elimde olmadan uzattığım çalışmayı Rabbimin izni ile son derece güzel bir görsel,işlevsellik sonuçları alarak geçtiğimiz aylarda bitirmek kısmet oldu. Arkadaşımızın anlayış ve sabrından dolayı kendisinden Rabbim razı olsun.
Son kaş çalışması için üst kısım kesildi.Orijinal Bmw kaş kısmı aynen sabitlendi.Çok uğraştırmadan montesi oldu.Sadece 2mm kadar fazladan egim olmuş tas birazcık sürtüyor.Çerçeve ilk önce tamamen eski boyadaki ciddi kusurlar nedeniyle güzelce zımparalandı.Çerçevenin kenar kısmındaki güzel şekilli kısım metalik grı tonda boyandı.Krom yapmadım boya kusurları olunca krom çok belli ediyor.
Uzun hüzme kısmı oldukça biçimsiz egimlere ve ebatlara sahip olunca mercekte küçük olmak zorunda idi.Mondeo Mk3 farlarının orijinal D2s merceği güzelce kısa hüzme merceği baz alınarak sabitlendi ve perdesi uzun hüzme etkisi yapabilmesi için egilerek etkisi kaldırıldı.Mercek kapagı bambaşka bir sorun oldu.2 haftdan fazl sadece mercek kapagı ile uğraşmak zorunda oldum.Önce orijinal Mondeo merceğin kendi kapagındaki kısım ile bir çalışma yaptım.Fena olmamıştı ama mercek yokmuş gibi görünüm ortaya çıkınca resimdeki parçayı yerlerde sürünürken gördüm.Junyan farların ampul değişim kapagı.Kesildi biçildi etrafı görsel izolesi ile kapanınca sonrasında boyandı.Daha önceden takılmış olan Hella merceğin kapagında epeyce uyumlu olmasıda bonus oldu.
Bmw U halka yerleştirildi.U halkada orijinal Audi gündüz farı ledleri kullanıldı.
Hangi araçta kullanıldığını bilmediğim parayıda sinyal kısmının egimlerine bire bire oturması ilede sinyal görünümüde farklı boyutta bir görünüm ortaya katınca moraller düzeldi.Sinyal kısmına geçen yıl smd5050 serisi 1 watt amber led olarak sinyallerde kullanmak için almıştım.Stoklarını bitirmiştim.Lakin hüsrana uğradım Anber renk çok koyu tonda idi ve kırmızı olarak görünüyordu.Hiç bir farda kullanmadım yatıp duruyordu.Arkadaşımıza durumu anlattım dedik zaten çok farklı bir çalışma oldu kullanalım kararı ile ledlerin sogutma dizaynı falan yerleşimide yapıldı.
Hatamı değilmi hala karar veremedim ama ledlerin beyazımsı hali görünmesin diye siyaha boyadım buda koyu amber yanan tonu biraz daha kırmızıya çekmesine yol açtı.Artık kırmızı bir sinyal oldu.Geri dönüşüde yok.
Kaşın ve U halkanın günışığı,beyaz ve beyaz turuncu olarak görünmleri.
Turuncu beyaz haline karar verildi ve sabitlendi.Mercek montajını daha önce yaparken merceğin alt selenoid motor kenarlarından mercek camına doğru sağ ve sol kenardan her mercekte 2 tane 1 watt power led takmıştım.Ledleri sökmedik ve daha kısık şekilde yanmasını sağlayarak loş bir ışık elde edildi.Güzelde oldu pişman olmadık.
Toplanıp kapatılmaya hazır son halleri.
Farlar toplandı kapatıldı.
Araç üzerinden görünümler.
Farda olmasını hiç istemediğim halde Bmw kaş ledinde hesaba katmadığım bir sorundan dolayı sıkıntı yapınca ledleri yeni nesil Seramik tabanlı ledler ile değişimini yapıldı.Şimdi daha uzun ömürlü bir hale geldi.
İstanbul'dan bir arkadaşımızın Focus II aracının orijinal mercekli farına sürekli uzun yol yaptıgı için aydınlatmayı güçlendirmek için hem xenon hem halojen olarak sarı tonda ışık destegi amaçlı çift mercekli bir çalışma için ilk önce H7 mercek istendi fakat ben H7 mercek için böyle bir çalışmaya ne emek nede mebla harcanmasını doğru bulmadığımı belirttim ve Hella bi-xenon mercek montajı için karar kıldık.Bi-xenon merceklerdede halojen ampul odaklama konusunda net performans vermeyeceğinide özellikle belirttim.Hella bi-xenon ampul tutuculu olduğu için halojen ampul odagını sağlamak oldukça sıkıntı.Orijinal merceğin ampul kısmı bu işleme uygundu halojen ampulü buraya taktım.Odaklama işlemi en ideal eşkilde ayarlayıp sabitledim.Orijinal 4300k D1s Osram ve Philips balast aynen kullanıldı.İşlemler benim özel sorunumdan ve arkadaşımızın Ankara ziyaretim olacak o vakit montajı benim yapamı istemesinden dolayıda uzun sürdü fakat sonuç aydınlatma açısından görünüm olarak bazı kusurlarda olsa Rabbimin izni ile geçtiğimiz aylarda son derece içe sinen bir çalışma oldu.Arkadaşımızın sabrı ve anlayışı için Rabbim kendisinden razı olsun.
Mercek montajı için tası güçlendirmek için aliminyumdan montaj aparatı yaptım.Orijinal mercek bağlantı ayagından paralel aliminyum bağlantısı yaptım.Rtv silikon ile destek verdim.Oldukça uğraştırıcı bir montaj oldu.
Fara çift mercek montajı arka kapaktaki işlemle kılı kılınada olsa yapıldı fakat hesaba katmadığımız bir sürpriz sorun farın araca oturduğu kısımdı ve buraya da ufak bir operasyonla far montajınıda yaptık.Sinyal kısmınada 12 şer tane smd 5050 ile park ledi yaptım ama ışık şiddeti arkadaşımız için oldukça düşük geldi.Aslında isteğini ben tam alğılayamış olmamdan dolayı oldu.İstediği ışık ancak power ledlerde olacaktı ben bu ledler ile daha önce hiç yetersiz ışık şikayeti gelmeyince yeter sanmıştım yanılmışım.
Mercek montajı sonrası görünüm.
Mercek montajı itibari ile ve tasın yapısından dolayı görünümde biraz çaplık olmasıda kaçınılmaz oldu.İlk yaptığım mercek şapkası mercek etrafını fazlasıyla ve güzel şekilde kapattı fakat bu çaplık biraz daha net ortaya çıktıgı için boyut değişti ve far zaten daha önce karatma istendiği için bu yöne eğilim oldu.Mercek kapagınıda orijinal İnsignia Hella kapagı kullanmaya karar verdik.Hafiften kenarda açıklık kalıyordu ama nazarlık dedik.
Çalışma degerlendirme karar verme aşamalarından birkaç resim.
Krom renge boyadığım benim seçtiğim mercek kapagı ile krom taban ve sinyal bölümü park ledi olarak görünümler.
Hella mercek kapagı ile görünümler.
Siyah taban için deneme çalışmaları.
Karar ise her yeri tamamen siyaha boyamak şeklinde oldu.
Çerçeveler zımparalandı.Boyandı mercek şapkaları ve tas komple 600derecelik mat siyah ile boyandı.Far toplandı.
Araç üzerinde resim halen gelmedi.Montaj sonrasıda vakit darlığından ve arkadaşımız resim yollarım dediği için çekme fırsatım olmadı.
Ankara'dan bir arkadaşımızın F2.5 aracı için haricen far temininden sonra Hella intemo bi-xenon mercek,Hella Gen5 balast,5000k Osram xenon ampul,Mercedes farlarında kullanılan mercek şapkalarından elde birleştirerek yapıldı krom tabana boyandı ve çerçeve kenarına ve sinyal içine park ledi ile geçtiğimiz yıl Rabbimin izni ile bitirmek kısmet olmuştu.
Çankırı ilimizden bir arkadaşımızın F2.5 aracı için Hella bi-xenon mercek Gen5 balast 4300k xenon,mercedes mercek şapkası,çerçeve kenarına ve sinyal içine park ledi dizilimini Rabbimin izni ile geçen yıl yapmak kısmet olmuştu.
Çanakkale ilimizden bir arkadaşımızın 2009 Carevelle arcının farları için Hella bi-xenon mercek montajından sonra önce angel halka tarzı çalışma yapılacak diye konuşmuştuk sonra kararsızlıklar epey uzun sürdü ve bir çok çeşit denemeler yapıldı değişik ve oem tarz bişiler olsun diyerek Passat gündüz farı çalışması yapmak için denemelere başladık arge çalışmalarımız epey uzun sürdü ve bir çok denemelerden sonra benimde özel sıkıntılar vesaireler araya girdi ve geçtiğimiz aylarda Rabbimin izni ile arkadaşmızın ve benim içime sinen güzel bir çalışmayı yapmak kısmet olmuştu.
Farın dağılmış hali.
Mercek montajı sonrası mercedes mercek şapkası ile görünüm.
Sade orijinal hali ile görünüm.
Passat gündüz farı kesilip biçildi ve arkadaşımızn krom olmasını istediği için kroma boyandı.Ek olarak sinyal kısmı ile görünüm.Ledler arkadaşımızn özel istegi ile orijinal lensler kullanılarak 9000k led olarak kullanıldı.Aynı ledler ile araç içindeki aydınlatmalarda bilahire tarafımdan yapıldı.
Uzun hüzme altına gelecek kısım.
İlk görünümler.
Passat parçasının üst kısmı boş kaldığı için ilave sinyal parçası eklemek istedik.Bizi bu kısım en çok uğraştıran kısım oldu.
Bmw stop sinyal kısmının lens bölümünü kesip biçip ilk denememizi yaptık.
İstek üzerine bu şekilde değişime uğradı.
İlk başta bu parça ile kapatılacaktı ama ben begenmedim başka arayışlara girdik.
Bmw ön far led sinyal parçasına passat len kılıflarını yerleştirerek bir çalışma yaptık.siyah hali oldukça güzel olmuştu fakat krom olması şart olduğu için krom görünümde istediğimiz görünümü maalesef alamadık ve bu çalışmadanda vazgeçmek zorunda kaldık.Bütün iler ben buradayım dedi beni üzdü.
Sonra epey fikir rüzgarından sonra sabitlenen passat gündüz farı parçasının devamı olarak aynı parçalardan üste ilave yapamaya karar verdik.Kesip biçtik ve birleşimlerden snra kroma boyandı.
Geri kalan boşluklarıda elimizde bulunan harici orijinal far tasından faydalandık ve kesip biçip eklemeler ile son hallerine getirdik.
Gündüz farının orijinal kenar şeffaf reflektörünüde park ledi döşedikten sonra görünüm.
Sinyal bölümün görünümü.
Gündüz farı ve park bölümü görünüm.
İçimi serinleten görünüm.
Cam kapanmaya hazır hali.Orijinal passat frı parçalarını kullanarak görsel bütünlükleride sağladım.
Kapandıktan sonra görünüm.
Araç şu an iş için yollarda Resim çekip yollanırsa bilahire ekleyeceğim.
Çanakkale ilimizden bir arkadaşımızın Vectra c aracı için haricen alınan farlarına uzun hüzme kısmınada Hella bi-xenon mercek montajı yapıldı.Far yapısının müsait olmasından dolayı angel halka ve son bir karar ile kaş eklemeye kara verildi.Sinyal bölümünede Mondeo Mk3 minik mercek lens kısmı takılarak 5 watt power led ile sinyal eklendi.Bmw stil park ledleride sinyalin alt kısmındaki müsait yere yine oem bmw sinyal ledi kullanılarak yerleştirildi.
Çalışma öncekiler gibi benim özel sıkıntılarımdan dolayı ve farın soket kısmınında değişmesi gerketiği için soket arayışları vesaire gecikmeli olarak geçtiğimiz haftalarda Rabbimin izni ile güzel bir sonuç ile bitirmek kısmet oldu.Rabbim arkadaşımızn bama olan sabrından dolayı razı olsun.
Bmw orijinal angel halkalı tipe en yakın çalışma bu oldu diyebilirim.
Mercek montajından sonar çerçevedeki halka montajı yapılarak ilk testler.
Kaş denemesi.
Kaş takma kararından sonra ve sinyal bölümüne mercek montajından sonra görünüm.
Bmw stil park ledi diziliminden sonra.
Farlar kapatıldıktan sonra.
Araç üzerinde resimler gelmedi.Gelince bilahire ekleyeceğim.
İstanbul ilimizden bir akadaşımızın Golf V aracı için Orijinal Hella far alındı.Uzun hüzme kısmına Hella bi-xenon mercek montajı yapıldı.Sinyal bölümüne Mercedes sinyal reflektörüne beyaz ve sinyal ledleri yerleştirildi ve Rabbimin izni ile geçtiğimiz haftalarda bitirmek kısmet oldu.
Farın dagışmış hali.
Mercek sonrası ilk görünüm testi.
Sinyal bölümü için reflektör çalışması.
Işık denemeleri.
Farın bitmiş hali gündüz farı görünümü.
Sinyal ve akşam parkta görünen hali.
Araç üzerinden resimler geliince bilahire ekleyeceğim.
Ankara'dan bir arkadaşımızın Stilo aracı için haricen far alınıp Valeo bi-xenon mercek ve uzun hüzmeyede Bosch servo bi-xenon mercek uzun hüzmede sabitlenip monatjı yapıldıktan sonra gündüz farı için Audi stop farının led reflektörü kullanılarak gündü zfarı montajı yapıldı.Sinyal kısmınada Mondeo Mk3 mercek lens kısmı takılarak sinyal ledleri takıldı.Rabbimin izni ile geçtiğimiz aylarda bitirmek kısmet oldu.
Mercek montajı,şapkalar,sinyal bölümünün bitmiş hali.
Gündüz farı için kullanılan Audi led stop reklektörünün yapılış aşaması.
Çerçeve üzerine montajdan sonra Passat parçaları ile görsel düzenlemeler yapıldıktan sonra görünüm.
Farların toplanmış hali.
Araç üzerinden görünüm.
Duvar resimleri.
Ankara'dan bir arkadaşımızın 97 Passat aracı için Depo H7 mercekli olarak aldığı far için Hella bi-xenon mercek montajı ve Koito d2s set ile ve sinyal bölümü içinde Amercan park ledlerini yapıp Rabbimin izni ile geçen yıl bitirmek kısmet oldu.
Depo farın H7 mercekli hali.
Orijinal mercekte kullanılan montaj aparatları işime çok yaramadı bende Hella bi-xenon mercek için aparat yapıp aynen monte ettim.Birazda silikon destegi lazımdı tabiki.
Bu farda hoşuma giden aparat tasın tutturma aparatının kilitli sisteme sahip olması idi.Bunu görünce aynen Vay be dediğimi çok iyi hatırlıyorum.
D2s xenon lardan sonra ve far kapatıldktan sonraki görünüm.
Sinyal bölümü için ledler için üst kısımda 2 delik ile işlemi bitirdim.Hem sinyal içinde hamojen bir görüntü oldu hemde ledler taneli olarak görünmedi.Ayrıca farın içindeki orijinal park ampulü kısmında led yerleşimi ile sinyal deki ledler ile aynı anda çalışır hale getirildi.
Fardan bir görünüm.
Rabbimin selamı hepimizin üzerine olsun.Hayırlı,güzel içeriklerle,paylaşımlar ile forum günleri diliyorum.
Uzun süren bir aradan sonra yeniden sizler ile beraberim.Geçtiğimiz yıl ve geçtiğimiz aya kadar olan süre geçen yıl Medeni halimin teke inmesi vesilesi ile oluşan düşünce boşluğumun beni içine çekmesine izin vererek kendi kendime sıkıntılı günler ile elimde olmayan sağlık,adli sıkıntılarında (peş peşe demek yalan olmaz )sarması ile geçen bir dönem oldu.Bu süreler içinde aranızda olamadığım için umarım bana darılmazsınız.Rabbim hepinizden razı olsun.
Hali ile mecburende boş durmadan Rabbimin izni ile bitirebildiğim çalışmalarım oldu.Bunların paylaşımları bu günlere kısmet imiş.
Rabbimin izni ile yeni çalışmalar devam ediyor.Yaşantımda sizler ile olmamı engelleyecek sıkıntılarım olmadığı sürece sık sık burada olmaya devam edeceğim.
C4 Kullanıcısı arkadaşımız haricen far temin ettikten sonra 2015 model C4 farındaki gibi iç çerçeve ön görünüme yaklaşık bir çalışma olmasını istedi.İç görünüm biraz farklıda olsa kısmen elde edilebilecek bir işlem olduğu için işleme karar verildi.Hella bi-xenon,Bosch Gen5 balast,Osram 4300k xenon,Mercesede afl sistemdem merceğinin şapkası ve ek ilave olarak Bmw mercek şapkasının birleşimi ile yapılan şapka kullanıldı.Bunların montajına mütakip.Bmw yuvarlak Angel,Sinyal bölümüne gündüz ledleri ve sinyal ledleri için mercedes sinyal reflektörü ile parçalar hazırlandı.Rabbimin izni ile oldukça görsel ve işlevselliği yerinde bir çalışmayı bitirmek kısmet oldu.
Çerçeve maskelendi ve kalan kısımlardaki krom taban zımparalandı.600 derecellik mat siyah ile boyandı.Maskelem için epey uğraştım fakat minimal hatalar ile güzel bir sonuç aldım.Krom tabaka ise ciddi sorun yapmadı ama bant lekeleri son temizlikte epey uğraşştırdı.
İlk işlemde iç tas bölümü kısmı nı böyle yapmıştım ama sonra siyaha dödürdük.
Sinyal bölümüm kenar turuncu kısmı alttan düzğünce kesildi.İçteki krom parçayıda aynı şekilde keserek Bmw stil park ledi için yerler işaretlenip ledleri takıldı.Bu kısmın led montajlı halini çekmeyi unutmuşum sanırım.Sonradan led sayısı 4 yapıldı.
Çerçevenin hazırlanmış halleri.
Far tasındaki orijinal gündüz halojen ampulü kısmına ise 30mm lik lens yerleştirildi ve hem beyaz hem turuncu led destegi ile aktif hale getirildi.
Akşmaları park modunda iken görünecek hali.
Gündüz farı modunda iken görünen hali.
Farın toplanmış hali.
Araç üzerinde resimler gelince bilahire ekleyeceğim.
Tekirdağ'lı fardan son durum.
İzmirden bir arkadaşımızın Fusion aracının sis farlarının çerçevesine Passat gündüz farında kullanılan Lensler ve her biri 130 150 lümen aralığında olan Edison power led kullanılarak ve İnsignia orijinal gündüz farı sürücü kartı ilede sürülerek montajı yapıldı.Rabbimin izni ile geçen yıl yapma imkanı olmuştu.
Sis çerçevesinin uygun bölümlerine delikler delindi.
Lensler derece açısı verilerek sabitlendi.
Arka kısmınıda iyice silikona bulayarak izolesini yaptım.
Yanış halleri
2 çerçeveninde tavana yansıyan ışık odagı.
Araç üzerinde maalesef resimler gelmedi.
Çift mercekli Focus F1 farların Beyaz F1 üzerindeki halleri.
Çalışmasını yaptığım son F1 focus farının araç üzerindeki siyah taban çerçeveli ve krom taban çerçeveli hallerinin görünüm.
Kayseri ilimizden 2 ayrı arkadaşın F1 araçları için geçen yıl ortasında Rabbimin izni ile yapıp güzel sonuç ile btirmek kısmet olan gösterge led aydınlatmalarından görünüm halleri.
Öylesine 2 renk denemesi.
Son hallerinden görünüm.Araç üzerinden görünüm halleri maalesef gelmedi.
Çakmaklık içinde kırmızı ve beyaz ledlendirme yapmıştım.
Ankara'dan bir arkadaşımızın Seat aracı için kullandığı Afl sistem Valeo bi-xenon farları sıvı ile temizlik yaparak sonuç alınmaya çalışmış fakat iç kısımlarda ciddi lekelere yol açınca benim genelde yapmadığım işlem olmasına ragmen Arkadaşımızın ısrarı ile farların silikonu sert olduğu için kasadan keserek açtım iç temizliği,mercek temizliği ve mercekleri tutan ayak kısımlarındaki ciddi kırıklarıda orijinal hale en yakın şekilde sabitleyerek toparlayıp Rabbimin izni ile geçen yıl bitirmek kısmet olmuştu.
Camın görünen hali.İç kısımdaki siyah taban çerçeve.Cam kırık gibi çıkmış.
Mercek kısmının görünümü.
Temzilik soınrası ve toplanmış hali.
Farlar araç satıldığı için yeni aracının üzerine takıldı.Resim çekiminden dolayı sanırım flaşlı çekimden kaynaklı Angel ışığı net çıkmamış.Lakin önceki fotolardaki gibi oldukça iyi ışığa sahip.